  • 11. Data: 2022-07-25 16:29:45
    Temat: Re: Śnieg pada.
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Jul 2022 15:05:55 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
    > Obawiam się, że za PRLu można było wybrać pomiędzy PZPR, ZSL i SD. czyli
    > nie było w czym wybierać. Dziś masz 80 partii skrajnie różnych. Sam też
    > możesz własną założyć. Wystarczy po prostu wygrać wybory. TVP mnie
    > denerwuje swoją namolną i toporną propagandą, TVN jako zakładana przez
    > WSI/SB jest w tym bardziej fachowa/wyrafinowana. Ale wracając do nauki w
    > telewizji, to przypominam nieśmiało, że "Sonda" - program przy którym
    > ulice się wyludniały i wszyscy siedzieli przed TV, był emitowany tylko w
    > PRLu,

    Pozniej sie objawily prawa autorskie - nie wiadomo bylo skad maja
    materialy, nie wiadomo bylo czy jest zgoda na emisje, nie bylo umowy.

    > Dodatkowo ś.p. Andrzej Kurek raczej delikatnie mówiąc sympatyzował
    > z komuną.

    Nie wiem jak to tam z sympatią bylo, ale ... to byl program
    popularnonaukowy. Mial przyciagac uwage, mialo sie ruszac, migac.

    ogladal czlowiek z rozdziawioną gębą, ale tak prawde mówiac
    np olej
    https://www.youtube.com/watch?v=fw8XzcWSXlk

    czego sie dowiedziales?
    Ze olej jest ważny i ze to skomplikowany produkt?

    krzem
    https://www.youtube.com/watch?v=L0kyJEMfOcM
    no z tego sie czlowiek cos dowiedzial - ze to mniej wiecej tak sie
    robi.

    J.

  • 12. Data: 2022-07-25 18:09:18
    Od: WM <c...@p...onet.pl>

    W dniu 2022-07-25 o 16:29, J.F pisze:

    > Pozniej sie objawily prawa autorskie - nie wiadomo bylo skad maja
    > materialy, nie wiadomo bylo czy jest zgoda na emisje, nie bylo umowy.

    Różne były plotki.
    Podobno niektóre ich programy ocierały się o kryptoreklamę.
    Były ponoć zainteresowane firmy, płacące za takie akcje pod stołem.
    Może to jednak były kłamstwa zawistnych rywali, chcących ich zastąpić?

    WM

  • 13. Data: 2022-07-26 02:00:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-25, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

    > Obawiam się, że za PRLu można było wybrać pomiędzy PZPR, ZSL i SD. czyli
    > nie było w czym wybierać. Dziś masz 80 partii skrajnie różnych. Sam też
    > możesz własną założyć. Wystarczy po prostu wygrać wybory. TVP mnie

    Jasne, tylko to nie ten problem. Ten problem, to, że tvpis wielokrotnie
    zademonstrowała swój brak obiektywizmu i ogólną bylejakość. Trudno z
    takimi atrybutami robić rzetelne programy naukowe.

> [...]
    > telewizji, to przypominam nieśmiało, że "Sonda" - program przy którym
    > ulice się wyludniały i wszyscy siedzieli przed TV, był emitowany tylko w
    > PRLu, Dodatkowo ś.p. Andrzej Kurek raczej delikatnie mówiąc sympatyzował
    > z komuną. Mimo, że jestem zwolennikiem komunizmu warstwowego;-), to
    > szanuję człowieka i co roku jakiś znicz w rocznicę śmierci zapalam na
    > grobach obydwu panów K&K. O emitowanym w PRLu TTR już J.F wspomniał.
    > Było jeszcze Laboratorium, a IV program PRLowskiego radia to było cudo.
    > W zasadzie bojkot dotyczył czasów Stanu Wojennego.

    Jak ktoś chciał coś robić w tej dziedzinie, to za prlu nie miał wyjścia
    bo było jedynie tvp. Póki nie robił innym krzywdy to jak dla mnie
    spoko. Teraz, osobiście bym się na długość kija do tvp nie zbliżył, no
    chyba że z jakąś ideologiczną dywersją - tu tvp jest wyspecjalizowana,
    więc raczej trudno :) Pozostaje albo ktoś z silnym poczuciem misji,
    albo pro-pis. W pierwszym wypadku trudno znaleźć, w drugim, mała szansa
    na wymaganą jakość.

