  • 1. Data: 2011-05-23 16:13:33
    Temat: Skype
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    z jakich adresow i portow Skype korzysta ?

    Mam zapore zainstalowana ... i juz nie nadazam potwierdzac, co to
    k* za zwyczaje zeby program skakal po losowych hostach ?

    Skonczy sie tak ze go skasuje

    --
    J.

  • 2. Data: 2011-05-23 16:18:47
    Temat: Re: Skype
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Mam zapore zainstalowana ... i juz nie nadazam potwierdzac, co to k* za
    > zwyczaje zeby program skakal po losowych hostach ?

    Na tym właśnie polega Skype, korzysta ze wszystkiego co się da. Właśnie po
    to, żeby omijać firewalle.

    Niemniej nie rozumiem Twojego problemu. Albo zezwalasz aplikacji na
    połączenia albo ją blokujesz, nie wiem po co chcesz dla Skype robić regułki
    oparte na hostach i portach.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 3. Data: 2011-05-23 16:51:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    napisał

> [...]
    > na połączenia albo ją blokujesz, nie wiem po co chcesz dla Skype
    > robić regułki oparte na hostach i portach.

    Jak chce to zezwalam, a jak nie chce to nie zezwalam, bo taki mam
    akurat kaprys.
    Ale jak widze ze moj skype wysyla jakis pakiet do Rosji, to sie
    dziwie - po co, do kogo, z czym ?
    A jak przychodzi polaczenie z Rumunii, to blokuje, bo nie widze kto
    mialby akurat chec sie ze mna laczyc.

    A tych polaczen wychodzacych jest tyle ze w pysk mozna zarobic.
    Co oni probuja robic, zmeczyc administratorow, czy moze uzywaja
    klientow do tranzytowania ruchu ?

    J.

  • 4. Data: 2011-05-23 17:15:57
    Od: wm <...@w...pn>

    > A tych polaczen wychodzacych jest tyle ze w pysk mozna zarobic. Co oni
    > probuja robic, zmeczyc administratorow, czy moze uzywaja klientow do
    > tranzytowania ruchu ?

    Punkt 3.3 umowy licencyjnej:

    Skype Software may utilize the processor and bandwidth of the computer
    you are utilizing, for the limited purpose of facilitating the
    communication between Skype Software users.

    Skype to p2p, wystawione gołe na internet staje się supernodem i się
    zaczyna...

  • 5. Data: 2011-05-23 17:17:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > A tych polaczen wychodzacych jest tyle ze w pysk mozna zarobic.
    > Co oni probuja robic, zmeczyc administratorow, czy moze uzywaja klientow

    No właśnie tak jak napisałeś, na tym polega Skype. Jest to sieć P2P, w
    której właśnie tak bywa kierowany ruch.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2011-05-23 17:42:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wm" <...@w...pn> napisał w wiadomości
> [...]
    > communication between Skype Software users.
    >
    > Skype to p2p, wystawione gołe na internet staje się supernodem i

    No tak, to wiele wyjasnia, ale teraz mnie zaciekawilo ... to jak on
    znajduje pierwszy kontakt ?
    Pierwsze polaczenie wyglada jakos losowo .. przeciez nie moze
    strzelac losowo ?
    Korzysta z posrednictwa z jakiejs uslugi pod windowsem ?

    J.

  • 7. Data: 2011-05-23 17:46:41
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > losowo ?
    > Korzysta z posrednictwa z jakiejs uslugi pod windowsem ?

    AFAIK ma listę supernodów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2011-05-23 18:30:50
    Od: wm <...@w...pn>

    on po zalogowaniu tworzy sobie listę aktualnych skypowych nodów i
    supernodów, to pierwsze połączenie to chyba losowy host z tej listy.

    Skype zawsze po starcie jest supernodem jeśli tylko firewall/nat/proxy
    tego nie blokuje.
    Można wyłączyć to zachowanie modyfikując rejestr:

    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Skype
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Skype\Phone
    "DisableSupernode"=dword:00000001

  • 9. Data: 2011-05-23 19:04:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > on po zalogowaniu tworzy sobie listę aktualnych skypowych nodów i
    > supernodów, to pierwsze połączenie to chyba losowy host z tej
    > listy.

    Ale jak tworzy ?
    Podpatrzylem gdzie siega, nie wyglada to jakos sensownie, raczej
    jakies adresy klientow, aczkolwiek w sporej czesci powtarzalne w
    dwoch wywolaniach.

    Liczy na to ze ludzie beda mieli dluzej otwarty program ?
    Bo po dluzszej przerwie bedzie jednak musial siegnac do zrodla,
    ba - do polaczen tez by sie jakis zrodlowy serwer przydal, zeby
    drugiego klienta znalezc..

    Dzieki.

    A wylaczenie nie narusza licencji ? :-)

    J.

  • 10. Data: 2011-05-23 20:15:15
    Od: wm <...@w...pn>

    > Ale jak tworzy ?
    > Podpatrzylem gdzie siega, nie wyglada to jakos sensownie, raczej jakies
    > adresy klientow, aczkolwiek w sporej czesci powtarzalne w dwoch
    > wywolaniach.

    oni trzymają w tajemnicy ten swój skype protocol, nie jestem pewien czy
    ktokolwiek wie to na pewno. Podobno wszelkie informacje o sieci są
    trzymane w węzłach, więc wystarczy połączenie z jednym a potem już jakoś
    to idzie.

    > Liczy na to ze ludzie beda mieli dluzej otwarty program ?

    nie bez powodu startuje razem z Windows...

    > Bo po dluzszej
    > przerwie bedzie jednak musial siegnac do zrodla, ba - do polaczen tez by
    > sie jakis zrodlowy serwer przydal, zeby drugiego klienta znalezc..

    książka telefoniczna też jest w rozproszona w węzłach, dlatego stara się
    poznać ich jak najwięcej...

    > A wylaczenie nie narusza licencji ? :-)

    skype sam daje jakiś programik do tego i udostępniają nawet
    "administrator's guide for skype" czy coś podobnego...