  • 51. Data: 2020-04-27 11:38:57
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: z <...@...pl>

    To już teraz wiesz dlaczego tak mało masz dyskutantów.

    Kolejny raz APELUJĘ: NAPISZ SOBIE BLOGA

    postaw, zmajstruj, zapodaj, opublikuj... Ty wiesz jakiego słowa użyć i
    się nigdy nie mylisz ;-)

  • 52. Data: 2020-04-27 12:38:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 3...@4...com

    > Moim ulubionym programem, którym klonowałem dyski, był
    > Gparted. Robił wszystko co zleciłem i ani grama więcej,

    Zapewne korygował sygnatury i wpisy w rejestrze.

    > po klonowaniu trzeba było tylko bootloadery
    > odwymiętosić(co nie było specjalnie trudne,

    Gdy Paragon czy MiniToll poprawi bootloadery,
    to muszę długo ,,psuć'', by było OK. ;)

    > nawet dla kilku systemów na jednym dysku łącznie z XP).

    Co wówczas, gdy masz 10 systemów? Ja mam tyle na dysku atomowego netbooka.
    (mam albo miałem -- może jeden skasowałem, jako że pojawił się w wyniku
    pomyłki ob_rachunkowej -- nigdy nie byłem mocny w rachunkach)

    Na Acerze chcę mieć 6 64W10 -- po dwa na każdym dysku, pomijając RAMdysk.
    Chętnie miałbym tam także 32WXP, ale tak po prostu nie mogę wgrać, więc
    musiałbym instalować od nowa, co jest tak sobie fajne...

    Na F-S mam 6 -- 3 64W10 i 3 32WXP, ale na Seagacie wyjętym z F-S mam także 32W10.
    (nie pamiętam, ile w sumie tam mam)
    Na WDC wyjętym z F-S też mam 32W10, ale różnych WXP mam tam co najmniej 6.

    Seagate i WDC stygną -- gdy uznam, że używka HTS jest stabilna, uwolnię
    zapisy ;) z WDC i Seagate -- na razie te dyski robią ;) za bakapy, czyli
    uspakajają sumienie. ;)

    - TSH ma na liczniki ponad 20 kh i został kupiony jako używany
    - Seagate dosypuje (niezbyt szybko) badsectrory
    - WDC był używany sporadycznie, ale ma tylko 250 GB i 5400 rpm

    Jeszcze ojcu mam dać W10 -- ojciec ma blaszak z WXP i 1 GiB DDR2.

    Chcę mu wstawić 8 GiB i postawić 64W10 -- najlepiej po prostu wkopiować.
    (zamierzam wyjąć HDD MBR z Acera, podczepić pod blaszaka via SATA i ściągnąć W10)
    Raczej także tam postawię kilka W10 (więc zlecę na noc ściągnięcie trzykrotne
    tego samego) i zostawię WXP (rozmnożę -- by mieć 2 WXP) na wszelki wypadek.
    Ten WXP był legalnie kupiony przed laty.

    Blaszak ma 300 GB -- 210 GB zajmą same partycje systemowe.

    P: WXP z BCD
    P: W10 z BCD
    P: WXP z boot.ini <-- z tej wystartuję tylko WXP
    L: W10 z BCD
    L: WXP z boot.ini
    L: W10 z BCD

    WXP zajmuje 10 GB a 64W10 zajmuje 60 GB -- razem 210 GB
    (jeśli dobrze liczę w pamięci)

    [ponawijałem, ponawijałem -- teraz znienacka zaatakuję!}

    Czy GParted jest pod Win? (niby jest)
    Jak na Gnoma przystało -- chyba wywodzi się z Linuksa.
    Ale jeśli pod Win dobrze pracuje, może z niego skorzystam...

    Paragony i MiniToole są coraz mniej za darmo. ;)
    Paragon to świetny program, ale w bezpłatnej wersji niewiele można nim osiągnąć.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 53. Data: 2020-04-27 13:04:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ea6a832$0$539$6...@n...neostrada.pl

    > To już teraz wiesz dlaczego tak mało masz dyskutantów.

