  • 61. Data: 2011-03-07 00:56:26
    Temat: Re: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: wm <...@w...pn>

    Jakoś się obywałem bez tej wiedzy ale teraz dobrze byłoby znać ludzi
    którzy popierają ten bubel by ich unikać za wszelką cenę w przyszłości...

  • 62. Data: 2011-03-07 08:13:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello wm,

    Monday, March 7, 2011, 12:12:37 AM, you wrote:

    > W tym artykule piszą:
    > "Kulisiewicz: - Podobne rozwiązanie obowiązuje w Finlandii i jak
    > dotychczas tamtejsi operatorzy radzą sobie."
    > Skąd im to się wzięło i kto to jest ten Pan?

    Ja wiem, kim jest Tomek Kulisiewicz. A kim Ty jesteś?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2011-03-07 11:14:04
    Od: wm <...@w...pn>

    > Ja wiem, kim jest Tomek Kulisiewicz. A kim Ty jesteś?

    Kimś kto chciałby poznać ludzi popierających ten pomysł. Kim muszę być
    by mi wolno było zapytać?

  • 64. Data: 2011-03-07 14:22:39
    Od: mk <h...@p...onet.pl>

    On 03/05/2011 03:08 AM, crazy bejbi wrote:

    > Klienta nie powinno obchodzić, czy sąsiad jest podłączony czy nie. Ani
    > ilu obok sąsiadów jest klientem operatora - takie podejście mogło być 5
    > lat temu w społecznych podziałach dsl-a. Teraz podpisujesz umowe z
    > klientem i poważne podejście polega na powiedzenie klientowi co
    > dostanie, za ile, a potem zapewnienie tego. I to ma być tak
    > skalkulowane, żeby się opłacało. Nie ma tu miejsca ani na sąsiadów ani
    > na edukację.
    >
    > wojtek

    A nie wydaje Ci sie ze ten klient ktoremu ktos powiedzial ze sprzedaje
    mu 1Gb/s ma 10Gb/s bedzie mial pretensje ze nikt mu tego nie powiedzial
    (sluszne lub mniej sluszne), bedzie sie wkurzal na operatora, zmieni
    operatora jak tylko to bedzie mozliwe (pomijajac co dostanie w drugiej
    firmie ale ucieknie od Ciebie), bedzie pisal we wszelkich mozliwych
    miejscach jaki to ten operator jest 'be' itp.

  • 65. Data: 2011-03-12 16:22:07
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale>

    > no tak, ale to jest bez sensu regulacja. że jak nie masz przez 12 godzin
    > przepustowości na poziomie 90% maksymalnej przepustowości łącza, to klient
    > ma nie płacić. Generalnie takie restrykcyjne prawo spowoduje, że nikt
    > płacić nie będzie.
    > Oczywiście z jednej strony cieszy, bo komórkowcom to już na pewno nikt
    > płacić nie będzie (widział ktoś 7,2Mbita ??), ale to uderzy też w każdego,
    > kto dostarcza internet.

    Ale co Ty chcesz ? 7,2 to maksymalna prędkość. Sieci nie twierdzą, że jest
    inaczej. Problem jest w tym, że nie wiadomo jaka jest minimalna a w
    przypadku sieci bezprzewodowych jaka jest minimalna w danej lokalizacji.
    Bezsensem są umowy, które niczego nie gwarantują.

  • 66. Data: 2011-03-12 16:27:35
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-12 17:22, niusy.pl pisze:

> [...]
    > przypadku sieci bezprzewodowych jaka jest minimalna w danej lokalizacji.
    > Bezsensem są umowy, które niczego nie gwarantują.

    7,2 Mbps to teoretyczna prędkość. Praktyka mówi, że w idealnych
    warunkach osiągamy 6,6-6,8, a w roboczych nie więcej niż 6,4. Mamy więc
    przekłamianie już na wejściu. Pozostaje tylko pytanie, czy jest to
    celowe wprowadzanie w błąd konsumenta, czy nie?

  • 67. Data: 2011-03-12 17:31:44
    Temat: Re: ?rednia predko?ae internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Łukasz Jagiełło" <L...@p...in.heaven>

    > Przesadzasz, oczywiście zdarzają się usterki, zdarzają się wypadki itd.
    > Ale jak dobrze pamiętam to chyba o któryś odcinek autostrady na południu
    > to już się sądzą, czy można nazywać coś autostradą i pobierać za to
    > opłaty jak jest rozkopana co kilkaset metrów. Zdrowy rozsądek i nie
    > przesadzanie żadnej ze stron.

    Otóż ... był czas że skutecznie zakwestionowano jakość tej drogi, obciążając
    firmę karą finansowaną z opłat klientów zwrotnych w formie reklamacji o
    którą trzeba wystąpić by obciążały tylko innych użytkowników. A główny
    problem polega na tym, że droga funkcjonuje na podstawie TAJNEJ umowy
    ograniczającej KONKURENCJĘ. Prawnik, który się postawił i początkowy wygrał
    w sądzie nieopłacenie drogi, ostatnio za ograniczenie wolności otrzymał
    tylko przeprosiny listowne. Niech mi ktoś powie, że to nie jest kpina...

  • 68. Data: 2011-03-12 17:41:25
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale>

    > Jak klient zapyta ciebie: czym się różni pakiet 1Mbps od pakietu 2Mbps i
    > czy nie będzie mu rwać voip, to też tłumaczysz, że pakiet 1Mbps ma
    > przepustowość dwa razy niższą, ale ponieważ ma prędkość w drugą stronę
    > (tzw. upload) 256kbps to voip będzie działał poprawnie na obu, ale różnica
    > jest w dwukrotnej zmianie przepustowości i jakiejś tam zmianie w cenie
    > (niekoniecznie dwukrotnej). I tyle. Taka "konsultacja" jest w normie. Ale
    > nie musisz tłumaczyć zasad działania rynku i kto ja sprzedaje, za ile, nie
> [...]

    Zauważ, że w przypadku voip dokładnie wiadomo ile trzeba przepustowości i że
    naprawdę niewiele trzeba zdecydowanie mniej niż typowej usługi internetowej.
    Można więc bez problemu zaoferować to.

  • 69. Data: 2011-03-12 18:33:48
    Od: Daniel Kulesza <k...@t...pl>

    Co by nie wymyślać to minimalna jest 0, oczywiście nie zawsze.

  • 70. Data: 2011-03-12 20:22:31
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

> [...]
    > przekłamianie już na wejściu. Pozostaje tylko pytanie, czy jest to celowe
    > wprowadzanie w błąd konsumenta, czy nie?

    MZ to nieistotna kwestia