  • 11. Data: 2011-05-23 20:49:06
    Temat: Re: Skype
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 May 2011 20:15:15 +0000 (UTC), wm wrote:
    >oni trzymają w tajemnicy ten swój skype protocol, nie jestem pewien czy
    >ktokolwiek wie to na pewno. Podobno wszelkie informacje o sieci są
    >trzymane w węzłach, więc wystarczy połączenie z jednym a potem już jakoś
    >to idzie.

    >nie bez powodu startuje razem z Windows...

    To akurat mozna wylaczyc. No i caly komputer mozna wylaczyc.
    Wyjezdzam na weekend .. i ciekawe jakie mam szasne ze sie choc jeden
    kontakt utrzyma.

    >książka telefoniczna też jest w rozproszona w węzłach, dlatego stara się
    >poznać ich jak najwięcej...

    No nie, to by juz bylo przegiecie :-)

    Ale zaraz - co na to prokurator ? Wszak wtedy kazdy uzytkownik ma baze
    danych osobowych :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-05-23 21:21:23
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
    > To akurat mozna wylaczyc. No i caly komputer mozna wylaczyc.
    > Wyjezdzam na weekend .. i ciekawe jakie mam szasne ze sie choc jeden
    > kontakt utrzyma.

    Tak dokładnie to włącza się przy logowaniu, to jest usługa że startuje nawet
    jak się nie zalogujesz.

    > Ale zaraz - co na to prokurator ? Wszak wtedy kazdy uzytkownik ma baze
    > danych osobowych :-)
    > J.

    To nie są dane osobowe :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 13. Data: 2011-06-07 14:19:15
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 23 May 2011 20:15:15 +0000 (UTC), w <iref8j$5r5$1@opal.futuro.pl>, wm
    <...@w...pn> napisał(-a):

    > oni trzymają w tajemnicy ten swój skype protocol,

    Już rozpracowany, jak miło :).

  • 14. Data: 2011-09-13 08:51:47
    Od: Atlantis <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-07 16:19, r...@k...pl pisze:

    > Już rozpracowany, jak miło :).

    Hmm... I coś z tego wynika dla końcowego usera? Można liczyć na
    implementację protokołu w popularnych multikomunikatorach (jak nie
    bezpośrednio, to przez jakiegoś plugina)? Bo pamiętam, że kilka lat temu
    z GG była podoba sytuacja - protokół rozpracowany, obsługiwany przez
    niezależny soft, a i tak w licencji stało, że wolno się łączyć tylko z
    oficjalnego, krowiastego klienta. ;)

  • 15. Data: 2011-09-13 11:45:37
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 23-05-2011 o 18:51:33 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak chce to zezwalam, a jak nie chce to nie zezwalam, bo taki mam akurat
    > kaprys.
    > Ale jak widze ze moj skype wysyla jakis pakiet do Rosji, to sie dziwie -
    > po co, do kogo, z czym ?
    > A jak przychodzi polaczenie z Rumunii, to blokuje, bo nie widze kto
    > mialby akurat chec sie ze mna laczyc.
    >
    > A tych polaczen wychodzacych jest tyle ze w pysk mozna zarobic.
    > Co oni probuja robic, zmeczyc administratorow, czy moze uzywaja klientow
    > do tranzytowania ruchu ?
    >
    > J.

    Mozesz w programie ustawic port, a na fw ten port kolejkowac. Ze Skype
    jest o tyle problem ze ruch w nim leci zazwyczaj po udp. Zatem jak chcesz
    go calkowicie przyciac, musialbys mocno przyblokowac udp. Kiedys sie tym
    bawilem, ale w obecnych czasach nie widze sensu.

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.

  • 16. Data: 2011-09-13 11:46:58
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 13-09-2011 o 13:45:37 Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>
    napisał(a):

    Sorry za archeologie. Nie zauwazylem daty :)