  • 41. Data: 2020-04-26 17:43:49
    Temat: Re: Stacja dokująca 2xHDD
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r8437r$5ep$1$A...@n...chmurka.net

    > A co w nich jest takiego, że nie można kopiować z mniejszego dysku na większy
    fizycznie?

    Nie można z większego na mniejszy? Ileś skopiuje...
    Jakbym nie mógł nalać wody z wiadra do szklanki...
    Albo wyjąć jednej puszki ze zgrzewki...

    > Wielokrotnie tak kopiowałem, korzystając z ATA czy SATA, korzystając z mechanizmów
    soft-RAID czy sprzętowych matryc.
    > Jedyny problem jaki spotykałem , to kopiowanie pomiędzy dyskalmi ze "zwykłym"
    sektorem 512 a dyskami z sektorem 4k.

    Qrdeaux -- jakież są problemy z tym ,,sprzętowym''' kopiowaniem...
    Kopiuję WinHexem czy partycjonrami bajt do bajta cokolwiek -- bez
    wnikania w wielkość źródła czy przeznaczenia, wielkość sektora itd...

    [chyba te sprzętowe kopiowanie to kara Boża!]

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 42. Data: 2020-04-26 18:02:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ea5597b$0$542$6...@n...neostrada.pl

    > jak już połączę to esata

    Myślałem, że eSATA po to jest, by podłączać dyski zewnętrzne podczas
    pracy Win. ZTCW niczym (poza mechaniką/wyglądem/urodą) nie różni się
    od SATA. (SATA nawiązuje do hitleryzmu, eSATA jest proste)

    > Człowiek uczy się całe życie

    [nie każdy czy niektórzy ruszają się (piszą, mówią itd.) po swej śmierci?]

    -=-

    Były jeszcze energetyzujące SATA i SATAexpresowe -- wszędzie e...
    Do tego 'extended'...

    -=-

    Minutą ciszy uczcijmy śmierć SATAnizmu -- niech żyje PCIexpress...

    -=-

    Dlaczego Centronics jest szybszy od RS232? Bo Centronics jest równoległy a RS jest
    szeregowy.
    Dlaczego USB jest szybszy od Centronicsa? Bo USB jest szeregowy a Centronics jest
    równoległy.
    Dlaczego SATA jest szybszy od PATA? Bo SATA jest szeregowy a PATA jest równoległy.
    Dlaczego PCIe jest szybszy od PCI? Bo PCIe jest szeregowy a PCI jest równoległy.
    Dlaczego PCIe x2 jest szybszy od PCIe? Bo PCIe x2 ma dwie równoległe linie PCIe...

    Aż nastał czas PCIe v4 x16 i stosownych dysków NVMe 1.4....

    -=-

    Dlaczego peryferia powolne (jak dyski, nie jak karty graficzne)
    nie mogły łączyć się via ethernet czy WiFi lub jakoś podobnie?! ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 43. Data: 2020-04-26 18:23:02
    Od: z <...@...pl>

    > Myślałem, że eSATA po to jest, by podłączać dyski zewnętrzne podczas
    > pracy Win.

    Zależy jak sobie ustawisz.
    Menadżer urządzeń/Stacje dysków/ Dysk xxx /Właściwości/Zasady...

    Jest tam 4 ptaszki do zaznaczenia.

    Jak chcesz szybki transfer to trzeba uważać z odłączaniem urządzenia.

    Możesz ustawić aby się bezpiecznie odłączało ale za cenę utraty
    szybkości. Jak to w życiu ;-)

  • 44. Data: 2020-04-26 19:29:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5ea45184$0$17342$6...@n...neostrada.pl

    > Wgrałem QR kod (jako: GIF, JPG i BMP -- PNG telefon nie obsługuje, albo obsługuje,
    > ale inne PNG) do MM136 i pędzę... Znaczy... IDE... Nie... Pójdę do Paczkomatu po
    > qpione adaptery... Przywędrowały błyskawicznie! Wiadomo -- Wulkan...

    Zmotywował mnie do tego trudny ;) do zapamiętani numer przesyłki -- 273737.

    Zanim na dobre pokazałem telefon paczkomatowemu oku -- było po wszystkim,
    ale nie załapałem otwierającej się skrytki... Podszedłem do otwartej, choć
    wiedziałem, że to nie moja, bo za duża -- zamknąłem ją i począłem szukać
    mojej -- znalazłem, zabrałem adaptery, zamknąłem skrytkę i oddaliłem się... ;)
    [oddaliłem się chyłkiem?]

    Od tej pory nie zamierzam wklepywać numerków.
    Przede mną jeszcze sporo przesyłek...
    [jeśli nie wyzionę przedwcześnie swego ducha]

    > Musiałem wyspać się...

    Nadal muszę -- gdy zbudzę się, piszę.... ;) I ćwiczę. :)
    Podczas przebootowywania zajmuję się różnymi róbótkami...
    Mnie naprawdę nie przeszkadza długie startowanie komputera...

> [...]

    > czyli chyba oni) likwidacji... [wiem, najpierw piszę o zamknięciu (w mamrze?)
    > a następnie o likwidacji... sam sobie przeczę?... nie wyspałem się? matka
    > pociesza -- i tak nie daliby Tobie tej pożyczki... przed laty, gdy byłem
    > w stanie wojny z matką, matka podała do urzędów PIT-37, czyli uznała
    > nieistnienie mojej AMG -- urzędnicy dali jej wtedy taki wycisk, że
    > popamiętała na resztę życia, iż moja firma jest chroniona!!! od tamtej
    > pory były PIT-36... zamordowali moją firmę bez jakiegokolwiek ostrzeżenia,
    > rzekomo dlatego, że brakowało PESELu... mieli mój prawidłowy adres pocztowy

    Nie dostałbym pożyczki? -- ale przynajmniej złożyłbym wniosek! ;)

    > 3 strony wydrukować, podpisać, zeskanować, przerobić na PDF, ale tak,
    > by rozmiarem nie przekroczyć 1 MB? Nie przekroczyłem -- uzyskałem
    > czytelność na ćwiartce MB...

    Tak sobie myślę -- co wówczas, jeśli posłałem im PDF zbudowany wprost z CC?
    PS daje PDF bez łaski -- toż to Adobe... Ale przezornie przerobiłem PNG na
    PDF jakimś onlajnowycm przerabiaczem... Czy jednak na pewno wysłałem to, co
    otrzymałem z tego onlajnowego konwertera?... Nie z CC?... CC zainstalowałem
    tymczasowo, na 7 dni -- to moja wina, że do tej pory jest funkcjonalny? Tu,
    na F-S też śmiga, ale brak mu RAMek... Tu lepiej przebootowIć na WXP, gdzie
    jest wersja PSa sprzed wielu lat... Chyba ;) już nie jest aktualizowana...

    W PSie taki PDF można uzyskać tak:
    - imoport ze skanera strony po stronie w jednobitowy B&W
    - zmontowanie jednego z tych kilku (CtrlA, CtrlC, CtrlV itd.)
    - ocropny obciach ;) i zapisanie do PDF
    i óśz...

    Ot -- i cała filozofia w PSie...

    > Ale tu nie mam Acera -- więc minie sporo czasu, zanim podepnę zabawki...
    > I muszę porobić porządki, zanim zacznę przewalać dziesiątki, a nawet setki
    > gigabajtów... Bez dockującej kaczki... Bez dokującej stacji...

    Tu mam Acera? ACER na F-S:
    A -- dyskietka
    C -- Win
    E -- u mnie taką literkę ma partycja z danymi
    R -- RAMdysk...

    -=-

    Tu nie mam Acera -- zaraz do niego powędruję, by wpisać faktury kwietniowe...
    Nie moje -- moje księguję bezzwłocznie...

    -=-

    Dysk w adapterze pracuje jak szwajcarski zegareczek -- cyk, cyk, cyk... ;)
    Aż mnie wqrwi to cykanie?...

    Ileż namęczyłem się, by te drobne wkręty powkręcać...
    Ktoś przede mną bawił się już tym adapterem, bo widać ślady wkrętów...
    Jeden z otworów nagwintowanych -- nie ma gwintu... Mała strata, bo
    i tak nie warto całego adaptera przykręcać do obudowy?...

    Adapter jest krótszy od napędu, więc w laptopie jest dziura, a w blistrze
    po adapterze nie mieści się naoęd... Może dałoby się jakoś przemontować
    plastyki, ale nie mam na to sił -- słabo widzę...

    -=-

    Skopiowany wczoraj W10 wywala mi stale niebieskim kolorem -- bo taki mu nadałem. ;)
    Na F-S pomalowałem W10 już dawno -- na Acerze też chyba pomaluję. :)

    > -=-

    > Komórę podpiąłem przewodem z amperomierzem -- tym samym
    > sprawdziłem, że ten przewód ów ma także sygnałówki.

    Ten i ów? ;)

    Gdyby cały dysk podczepić pod przewód z amperomierzem?
    USB3 nie ma, ale USB2 pójdzie...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 45. Data: 2020-04-26 19:34:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ea5b566$0$515$6...@n...neostrada.pl

    > Zależy jak sobie ustawisz.
    > Menadżer urządzeń/Stacje dysków/ Dysk xxx /Właściwości/Zasady...

    > Jest tam 4 ptaszki do zaznaczenia.

    U ciebie jest 4? U mnie są ;) 3.

