  • 31. Data: 2023-03-16 14:57:40
    Temat: Re: Smutek u elektrokucy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 13:52:40 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Myślisz, że ich stać na elektryki bo zawsze kupują co najtańsze w Biedrze?

    Patrz sasiedni wątek - sklepy będą musialy miec ładowarki na parkingu.

    > -----

    J.

  • 32. Data: 2023-03-16 15:10:35
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2023 o 14:56, J.F pisze:

    > Masz problem hejtera :-)
    >
    > Chcesz do toalety, to musi byc toaleta.
    > Chcesz cos fajnego zobaczyc, to musi byc cos fajnego.
    > Chcesz dobrze zjesc, to musi byc dobre jedzenie.
    > Itp.

    > Ale jak widac nie wystarcza ładowarka,

    Hejterom nie wystarcza?
    A to ich problem.

    Pewnie już zapomniałeś o czym była mowa - o mojej trasie, do mojej
    daczy, nad morzem.
    Takiej, w której W OGÓLE nie potrzebuję się ładować, a co dopiero mówić
    o oglądaniu czegoś co 2 tygodnie.

    > Ale nadal w polu?

    Różnie.
    Głównie w okolicach stacji beznzynowych.
    Ale akurat z Teslą może być gorzej - Suc dalej często w polu.
    A i Tesle się wolniej ładują...

    > Juz widzę, jak sie w trasie obchodzisz bez samochodu, albo nosisz
    > powerbank :-)

    Powerbanki stawiają mi dostawcy ładowania...
    Hurtowo.

    > Ale ja nie narzekam starystycznie, tylko na te sytuacje, gdzy elektryk
    > jednak trochę zawodzi :-)

    Nic z tych rzeczy - Ty narzekasz żeby narzekać i w celach hejtu.

    > Nie narzekam.
    > Ale sa tez automaty ...

    Takie właśnie użeranie miałem na myśli.
    Już lepiej jeździło mi się dieslem ciągnącym od dołu, nawet z manualem.

    >i hybrydy.

    Wyjące.

    > Prąd drozeje ...

    Ten z pv nie bardzo.

    > i sie skonczą darmowe ładowarki.

    To wtedy będziesz miał powód do narzekania.
    Dopóki są - nie marudź.

    > A co - elektryk nie musi jezdzic po serwisach?

    Nie.

    > To sobei kup hybryde toyoty :-P

    Miałem.
    Przegląd wychodził średnio 4 razy drożej.

    > Za malo tego czasu na ładowanie.

    Wystarczy.

    sobie, że ice dotyczy wszystko powyższe per analogiam.

    > Owszem. Ale nie mieszkamy w USA ani na Syberii - stacje paliwowe sa co
    > chwila, tankowanie jest szybkie, a zasięg przekracza możliwosci
    > pęcherza :-)

    W bev jest dokładnie tak samo.

    > Daj adres.

    Chyba sobie jaja robisz.
    Ciebie interesi - Ty szukasz.
    Zapamiętaj to wreszcie.

    > A samochod co przyjmie 350kW masz?

    Nagle zaczęliśmy gadać o moim samochodzie?

    Nie - gadaliśmy o przypadku, że ktoś musi przejechać do Chorwacji na raz.
    To nie mój przypadek.

  • 33. Data: 2023-03-16 15:35:31
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 15:10:35 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > daczy, nad morzem.
    > Takiej, w której W OGÓLE nie potrzebuję się ładować, a co dopiero mówić

    Ale musisz miec odpowiedni pojazd.
    No dobra - nawet nissan zrozumial, ze 200km zasiegu to za mało :-)

    Poza tym pojedziesz w inne miejsce, i bedziesz musiał po drodze
    ładować.

    > Różnie.
    > Głównie w okolicach stacji beznzynowych.
    > Ale akurat z Teslą może być gorzej - Suc dalej często w polu.

    Hm, akurat Tesle bym podejrzewał, ze staranniej dobierają lokalizacje.

    > A i Tesle się wolniej ładują...

    Od czego?

    > Nic z tych rzeczy - Ty narzekasz żeby narzekać i w celach hejtu.

    W celach rzetelnosci.
    Elektryk ma jednak pare wad, dla jednych mniej istotne, dla innych
    bardziej ..

    > Takie właśnie użeranie miałem na myśli.
    > Już lepiej jeździło mi się dieslem ciągnącym od dołu, nawet z manualem.

    Ale ja mam diesla, co dobrze ciągnie od dołu :-)

    > Wyjące.

    Teraz to mi diesel wyje. Turbina?

    > Ten z pv nie bardzo.

    Ale trudno zabrac więcej w trasę :-)

    > To wtedy będziesz miał powód do narzekania.
    > Dopóki są - nie marudź.

    Ech, patrz wyzej - darmowa ładowarka, ale z toaletą, z dobrym
    jedzeniem, z pięknym widokiem, i duzej mocy :-)

    > Nie.

    Tylko czemu wymiana płynu taka droga ? :-P

    > Miałem.
    > Przegląd wychodził średnio 4 razy drożej.

    Od elektryka czy od fiata?

    > Wystarczy.

    Tobie moze wystarczy, u mnie troche zabraknie ...

    > sobie, że ice dotyczy wszystko powyższe per analogiam.
    > W bev jest dokładnie tak samo.

    Czasami. Bo zazwyczaj nie ... na razie.

    > Chyba sobie jaja robisz.
    > Ciebie interesi - Ty szukasz.
    > Zapamiętaj to wreszcie.

    Mnie nie interesi.
    Ot, tak, dla weryfikacji twoich stwierdzen.

    > Nagle zaczęliśmy gadać o moim samochodzie?

    A co - wyszedl hejter z worka?

    BEV sa swietne, bardzo szybko się ładują na stacji 350kW,
    tylko nie Twoj, bo takiego nie masz, a pod drodze nad morze tez nie
    masz takiej ładowarki :-P

    No ale ... jak juz cie bedzie stac na taki szybki samochod, to moze
    bedziesz sie mógl pochwalic, ze ładowanie przed podrózą to tylko 10
    minut ...

    > Nie - gadaliśmy o przypadku, że ktoś musi przejechać do Chorwacji na raz.
    > To nie mój przypadek.

    A ja nie lubie tracic czasu tak bezproduktywnie.
    Co innego w Chorwacji na plaży :-P

    J.

  • 34. Data: 2023-03-16 15:48:11
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    > Problem w tym, ze musisz szukać tego miejsca (i jeśli nie jest zajęte)
    > to często jest to miejsce raczej nie do zwiedzania. Może jacyś hotelarze
    > wpadną na pomysł takich ładowarek, to będzie lepiej :D Można odespać.
    >
    > Prątkowcy powinni zgłosić wniosek o większą liczbę dni urlopu...bo taki
    > wyjazd na tydzień ~700km, to 4 dni jadą w obie strony i nic z tego
    > urlopu nie ma :D

    Czemu nic. Współczesna turystyka, elektrykiem zamiast piechtochodem.
    Transport to zupełnie inna sprawa. Można w pociąg wsiąść. Ostatnio
    widziałem 500km za 35zł. Jaki sens płacić za transport indywidualny na
    takim dystansie? Mi spalinówką wychodzi min 10x drożej za samo paliwo.

  • 35. Data: 2023-03-16 15:52:09
    Od: io <i...@o...pl.invlid>

    W dniu 16.03.2023 o 12:22, J.F pisze:

    > A jak juz zrobią autonomiczne samochody, to przespi sie całą trasę :-)

    Przewód Twizy przez Polskę na lawecie kosztował mnie mniej niż paliwo do
    spalinówki.

  • 36. Data: 2023-03-16 15:52:36
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 16.03.2023 o 15:35, J.F pisze:
    > BEV sa swietne, bardzo szybko się ładują na stacji 350kW,
    > tylko nie Twoj, bo takiego nie masz, a pod drodze nad morze tez nie
    > masz takiej ładowarki :-P

    jak patrzymy w ten sposób, to w sumie nie wiadomo gdzie ten cały problem z ICE, skoro

    można sobie przejechać 100 km spalając tylko 68,2 ml paliwa...

    https://www.utoronto.ca/news/u-t-engineering-supermi
    leage-team-wins-shell-eco-marathon-detroit

  • 37. Data: 2023-03-16 16:04:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 15:52:09 +0100, io wrote:

    > Przewód Twizy przez Polskę na lawecie kosztował mnie mniej niż paliwo do
    > spalinówki.

    Ale co - laweta elektryczna?

    Bo laweciarze sie cenią, na pewno na własnych kołach bedzie taniej :-)

    J.

  • 38. Data: 2023-03-16 16:14:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Mar 2023 15:48:11 +0100, io wrote:

> [...]
    > widziałem 500km za 35zł. Jaki sens płacić za transport indywidualny na
    > takim dystansie? Mi spalinówką wychodzi min 10x drożej za samo paliwo.

    Cena raczej promocyjna ... czytaj - ktos musi dopłacic.

    W miare fajnie sie jedzie pociągiem np z Wroclawia do Gdanska, troche
    gorzej np do Mielna czy Karpacza.
    I fajnie sie jedzie na pare dni, gorzej z wiekszą iloscia bagazu,
    dziecmi czy innym sprzętem, jak np deska (do windsurfingu) czy narty

    Ludzie maja samochody spalinowe i najwyrazniej im sie podobają.
    I elekryczny powinien byc nie gorszy.

    J.

  • 39. Data: 2023-03-16 16:34:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ale musisz miec odpowiedni pojazd.
    > No dobra - nawet nissan zrozumial, ze 200km zasiegu to za mało :-)
    >
    > Poza tym pojedziesz w inne miejsce, i bedziesz musiał po drodze
    > ładować.

    No to naładuję.
    Nie ma z tym problemu, mam takie fajne złącze z przodu i umiem go użyć.

    > Hm, akurat Tesle bym podejrzewał, ze staranniej dobierają lokalizacje.

    A jest odwrotnie.

    > Od czego?

    Który raz mam to napisać?
    Poszukaj sobie w archiwum.

    > W celach rzetelnosci.

    Nie.

    > Elektryk ma jednak pare wad, dla jednych mniej istotne, dla innych
    > bardziej ..

    Znikają po zakupie.
    To głównie jego cechy, a nie wady.

    To że coś jest inne, nie oznacza że złe.

    > Ale trudno zabrac więcej w trasę :-)

    Ile razy w roku jedziesz w trasę?

    > Ech, patrz wyzej - darmowa ładowarka, ale z toaletą, z dobrym
    > jedzeniem, z pięknym widokiem, i duzej mocy :-)

    Znajdziesz, ale każda z tych cech w innej. ;-)

    > Tylko czemu wymiana płynu taka droga ? :-P

    Tańsza niż paska.

    > Od elektryka czy od fiata?

    Jakiego fiata?

    > Tobie moze wystarczy, u mnie troche zabraknie ...

    Nie zabraknie, w jeżdżeniu palcem po mapie będzie ok.
    Tym, którzy kupią, wystarczy.

    > Czasami.

    Zawsze.

    > Mnie nie interesi.

    To nie pytaj.

    > A co - wyszedl hejter z worka?

    Hejterów worku (wątku całe mnóstwo).
    Przykładnie popolonkowani na szczęście.

    > BEV sa swietne, bardzo szybko się ładują na stacji 350kW,
    > tylko nie Twoj, bo takiego nie masz, a pod drodze nad morze tez nie
    > masz takiej ładowarki :-P

    Ładowarkę mam, ale nie potrzebuję korzystać, więc po co miałbym wydać
    drugie tyle kasy za to samo?

    > No ale ... jak juz cie bedzie stac na taki szybki samochod, to moze
    > bedziesz sie mógl pochwalic, ze ładowanie przed podrózą to tylko 10
    > minut ...

    Mniej i lepiej, bo za friko.
    Tzn. dzień wcześniej na zakupach, albo z pv.

    > A ja nie lubie tracic czasu tak bezproduktywnie.

    To TY sobie musisz kupić odpowiednie auto.
    Ale to nadal nie mój problem.
    Twój też nie, bo prędzej zapłacisz za karawan niż za bev.

  • 40. Data: 2023-03-16 16:35:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 16-03-2023 o 16:04, J.F pisze:

    > Ale co - laweta elektryczna?
    >
    > Bo laweciarze sie cenią, na pewno na własnych kołach bedzie taniej :-)

    Coś koło 300 zł ostatnio za przewóz smarta za Warszawę płaciłem....