  • 301. Data: 2011-10-28 11:33:50
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-28 12:50, mt pisze:

    > No i weźmy sobie takie konstrukcje jak Nikkory 16-35/4 czy 24-120/4,
    > uważasz je za małe obiektywy?

    A w porównaniu do których konstrukcji cropowych?
    Znasz jakiś 10-22/2.8 albo 16-80/2.8 żeby porównać?

    --
    Mirek

  • 302. Data: 2011-10-28 12:12:26
    Od: mt <t...@i...pl>

    John Smith pisze:

    > A w porównaniu do których konstrukcji cropowych?
    > Znasz jakiś 10-22/2.8 albo 16-80/2.8 żeby porównać?

    Ale przeliczanie przysłony na ekwiwalent GO, nie zawsze ma sens, a już
    szczególnie przy szkłach UWA, przecież tam hiperfokalna na szerokim
    końcu to ok. 1,5-2 m.
    Tak więc idealnych odpowiedników nie ma, w porównaniu do 16-35/4 u
    Nikona jest 10-24/3.5-4.5 oraz 12-24/4, oba mniejsze i wyraźnie lżejsze.
    Sigma 10-20/3.5, mimo że większa od cropowych Nikkorów to wciąż mniejsza
    od pełnoklatkowego.
    Co do uniwersalnego spacerzooma, to najbliższy odpowiednik tego Nikkora
    to Sigma 17-70/2.8-4 (no jest jeszcze Nikkor 16-85, ale ten już jest
    ciemniejszy na długim końcu o 1 EV), więc przyjmując Twoje założenie
    przeliczenia GO 1:1, to nie, nie ma odpowiednika.

    --
    marcin

  • 303. Data: 2011-10-28 12:30:13
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-28 14:12, mt pisze:
> [...]
    > Nikona jest 10-24/3.5-4.5 oraz 12-24/4, oba mniejsze i wyraźnie lżejsze.
    > Sigma 10-20/3.5, mimo że większa od cropowych Nikkorów to wciąż mniejsza

    16-35/4 do wyższa półka, nie mająca odpowiednika cropowego, więc nie ma
    z czym porównać. Jakby było z czym to taki obiektyw musiałby być
    podobnie wielki.

    Patrząc półkę niżej, to konkurencją dla wspomnianych przez Ciebie
    Nikkorów będzie jakikolwiek tani UWA, choćby Tamron 17-35/2.8-4, który
    przymknięty do f/5.6 da na pełnej klatce obraz nie gorszy niż
    wzmiankowane Nikkory na cropie. Nie jest od nich droższy, wymiary i
    ciężar też porównywalne. A dodatkowe światło dostajesz gratis.

    --
    Mirek

  • 304. Data: 2011-10-28 17:16:46
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-28 12:58, mt pisze:

    > Nie wiem jak u Pentaxa z tym jest, ale u Nikona są szkła tylko pod cropa
    > jak chociażby 40/2.8, 85/3.5 czy Tamron 60/2 lub Tokina 35/2.8

    Oczywiście że u Pentaxa też są - Pentax nie produkuje korpusów FF i cała
    seria DA jest projektowana dla cropa (choć niektóre z nich również na FF
    nie winietują). Ale z jedynym wyjątkiem DA35f2.8 macro limited nie ma
    wśród nich obiektywów makro. Zresztą podane przez Ciebie przykłady
    obiektywów do Nikona te z nie są obiektywami makro.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 305. Data: 2011-10-28 17:20:37
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-28 13:18, b...@n...pl pisze:

> [...]
    > funkcji, są zbudowane z lepszych materiałów, mają lepsze parametry.
    > Połowa "magii FF" polega na tym, że producenci pakują tam co mają
    > najlepszego. Nie znaczy to, że FF nie ma zalet. Przy 12Mpix na FF i na
    > DX, FF będzie mniej wymagający wobec rozdzielczości na środku kadru (z
    > brzegu może być różnie). FF pozwala na więcej Mpix przy tej samej
    > technologii matryc. I długo można tak się bawić, tu jest lepiej to, tu
    > jest lepiej to. Tylko raz dana cecha jest wadą, raz zaletą. I trzeba się
    > z tym pogodzić, bo cała fotografia to sztuka kompromisu.

    100% racji. Dodam tylko, że akurat w systemie Pentaxa w którym siedzę
    nie ma korpusów cyfrowych FF i flagowy korpus to APSC (chyba, że za
    flagowy korpus uznamy średnioformatowego Pentaxa 645D).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 306. Data: 2011-10-28 18:34:56
    Od: mt <t...@i...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

> [...]
    > wśród nich obiektywów makro. Zresztą podane przez Ciebie przykłady
    > obiektywów do Nikona te z nie są obiektywami makro.

    Które? Wydawało mi się, że szkła które podałem, czyli:
    AF-S Micro Nikkor 40/2.8
    AF-S Micro Nikkor 85/3.5
    Tamron SP 60/2 Macro
    Tokina AT-X Pro 35/2.8 Macro
    to jednak obiektywy makro :)

    --
    marcin

  • 307. Data: 2011-10-28 19:05:08
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-28 20:34, mt pisze:

    > Które? Wydawało mi się, że szkła które podałem, czyli:
    > AF-S Micro Nikkor 40/2.8
    > AF-S Micro Nikkor 85/3.5
    > Tamron SP 60/2 Macro
    > Tokina AT-X Pro 35/2.8 Macro
    > to jednak obiektywy makro :)

    Sorry, faktycznie mój błąd. Zazwyczaj pisząc o obiektywach makro podaję
    ich pełne oznaczenia i dlatego przyjąłem, ze skoro przy oznaczeniach nie
    piszesz 'macro' to masz na myśli 'zwykłe' szkła. Dzięki za zwrócenie
    uwagi - na przyszłość muszę starannie sprawdzać oznaczenia zanim coś
    takiego napizzę:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)