  • 191. Data: 2011-10-25 16:47:26
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-25 01:14, dominik pisze:

    > Dlaczego uważasz, że portret to jedyne w czym się może to przydać? Czemu
    > tak wiele osób wzdycha jak widzi zdjęcia z leiki z 50/0.95 choćby
    > streetowe. Nawet przy dłuższej odległości do celu separacja planów jest
    > bardzo dobrze widoczna.

    Oczywiście, że takie sytuacje bywają. Ale - jak często nie wystarcza do
    separacji planów np. 50f1.4 na APSC? I czy nawet gdyby amator dysponował
    jaśniejszym obiektywem nie wolałby go zazwyczaj nieco przymknąć by mieć
    pewność, ze motyw nie ucieknie mu z głębi ostrości?

    > Osobiście wolałem 24/2.8, 50/1.4 i 135/2.8. Może mniej wygodne, ale dawały
    > sporo radości i możliwości.

    Każdemu w/g potrzeb. Zyskujesz na jakości, jasności przy 50mm i
    rozmiarach aparatu z pojedyńczym obiektywem, tracisz na przerwach w
    pracy spowodowanych koniecznością wymiany obiektywów (możesz wtedy
    stracić szansę na ciekawe zdjęcie) i zwiększasz prawdopodobieństwo
    dostania się kurzu i wilgoci do komory lustra. Coś za coś...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 192. Data: 2011-10-25 17:07:52
    Temat: Re: Sprzet !!! :-)
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 25, 7:42 am, "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl> wrote:

    > nie dyskutujcie z debilem, bo sie rozkreci i nie da sie grupy czytac przez
    > nablizszy tydzien...
    > pozdr.
    > gr

    Powyzsze napisal kretyn, ktory jako jedyny, zawsze najszbciej stara
    sie odpisac na byle moj post, zeby sie dowartosciowac i popisac przed
    publika niniejszej grupy.
    Zastanow sie baranie co sam robisz i zastosuj do swoich rad, ktorych
    udzielasz innym.
    hehehe

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 193. Data: 2011-10-25 17:32:31
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-25 01:25, dominik pisze:

    > Albo pragnący i mający tą możliwość skaczą na pełną klatkę, bo tam te
    > możliwości są. Z 35mm też by skakali na średniaka, gdyby nie było takiej
    > zapory cenowej i idącym za nią zacofaniem (bo 35mm przez lata się świetnie
    > rozwijał i był formatem mocno popularnym, a wypracowano wiele ciekawych
    > konstrukcji optycznych).

    Wciąż pomijasz czynniki ciężaru i rozmiaru. A one są istotne - gdyby nie
    one - format 35mm w ogóle by nie powstał - bo do końca epoki analogowej
    wszyscy biegaliby ze średnim a niektórzy nawet z wielkim formatem.

    > Lustrzankowy APS-C może nie osiągnąć tej masy krytycznej wobec podgryzania
    > jego tortu przez EVIL-e. Całkiem popularny jest od zaledwie kilku lat, a
    > już są kłopoty z jednej strony i drugiej. Nikt też nie będzie płakał z
    > producentów jak zmuszą userów do kolejnej zmiany klocków na "lepsze".

    Sądzę, że już tę masę krytyczną osiągnął - w momencie pojawienia się
    amatorskich zoomów takich jak Sigma 10-20 - pokrywających szeroki kąt
    który wcześniej był jego piętą achillesową.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 194. Data: 2011-10-25 17:59:23
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-25 10:04, John Smith pisze:

    > Jak z każdym rozwiązaniem, ktoś musi być pierwszy.

    Jest jeszcze inna alternatywa - dane rozwiązanie może nigdy nie zostać
    wdrożone - gdyż nie ma żadnych szczególnych zalet w porównaniu z
    istniejącymi. Historia techniki zna przypadki takich pomysłów.

    > Ty piszesz o czymś, co już jest i co rzeczywiście większości wystarcza.
    > Ja piszę, że na tym co jest potrzeby amatora się nie kończą.
    > Czym chcesz być kuszony przez producentów, kiedy oni stwierdzą, że muszą
    > dalej coś sprzedawać?

    A czy uważasz, że akurat FF miałby mnie skusić? Mi APSC całkowicie
    wystarcza, a wolałbym nawet mniejszy rozmiar matrycy przy szumach i
    dynamice zbliżonej do tego, co mi obecnie oferuje K-5. Chciałbym np.
    Evila z wbudowanym odchylanym do góry EVF (takim jaki miała na przykład
    Minolta A2) o jakości obrazu porównywalnej z matówką lustrzanki. Do tego
    ze skuteczną stabilizacją działającą również po założeniu pierścieni
    pośrednich lub makrokonwerterów Raynoxa.
    Oczywiście to moje konkretne potrzeby i zapewne niewielu ma akurat takie
    preferencje kuszenia:-) Ale zapewniam Cię, ze poza FF jest jeszcze wiele
    pomysłów na zwabienie klientów.

    > Sam sobie odpowiedziałeś.

    > Jeszcze parę lat temu każdy marzył o 5D, nie patrząc na wymiary, masę i
    > brak lampy. Chcesz powiedzieć, że teraz brać dojrzała i wystarczają im
    > naleśniki do EVIL-ów?

    Był taki czas, kiedy wielu marzyło o FF ze względu na dynamikę matrycy
    która lustrzankach APSC pozostawiała wiele do życzenia. Postęp jakości
    matryc sprawił, że ten argument za FF przestał w/g mnie być istotny.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 195. Data: 2011-10-25 18:08:57
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-25 16:45, b...@n...pl pisze:

    > Dlaczego 1? Przecież jest 1, 1.4, 2, czyli 100/1.4.

    Bo przeliczając w ten sposób 100f1.4 dla 4/3 byłby odpowiednikiem nie
    200f2 a 200f2.8 dla FF.
    Kwestia, czy 200f2 byłby w praktyce bardziej użyteczny od 200f2.8 to już
    zupełnie odrębna sprawa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 196. Data: 2011-10-25 19:46:33
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-25 01:11, mt wrote:
    > Nie, nie tak jak w Sony :) W D300s jest CF+SD a w D7000 2xSD, ale w obu
    > działają dokładnie tak samo jak w D3, czyli możesz zapisywać równolegle
    > lub szeregowo, bądź np. ustawić, że na jedną kartę idą RAWy a na drugą JPG.

    No to tym lepiej i taniej można mieć ciekawą opcję. Sony ponoć nie ma tego
    ze względu na jakieś patenty, zresztą MS jest tak wolne albo drogie, że
    dla mnie to wyłącznie ostateczność.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 197. Data: 2011-10-25 19:52:41
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-10-25 09:03, b...@n...pl wrote:
    > Patrz, ja mam dwie karty w D7000. D300s też ma dwie karty.

    O ile rzeczywiście dwie pozwalają na ten sam zapis to bardzo dobrze :)

    > Pisze o wyborze. Nie o obróbce. Wybór 100 z 1500 zdjęć to już jest
    > mordęga i to przy strzałach seriami. To nie jest zabawa na godzinę.

    Zgadza się,
    jednak realnie nowożeńcy chcą mieć zdjęcie z każdym i każdego tak, żeby
    mogli sobie zatrzymać na pamiątkę. Do tego jeszcze masa rzeczy
    okołoślubowych - przygotowania, plener, czasem studio, spokojnie może
    pójść 5k strzałów, ewidentnie skopane od razu do kosza. W trudnych
    momentach też (fajerwerki, torty z racami itd).

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 198. Data: 2011-10-26 07:32:37
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 25.10.2011 21:52, dominik wrote:

    > O ile rzeczywiście dwie pozwalają na ten sam zapis to bardzo dobrze :)

    Pozwalają, mogę na drugą kartę nagrywać kopie, mogę na jedną jpg, na
    drugą RAW (przydatne przy dwóch kartach o różnych pojemnościach), a mogę
    nawet przegrywać zdjęcia między kartami.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 199. Data: 2011-10-26 07:42:41
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-25 19:59, Marek Wyszomirski pisze:
    > Jest jeszcze inna alternatywa - dane rozwiązanie może nigdy nie zostać
    > wdrożone - gdyż nie ma żadnych szczególnych zalet w porównaniu z
    > istniejącymi. Historia techniki zna przypadki takich pomysłów.

    Owszem. Innym powodem może być to, że wcale nie będzie potrzebne. :-)

    > A czy uważasz, że akurat FF miałby mnie skusić?

    OK, Ciebie akurat nie.

    > Był taki czas, kiedy wielu marzyło o FF ze względu na dynamikę matrycy
    > która lustrzankach APSC pozostawiała wiele do życzenia. Postęp jakości
    > matryc sprawił, że ten argument za FF przestał w/g mnie być istotny.

    Nawet jeśli się umówimy, że pod względem szumów, czy dynamiki APSC już
    wystarcza, albo za chwilę będzie wystarczać każdemu amatorowi, to
    jeszcze pozostają inne aspekty, jak jakość wizjera i możliwość spłycenia GO.

    --
    Mirek

  • 200. Data: 2011-10-26 07:57:25
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 26.10.2011 09:42, John Smith wrote:

> [...]
    > wystarcza, albo za chwilę będzie wystarczać każdemu amatorowi, to
    > jeszcze pozostają inne aspekty, jak jakość wizjera i możliwość spłycenia

    Jest inna rzecz, o której każdy prawie zapomina. FF to topowe body, mają
    wpakowane wiele rzeczy, których nie ma w innych aparatach z powodu
    "półkowania" rynku. Do FF pakuje się wszystko co najlepsze (wyjątek AF w
    5D). Więc sporo osób myśli o FF, ponieważ tylko one mają pewne funkcje.
    Co prawda zaczął się ruch do dołu rozwiązań pewnych, ale nadal to są
    flagowe modele, i nie tylko FF o tym decyduje.

    --
    http://szumofob.eu