  • 11. Data: 2020-04-25 20:45:01
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 14:28, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:

    > To klonowanie pewnie się odbywa przez host(laptop), a jeśli masz port USB2, to on
    pracuje
    > w trybie Half Duplex i mwięcej jak 15-20 MiB/s przy kopiowaniu nie osiągniesz(USB3
    jest
    > już full duplex)

    NIE. testowałem po naciśnięciu przycisku. Po 3 godzinach odpóściłem bo
    musiałem wyjść.

    > Nie wiem, czy ma to sens, ta stacja pewnie nie będzie obsługiwać USB3 na twoim
    > laptopie(jeśli laptop nie ma natywnych portów USB3)

    Chyba nigdzie nie napisałem że robię to na laptopie ;-)

    Mam w miarę nowego pceta z usb 3.0

    > W porównaniu do sata 300 mizernie, w dodatku o unkcji TRIM możesz zapomnieć.

    Nie stać mnie na archiwizację na SSD ;-)

    > No to coś złego masz z portem czy kablami/zasilaczami, ja mam w laptopach po dwa
    porty
    > Esatap, stabilne jak skała(usb zawsze się pyrdoli, bo to ujowy standard, oczywiście
    > pomijając USB3.1 Gen2 czy 3.2 na złączu C).

    To mam inne doświadczenia bo to już druga stacja z eSata której ufam
    tylko na USB niestety 2.0

  • 12. Data: 2020-04-25 20:47:51
    Od: z <...@...pl>

    > Dlaczego nie można podpiąć dysków bezpośrednio do laptopa,
    > jak ja podpinam, ale trzeba via jakąś stację dokującą?

    Dlaczego używać laptopa? ;-)

    Stacja dokująca na dyski HDD ma służyć do archiwizacji a zwłaszcza
    sprzętowe klonowanie.

    Dla mnie wygodne i w miarę bezpieczne pod odłączeniu od kompa.

    Na płyty jestem za stary ;-)

  • 13. Data: 2020-04-25 21:04:02
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jest sporo takich stacji, tyle że nie kosztują ani 30 ani nawet 90 zł.

    -----

  • 14. Data: 2020-04-25 21:06:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    OP chodzi o stację dokującą dyski, nie laptopa.
    Aczkolwiek niektóre stacje dokujące laptopa miały miejsce na własne dodatkowe dyski.

    -----

  • 15. Data: 2020-04-25 21:09:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W sumie ciekawe, czy taka osobna stacja umie klonować jedynie sektor po sektorze, czy
    umie też plik do pliku (musiałaby znać sporo
    formatów).

    -----

  • 16. Data: 2020-04-25 21:24:26
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Apr 2020 20:45:01 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea4852e$0$17363$65785112@news.neostrada.pl>
    od z <...@...pl> :

    >Chyba nigdzie nie napisałem że robię to na laptopie ;-)

    Tym bardziej nie ma sensu, kupujesz dwa kabelki SATA, łączysz dyski i jedziesz.
    W desktopie stacja nie jest potrzebna.
    Jak masz więcej miejsca na kieszenie, to dajesz dodatkowe kieszenie SATA Hot Swap.

  • 17. Data: 2020-04-25 22:36:43
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 21:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jest sporo takich stacji, tyle że nie kosztują ani 30 ani nawet 90 zł.

    https://allegro.pl/oferta/stacja-dokujaca-do-dyskow-
    sata-2-5-i-3-5-usb-3-0-8878950703

    https://allegro.pl/oferta/stacja-dokujaca-hdd-2-5-3-
    5-usb-3-0-klonowanie-8085233485

    Warto?

  • 18. Data: 2020-04-25 22:40:16
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 21:09, ąćęłńóśźż pisze:
    > W sumie ciekawe, czy taka osobna stacja umie klonować jedynie sektor po
    > sektorze, czy umie też plik do pliku (musiałaby znać sporo formatów).

    Chyba sektor po sektorze bo mi wywaliło że sklonowany dysk jest
    niedostępny z powodu konfliktu podpisu.

    Czyli KLON.

  • 19. Data: 2020-04-25 22:45:05
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2020-04-25 o 21:24, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
    > Tym bardziej nie ma sensu, kupujesz dwa kabelki SATA, łączysz dyski i jedziesz.
    > W desktopie stacja nie jest potrzebna.
    > Jak masz więcej miejsca na kieszenie, to dajesz dodatkowe kieszenie SATA Hot Swap.

    Ale to upierdliwe jest a obudowa taka seksowna mała śliczna
    Trzeba zamknąć system. Rzadko to robię. Często hibernuję.

    W stacji trzeba tylko włączyć zasilanie i jest. ;-)

  • 20. Data: 2020-04-26 05:33:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ea485d7$0$17363$6...@n...neostrada.pl

    > Dlaczego używać laptopa? ;-)

    Bo jest.

    > Stacja dokująca na dyski HDD ma służyć do archiwizacji
    > a zwłaszcza sprzętowe klonowanie.

    Czym różni się sprzętowe od niesprzętowego?

    > Dla mnie wygodne i w miarę bezpieczne pod odłączeniu od kompa.

    > Na płyty jestem za stary ;-)

    Na jakie płyty?

    --