    Bo są analfabetami jak Ty? ;)

    Jako językoznawca (za jakiego uważasz się) przytocz jakieś
    źródło potwierdzające Twą wersję [wydarzeń?] gramatyczną:
    - wg mnie są 4 ptaszki
    - wg Ciebie jest 4 ptaszki

    > Kolejny raz APELUJĘ: NAPISZ SOBIE BLOGA

    Ile dostanę za to forsy? [i czy do opodatkowania? -- PiS
    daje tak, że nie trzeba uwidaczniać w zeznaniach, nie
    trzeba płacić podatków...]

    > postaw, zmajstruj, zapodaj, opublikuj...

    Możemy komplikować cennik:
    - postawienie tyle
    - zmajstrowanie tyle
    - zapodanie tyle
    - opublikowanie tyle

    choć wolę (jak od swych klientów... klientów
    mojej matki) ryczałtem...

    > Ty wiesz jakiego słowa użyć i się nigdy nie mylisz ;-)

    SZmal. :)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 54. Data: 2020-04-27 14:39:58
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 27 Apr 2020 13:11:48 +0200
    doszła do mnie wiadomość <h...@4...com>
    od Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> :
    >Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 27 Apr 2020 12:38:27 +0200
    > doszła do mnie wiadomo?ć <5ea6b63a$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    > od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

    Nie, nie ruszał nic w plikach.
    Kopiowałem same partycje, bez bootsectora, często bez zachowania oryginalnego układu.
    Potem płyty naprawcze i rycie w bootloaderach.

    W takim przypadku trudniej, ale da się wszystko wyorać(przy odrobinie wiedzy).

  • 55. Data: 2020-04-27 14:42:55
    Od: z <...@...pl>

  • 56. Data: 2020-04-27 14:44:22
    Od: z <...@...pl>

    Ptaszki komputerowe to pola wyboru
    Jest ich 4 ;-)

  • 57. Data: 2020-04-27 15:20:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olaf Frikiov Skiorvensen" 2...@4...com

    > Nie, nie ruszał nic w plikach.
    > Kopiowałem same partycje, bez bootsectora,

    IMO bootsector jest integralną częścia partycji.

    > często bez zachowania oryginalnego układu.
    > Potem płyty naprawcze i rycie w bootloaderach.

    Czy GParted pracuje pod chodzącym Win?
    Widzę obrazki ISO do wypalania na płytach i bootowania.
    Zwykłem korzystać z partycjonerów chodzących pod Win.
    Rzecz jasna warto też mieć takie coś, co pracuje pod
    kontrolą prostszych systemów...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 58. Data: 2020-04-27 15:21:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ea6d3a6$0$526$6...@n...neostrada.pl

    > Jest ich 4 ;-)

    Ty tak twierdzisz. Ja twierdzę, że są 3 u mnie i sa 4 u Ciebie.
    Podeprzyj się jakimś bezstronnym źródłem.

    być ndk jestem, jesteś, są, będę, będziesz, będą, bądź, był

    https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk02GFqZo6bEXs
    yQRTWtqbra3J6BVeQ%3A1587993298320&ei=0tqmXqqNE4vT6AT
    lxSQ&q=%22jest+cztery+ptaszki%22&oq=%22jest+cztery+p
    taszki%22&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQDFAAWABg0B1oAHAAeACAAQC
    IAQCSAQCYAQCqAQdnd3Mtd2l6&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEw
    iqvs6D2IjpAhWLKZoKHeUiCQAQ4dUDCAw
    Nie znaleziono żadnych wyników wyszukiwania dla hasła "jest cztery ptaszki".