    > Jak chcesz szybki transfer to trzeba uważać z odłączaniem urządzenia.

    Co do zasady -- wyłączam to buforowanie.

    > Możesz ustawić aby się bezpiecznie odłączało ale za cenę utraty szybkości. Jak to w
    życiu ;-)

    W życiu najważniejsza jest wolność, nie szybkość!
    Szybkość osiągam poprzez kierowanie śmieci na RAMdysk.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 46. Data: 2020-04-26 21:59:40
    Od: z <...@...pl>

    http://pokazywarka.pl/tqsii4/

  • 47. Data: 2020-04-27 00:23:27
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" r8437r$5ep$1$A...@n...chmurka.net

    > Nie można z większego na mniejszy? Ileś skopiuje...
    > Jakbym nie mógł nalać wody z wiadra do szklanki...
    > Albo wyjąć jednej puszki ze zgrzewki...

    Sorki, trochę nie doczytałem, że źródło ma 1TB.
    Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności
    docelowego. Tye, że nie każdy program pozwoli kopiować z większego na
    mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym.
    Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym. A jeśli
    partycji wiele, w tym logiczne, to może już być problem.

> [...]
    > wnikania w wielkość źródła czy przeznaczenia, wielkość sektora itd...
    >
    > [chyba te sprzętowe kopiowanie to kara Boża!]

    Trzeba też odróżnić sprzętowe od fizycznego, z fizyczne od logicznego.
    Sprzętowe to w niektórych kopiarkach, tych, co nie potrzebują komputera
    albo korzystając z matrycy w układzie Mirror.
    Fizyczne to sektor na sektor, a logiczne to (w uproszczeniu) partycje i
    system plików.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 48. Data: 2020-04-27 10:36:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r851kv$s7b$1$A...@n...chmurka.net

    > Ale tak też można, pod warunkiem, że dane są poniżej pojemności docelowego. Tye, że
    nie każdy program pozwoli kopiować z większego
    > na mniejszy przy założeniu, że pojemność danych mieści się na docelowym.

    Partycjoner (co do zasady) pozwala każdy, o ile nie bajt do bajta.
    Znane mi edytory dysku kopiują tyle, ile zlecisz -- przykładowo od
    1000 LBA 2000 LBA.

    > Druga rzecz: trzeba później naprawiać partycję na docelowym.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była primary
    - została skopiowana tablica partycji
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była primary
    - nie została skopiowana tablica partycji,
    ale TP stosownie poprawiłeś (jedna chwila
    i jedno kliknięcie w partycjonerze)
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była dyskiem logicznym
    - została skopiowana stosownie ;)
    (czyli w poprzedzającej jest stosowny wpis)
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja skopiowana została w całości
    - była dyskiem logicznym
    - nie została skopiowana stosownie
    (w poprzedzającej brak stosownego wpisu)
    ale ręcznie skorygowałeś, co trzeba -- ja
    bym skasował partycję i odkasował)
    raczej jest OK.

    Jeśli:
    - partycja nie została skopiowana w całości,
    lecz stosownie nadpisywałeś
    raczej jest OK.

    A jeśli:
    - partycja nie została skopiowana w całości,
    brak jej tego i owego, to trudno zgadnąć, co jest...

> [...]

    > Sprzętowe to w niektórych kopiarkach, tych, co nie potrzebują komputera albo
    korzystając z matrycy w układzie Mirror.

    Z coś wspominał o USB.
    Mirror -- OK, ale Mirror skopiuje także błędy.
    IMO warto mieć bakapy czynione co jakiś czas
    i wywalać nieprzydatne z uwagi na starość.

  • 49. Data: 2020-04-27 11:13:15
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 27 Apr 2020 10:36:10 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5ea69e49$0$17342$65785112@news.neostrada.pl>
    od "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> :

> [...]
    >
    >Partycjoner (co do zasady) pozwala każdy, o ile nie bajt do bajta.
    >Znane mi edytory dysku kopiują tyle, ile zlecisz -- przykładowo od

    Moim ulubionym programem, którym klonowałem dyski, był Gparted.
    Robił wszystko co zleciłem i ani grama więcej, po klonowaniu trzeba było tylko
    bootloadery odwymiętosić(co nie było specjalnie trudne, nawet dla kilku systemów na
    jednym dysku łącznie z XP).

  • 50. Data: 2020-04-27 11:21:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" 5ea5e82b$0$555$6...@n...neostrada.pl

    > http://pokazywarka.pl/tqsii4/

    Wg mnie u Ciebie SĄ 4, nie JEST 4.

    [ale to z jest biegły w DTP... nie ja...
    z koryguje cudze pisma... skraca wypowiedzi słane do druku...

    z skrócił:
    - 'jest 4 ptaszki'
    zamiast
    - 'są 4 ptaszki']