    Kolejny czynnik, o czym DżejEf już wspomniał, zupełnie inna tamtejsza
    perspektywa. Człowiek chłonął te wszystkie deficytowe nowinki tak jak
    zachłystywał się odrzutami w bomisie i chemikaliami w fotonie (jak już
    coś upolował). Czy to oznacza, że te rzeczy były na jakimś dobrym,
    poziomie?

    To jest taka nostalgia, tęsknota za naszą młodością i rzeczami, które
    się nam z tym kojarzą, niekoniecznie dowód na możliwą dobrą jakość
    firmy rządzonej przez gebelsów i pociotków.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2022-07-26 02:52:42
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Czy to oznacza, że te rzeczy były na jakimś dobrym,
    > poziomie?

    Discovery jest na jakimś poziomie? National Geographic? No błagam,
    jednostka masy "dorosły słoń", a obiętości "basen olimpijski". K'JP.
    Jeszcze coś tam Polsatu (nie pamiętam nazwy) ma jakiś poziom czasem. TVP
    Historia od czasu do czasu. Z braku laku człek ogląda, ale d' nie urywa.
    A reszta dla ludzi na poziomie Jachiry.
    Sondę do dziś oglądam z przyjemnością. To co ocalało oczywiście.
    Zobaczymy jaki będzie ten nowy kanał TVP, bardzo bym sobie życzył, żeby
    tego nie spieprzyli.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2022-07-26 08:27:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-07-26, Pawel "O'Pajak" <o...@g...pl> wrote:

> [...]
    > Jeszcze coś tam Polsatu (nie pamiętam nazwy) ma jakiś poziom czasem. TVP
    > Historia od czasu do czasu. Z braku laku człek ogląda, ale d' nie urywa.

    Musiałbyś wskazać coś bardzo konkretnie bo tak to trudno się odnieść.
    Nie widzę nic złego w użyciu takich porównań, bo mają działać na
    wyobraźnie. Wszystko zależy od miejsca i kontekstu.

    Co mnie zaś trochę mierzi w NG czy Discovery to uproszczanie przy
    fabularyzacji dokumentów, np. w takich "Katastrofach w przestworzach"
    zrobili sobie jakiś fantom SEM, który pracował pod ciśnieniem
    atmosferycznym i można tam było wsadzić część wieklości pól metra.
    Pole do ulepszeń jest zawsze.

    --
    Marcin

  • 16. Data: 2022-07-26 15:30:31
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    > Musiałbyś wskazać coś bardzo konkretnie bo tak to trudno się odnieść.
    > Nie widzę nic złego w użyciu takich porównań, bo mają działać na
    > wyobraźnie. Wszystko zależy od miejsca i kontekstu.

    Cały czas takich "jednostek" używają. "Ten pojazd waży tyle, co 15
    dorosłych słoni". Skąd do wafla nędzy mam wiedzieć, ile waży słoń. Te
    słonie to jakieś standardowe są, czy są chudsze i grubsze? Albo inną
    jednostką masy są "samochody osobowe". "Statek waży tyle, co 200
    samochodów osobowych". Hmm, mój waży 1600kg, Żony chyba poniżej 1000,
    oba są osobowe. Albo "ma tyle mocy, co 100 samochodów osobowych". Kurde,
    samochód może mieć 40KM, albo ponad 1000. "Ta pompa może napełnić w 5
    minut 10 basenów olimpijskich". I teraz weź człowieku szukaj, jaką
    pojemność ma basen olimpijski. To jakiś standard? Nie wiem, nie znam się
    na sporcie.
    Od 1989r, czyli od śmierci panów K&K, nie dowiedziałem się z TV niczego,
    czego bym nie wiedział. Oglądam, bo to lepsze, niż disco polo, którego
    nie trawię, czy namolna propaganda TVN/TVP. No i trochę mam nadzieję, że
    doczekam czegokolwiek sensownego w TV jakiejkolwiek...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa