  • 1. Data: 2011-03-04 09:22:59
    Temat: Średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps
    Od: Grzegorz Janoszka <G...@n...Janoszka.pl>

    Według Wyborczej średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps.
    I tak wypadamy blado w porównaniu do Korei Płd, gdzie przeciętny
    użytkownik ma ponad 300 Mbps.

    Źródło: http://bi.gazeta.pl/im/2/9198/m9198772.jpg
    http://wyborcza.pl/1,75248,9199216,Ministerstwo_Infr
    astruktury__internet_ma_byc_tak_szybki_.html

    Tak, wiem, o co chodzi, chciałem tylko ich obśmiać. Jakoś dziwnym trafem
    w tym artykule akurat nie zrobili błędów ortograficznych.

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 2. Data: 2011-03-04 10:12:08
    Od: "xarafaxz@[TNIJTA]gmail.com" <xarafaxz@_TNIJTA_gmail.com>

    1> Polskie dziennikarstwo.
    2> Gazetka.

    Kompetencja autorów i pomysłodawców to taka Polska w pigułce.

  • 3. Data: 2011-03-04 10:18:33
    Od: b...@u...van

    Ahaha ;) dobre dobre...

    Chociaz z drugiej strony faktycznie przydaly by sie jakies
    regulacje z tej strony.. i zapewnienie chocby sensownego minimum...
    Wiele dostawcow leci sobie w kulki, chociazby moja ulubiona netia
    gdzie w godzinach szczytu opoznienia lubia skoczyc sobie 10x a o
    utracie pakietow nie wspomne

  • 4. Data: 2011-03-04 11:39:18
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-04 11:18, b...@u...van pisze:
> [...]
    > Wiele dostawcow leci sobie w kulki, chociazby moja ulubiona netia
    > gdzie w godzinach szczytu opoznienia lubia skoczyc sobie 10x a o

    no tak, ale to jest bez sensu regulacja. że jak nie masz przez 12 godzin
    przepustowości na poziomie 90% maksymalnej przepustowości łącza, to
    klient ma nie płacić. Generalnie takie restrykcyjne prawo spowoduje, że
    nikt płacić nie będzie.
    Oczywiście z jednej strony cieszy, bo komórkowcom to już na pewno nikt
    płacić nie będzie (widział ktoś 7,2Mbita ??), ale to uderzy też w
    każdego, kto dostarcza internet.

    Wojtek

    --
    polecam stronę: www.nartyrowery.pl
    największy sklep ze sprzętem narciarskim i snowboardowym

  • 5. Data: 2011-03-04 12:17:08
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    W dniu 04.03.2011 12:39, crazy bejbi pisze:

> [...]
    > Oczywiście z jednej strony cieszy, bo komórkowcom to już na pewno nikt
    > płacić nie będzie (widział ktoś 7,2Mbita ??), ale to uderzy też w

    Też uważam, że w stosunku do komórkowców to powinno być.
    Połączenie 3.6 Mb/s - realna prędkość 320Kb/s

    A jak klienta ma udowodnić, że dany zasób z internetu jest w stanie
    pobrać z prędkością maksymalną?

    Z całym szacunkiem ale to uderzy we wszystkich - i uczciwych i tych
    nieuczciwych.

    Chyba że UKE sama wymyśli, zaprojektuje sposób testowania - taki jaki
    będzie w stanie zweryfikować.

    Bo już widzę całkiem realne reklamacje - nie miałem 20Mb/s do Onetu -
    nie płacę za Internet. W tej materii są trzy strony - klient - operator
    - dostawca treści.

    Co ustawa na to jak dostawca treści - nie ma możliwości technicznych
    wysyłania z pełną prędkością klienta ?

    Bez uczciwego systemu testowania to nie ma szans aby ta ustawa
    funkcjonowała poprawnie.

    Piszę tu opinię jako pracownik firmy - która uczciwie sprzedaje to co ma.
    A reklamacje klientów. Cóż - każda jest inna. Czasem zawirusowany
    komputer klienta, czasem za wolny router, czasem źle działający flash
    obciążający 100% procka i na speedtestach wychodzą śmieci, czasem źle
    pracujące urządzenie w sieci.

    Najpierw to Pani Ania by zaprosiła operatorów z listą najciekawszych
    reklamacji, tak aby nie powstał bubel prawny, który sprawi, że dodatkową
    robotę będą miały sądy.

    Darek

  • 6. Data: 2011-03-04 12:33:53
    Od: Ziolko <z...@i...pl>

    W dniu 2011-03-04 13:17, Sied@r pisze:
    [..]

    > Chyba że UKE sama wymyśli, zaprojektuje sposób testowania - taki jaki
    > będzie w stanie zweryfikować.
    [..]

    ojojoj będzie to nas dużo kosztować.

    Pewnie jakieś sondy u operatorów poplombowane prze uke
    - oczywiście na koszt operatorów ;-P

  • 7. Data: 2011-03-04 12:41:17
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 11:18:33 +0100, borg napisał(a):

> [...]
    > leci sobie w kulki, chociazby moja ulubiona netia gdzie w godzinach
    > szczytu opoznienia lubia skoczyc sobie 10x a o utracie pakietow nie

    To niech kupią sobie łącze z CLIR

  • 8. Data: 2011-03-04 12:42:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Fri, 04 Mar 2011 13:33:53 +0100, Ziolko napisał(a):
    /../
    > ojojoj będzie to nas dużo kosztować.
    >
    > Pewnie jakieś sondy u operatorów poplombowane prze uke - oczywiście na
    > koszt operatorów ;-P

    Ciekawe czemu gwarantowanej prędkości na autostradzie nie zrobią.

  • 9. Data: 2011-03-04 12:48:39
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2011-03-04 10:22, Grzegorz Janoszka pisze:

    > Według Wyborczej średnia prędkość internetu w Polsce jest ponad 65 Mbps.
    > I tak wypadamy blado w porównaniu do Korei Płd, gdzie przeciętny
    > użytkownik ma ponad 300 Mbps.

    Problem jest jeszcze inny:

    Tak sobie przeliczyłem 12 godzin na miesiąc, to daje 1/60 czasu, czyli
    1,66% czasu w miesiącu, czyli dostępność pełnej przepustowości usługi
    musi być na poziomie 98,33% - takie SLA duzi operatorzy dają przy
    usługach gwarantowanych za ciężką kasę ... wyższe to już tylko na węźle.

    A tu jeszcze nie chodzi o dostępność usługi wogóle, ale o 90%
    maksymalnej przepustowości ! idiotyzm!

    Wojtek

  • 10. Data: 2011-03-04 13:22:02
    Od: Tomasz Ochal <b...@w...pl>

    W dniu 2011-03-04 13:41, Smok Eustachy pisze:

    > To niech kupią sobie łącze z CLIR
    Co to jest CLIR?