    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Mirek <m...@n...dev>
    Subject: Spustoszenie w sieci ethernet - trochę NTG
    Date: Fri, 31 Jul 2020 20:03:53 +0200

    Spotkał się ktoś z (uszkodzonym) urządzeniem sieciowym, które "psuje"
    transmisję w całej sieci?
    Ja wielokrotnie: giną pakiety, pingi raz dochodzą, raz nie, transfer
    spada itp.
    Przyczyną zwykle jest jedno urządzenie, które robi to spustoszenie.
    Takiego winowajcę jest dość ciężko namierzyć zwłaszcza, że efekty
    występują okresowo, problem propaguje się w całej sieci, a po odłączeniu
    nawet poprawnie wytypowanego urządzenia nie od razu widać poprawę.
    Raz udało mi się "zobaczyć" co takie urządzenie "robi" - odpowiada na
    wszystkie zapytania ARP tak, jakby miał każdy adres IP.
    Ale to był jeden przypadek - w pozostałych nie udało mi się namierzyć
    nic podejrzanego.

    --
    Mirek.