    https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk007yIhxWcMV0
    ngjPkwa-lLfl6treQ%3A1587993241178&ei=mdqmXu-2CsWcmwX
    -97HQBQ&q=%22s%C4%85+trzy+ptaszki%22&oq=%22s%C4%85+t
    rzy+ptaszki%22&gs_lcp=CgZwc3ktYWIQAzoHCCMQrgIQJ1DpaV
    iXd2Dze2gAcAB4AIABlgGIAfAGkgEDNC40mAEAoAEBqgEHZ3dzLX
    dpeg&sclient=psy-ab&ved=0ahUKEwiv567o14jpAhVFzqYKHf5
    7DFoQ4dUDCAw&uact=5
    Około 118 wyników (0,43 s)

    -=-

    Jest jeden Bóg i są trzy osoby Boskie.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 59. Data: 2020-04-27 16:21:46
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea6dc59$0$525$6...@n...neostrada.pl

    > IMO bootsector jest integralną częścia partycji.

    MasterBootsectora -- nie załapałem od razu, bo od dawna nikt
    nie używa takiego określenia na MBR, który nazwę swą czerpie
    z 'Master Boot Record.' choć w rzeczy samej MBR jest właśnie
    sektorem a BS nie jest sektorem -- BS zajmuje sporo sektorów
    w partycji...

    IDE ;) sprawdzić adapter płytami bootującymi...
    Bootujący KingSajz ze słownikiem JP PWN.
    Kiedyś oszczędzałem miejsce tak, że do filmów dogrywałem to i owo...

    Bootujące filmy dawały zazwyczaj MemTest, ale mogły dawać cokolwiek.

    Po latach pojawiła się możliwość bootowania z USB,
    więc bootujące CD i DVD stały się mniej przydatne.

    -=-

    Najpierw wypróbuję płyty na F-S, później sprawdzę na Acerze...
    Marnie widzę bootowanie Acera z adaptera, bo BIOS widzi ów
    adapter z HDD jako None. ;)

    Ale można zacząć start z normalnego HDD lub SSD i przejść stamtąd
    na adaptowany dysk... Lub przestawić HDD miejscami -- trochę roboty
    w razie czego... O tyle to rozsądniejsze, że ta część startu pochłania
    masę czasu i rozsądek nakazuje ustawienie w BIOSie SSD jako początku...
    Po wystartowaniu można już resztę prowadzić całkowicie z adaptowanego HDD.

    Na Acerze zamierzam stawiać tylko po 4 partycje podstawowe z BCD na każdym
    dysku, z czego po 2 systemowe. Chyba, że zdecyduję się na WXP. Wówczas będą
    2 z W10 i 1 z WXP... Jeszcze nie mam jasności co do tego.

    Teraz na SSD mam 2 z W10 i 2 normalne, ale BCD jest na każdej.
    Na zwykłym HDD mam GPT i masę partycji, w tym 3 z W10.
    Jedną z nich skasowałem, bo była mi niepotrzebna, później
    odkasowałem, by sprawdzić moce ;) Paragonu w tych okolicznościach,
    ale Paragon źle odkasował, więc partycję podreperowałem ręcznie tak, że
    teraz mogę startować z 3 W10 lezących na HDD i z 2 W10 lezących na SSD.

    Chyba jedną z nich dobrze wyczyszczę i rozmnożę na wszystkie dyski...

    Muszę pomyśleć, jak rozłożyć pliki -- mam 3 systemowe na 1 TB, teraz
    będę miał 4 systemowe też na 1 TB, więc coś muszę wywalić poza Acera.

    Jeśli Acer ma wstawać z SSHD -- masę plików innych muszę wrzucić na
    SSD (już tam są od dawna) i na adapter, by rozłożyć obciążenie dysków.

    -=-

    Przebootowuję, by sprawdzić płyty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 60. Data: 2020-04-27 23:30:52
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-27 o 14:39, Olaf Frikiov Skiorvensen pisze:
> [...]
    układu.
    > Potem płyty naprawcze i rycie w bootloaderach.

    Ja "od zawsze" (jeszcze chyba przed rokiem 2000) używam Ghosta.
    Dla dysków MBR sprawdza się prawie zawsze, nawet przy dość karkołomnych
    kombinacjach typu kilka systemów operacyjnych z rodzin nt, linuxa i OS/2.

    Niestety, Ghost nie działa na GPT.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam