  • 1. Data: 2023-03-13 14:45:24
    Temat: Czy się zatrzymać?
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    Dzień dobry,

    Sytuacja tak ja tutaj, tylko pali się czerwone:

    https://www.google.com/maps/@54.4158091,18.5867883,3
    a,75y,75.63h,77.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZaEouB_wH-yy
    sgggPTmVnQ!2e0!7i16384!8i8192

    Miałbym pytanie - czy przed linią warunkowego zatrzymania z prostokątów
    - znak P-14, znajdującą się przed torami tramwajowymi należy się
    zatrzymać i czekać na zmianę światła na zielone gdy:

    a) za torami tramwajowymi na sygnalizatorze jest czerwone światło
    b) z drugiej strony torów jest miejsce na zatrzymanie
    c) żaden tramwaj nie jedzie

    Pozdrawiam,
    Kazik

  • 2. Data: 2023-03-13 15:14:42
    Temat: Re: Czy się zatrzymać?
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 13-03-2023 o 14:45, Kazik Kaz pisze:
> [...]
    > - znak P-14, znajdującą się przed torami tramwajowymi należy się
    > zatrzymać i czekać na zmianę światła na zielone

    Tego światła przed skrzyżowaniem dróg?
    Co to ma wspólnego z torami tramwajowymi w innym miejscu?

  • 3. Data: 2023-03-13 16:06:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 14:45:24 +0100, Kazik Kaz wrote:
> [...]
    >
    > a) za torami tramwajowymi na sygnalizatorze jest czerwone światło
    > b) z drugiej strony torów jest miejsce na zatrzymanie

    Przepisy jakos nie precyzują ... bubel prawny?

    P-14 moze być związana z sygnalizacją swietlną ... ale do swiatel
    troche daleko.
    P-14 moze byc związana z torowiskiem ... a tory blisko.

    Jesli uznac, ze ona NIE jest związana ze światlami, a z braku
    przepisów należy stosować zdrowy rozsądek, to wydaje sie, ze można ją
    przejechać, o ile żaden tramwaj nie jedzie i jest miejsce za torami.

    W przypadku pociągów nie radziłbym sie zatrzymywać na torach, ale
    tramwaje jakos lepiej hamują.
    A tu nawet nie wiadomo czy mają pierwszenstwo, skoro są swiatła.
    Tylko pewnie jak widzisz czerwone dalej, to tramwaje pewnie maja
    zielone.

    Pytanie z życia, czy z testów PJ ?

    J.

  • 4. Data: 2023-03-13 19:20:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]

    > a) za torami tramwajowymi na sygnalizatorze jest czerwone światło
    > b) z drugiej strony torów jest miejsce na zatrzymanie

    U nas w warszawie na warszawskim rondzie takie czerwone znacza, że masz
    dojechać do linni zatrzymania _przed_ sygnalizatorem a nie torami.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-03-13 19:23:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.03.2023 o 19:20, Shrek pisze:

    > U nas w warszawie na warszawskim rondzie takie czerwone znacza, że masz
    > dojechać do linni zatrzymania _przed_ sygnalizatorem a nie torami.

    Z tym że u nas jest więcej świateł na rondzie:P

    Po obejrzeniu tego skrzyżowania to ja bym normalnie jechał - zakładam że
    taka sytuacja to przy skęcie w lewo, więc normalnie ustępujesz innym (w
    tym tramwajowi) na ogólnych zasadach. A tak wogóle to na tramwaju bym
    pierszeństwa nie testował:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 6. Data: 2023-03-13 23:43:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > a) za torami tramwajowymi na sygnalizatorze jest czerwone światło
    > b) z drugiej strony torów jest miejsce na zatrzymanie

    Brak podstawowej wiedzy w zakresie blokowania skrzyżowania (również dla
    tramwaju) :)
    Znajdź sobie obowiązujące przepisy....w sensie kto ma pierwszeństwo w
    zjeździe ze skrzyżowania i dlaczego nie można tego blokować :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 7. Data: 2023-03-14 08:19:09
    Od: Kazik Kaz <k...@n...email>

    (...)

> [...]
    > Znajdź sobie obowiązujące przepisy....w sensie kto ma pierwszeństwo w
    > zjeździe ze skrzyżowania i dlaczego nie można tego blokować :)

    Nigdzie nie było w pytaniu o blokowaniu, nigdzie nie było w pytaniu o
    zjeździe ze skrzyżowania...

    Największy problem jest taki, że niektórzy nie potrafią czytać ze
    zrozumieniem, nie rozumieją podstawowych zasad logiki, a chcą uchodzić
    za ekspertów. Wujek Dobra Rada tak jak tutaj (jeździ pewnie tylko
    rowerem) właśnie ulał trochę swojej wiedzy na forum.

    Dołączam różne wyrazy,
    Kazik

  • 8. Data: 2023-03-14 10:41:11
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2023-03-13 o 14:45, Kazik Kaz pisze:
> [...]
    >
    > a) za torami tramwajowymi na sygnalizatorze jest czerwone światło
    > b) z drugiej strony torów jest miejsce na zatrzymanie

    Według mnie, nie.

  • 9. Data: 2023-03-14 13:00:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 13 Mar 2023 19:20:26 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    >

    > U nas w warszawie na warszawskim rondzie takie czerwone znacza, że masz
    > dojechać do linni zatrzymania _przed_ sygnalizatorem a nie torami.

    A tu widzisz - nie ma linii zatrzymania przed sygnalizatorami.
    Tzn jest - ale inna.

    Tzn - ta, o którą OP pyta, tez jest "przed sygnalizatorami".
    I przed torami :-)

    J.

  • 10. Data: 2023-03-14 15:34:01
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.03.2023 o 08:19, Kazik Kaz pisze:

    > (...)

    > Nigdzie nie było w pytaniu o blokowaniu, nigdzie nie było w pytaniu o
    > zjeździe ze skrzyżowania...

    Bo pytanie powinno brzmieć: dlaczego P 14 jest przed torami i do czego
    służy?

    > Największy problem jest taki, że niektórzy nie potrafią czytać ze
    > zrozumieniem, nie rozumieją podstawowych zasad logiki,

    Właśnie chodzi o logikę :]

    > na forum.

    To nie jest forum. To jest grupa dyskusyjna.

    > Dołączam różne wyrazy,

    Znam też :]

    --
    LordBluzg(R)??