  • 1. Data: 2022-01-04 12:10:35
    Temat: Suszenie
    Od: ii <i...@o...invalid>

    Hej,

    Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)

    Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

  • 2. Data: 2022-01-04 12:34:58
    Temat: Re: Suszenie
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/01/2022 11:10, ii wrote:
    > Hej,
    >
    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)
    >
    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    Jesli jestes pewien ze woda sie nie saczy przez zapchane kanaliki do
    wnetrza to wstaw kilka dobrych pochlaniaczy wilgoci albo kup/pozycz
    osuszacz na prad. Mialem w Vectrze C taki motyw, ze odplyw przy filtrze
    kabinowym sie zapchal i przy kazdym deszczu woda leciala do srodka
    wlasnie przez ten filtr, objaw byl taki, ze wykladzina z lewej strony
    byla mokra, a plesn sie pojawiala na psach bezpieczenstwa. Wody bylo na
    tyle duzo, ze trzeba bylo wymontowac siedzenie i cala wykladzine zeby to
    wysuszyc.

  • 3. Data: 2022-01-04 12:53:57
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2022 o 12:10, ii pisze:
    > Hej,
    >
    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)
    >
    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    Ja go używam :] Znaczy, nie stoi bez sensu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 4. Data: 2022-01-04 12:58:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 Jan 2022 11:34:58 +0000, K napisał(a):

> [...]
    > byla mokra, a plesn sie pojawiala na psach bezpieczenstwa. Wody bylo na
    > tyle duzo, ze trzeba bylo wymontowac siedzenie i cala wykladzine zeby to

    A skoro już plesń widać, to może znaczyć też, że potencjalnie jest już w
    okresie rozpylania zarodników.
    Zalecałbym jeszcze (oczywiście po usunięciu źródła wilgoci i po wysuszeniu)
    mocne ozonowanie, aby zabić i pleśń, i zarodniki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-01-04 13:22:14
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2022-01-04 o 12:34, K pisze:

> [...]
    > byla mokra, a plesn sie pojawiala na psach bezpieczenstwa. Wody bylo na
    > tyle duzo, ze trzeba bylo wymontowac siedzenie i cala wykladzine zeby to

    Miałem dokładnie to samo, po podniesieniu wykładziny i usunięcia wody
    ile się dało, między podłogę a wykładzinę nasypałem parę kilogramów
    żwirku dla kotów - ponoć świetnie wchłania wilgoć, a jest łatwy i tani w
    stosowaniu. Po paru dniach żwirek wygarnąłem, resztki wyciągnąłem
    odkurzaczem i już. Ale dla porządku wspomnę, że to była wiosna albo lato.

  • 6. Data: 2022-01-04 13:46:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 4 Jan 2022 12:10:35 +0100, ii wrote:
    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)
    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    nie szuszymy.
    Auto sie samo suszy, a jak jest za mokro, to szyby paruja i jechac nie
    mozna.

    Masz wlaczony obieg wewnetrzny?
    A moze po prostu cos rozlales/nasmieciles?

    J.

  • 7. Data: 2022-01-04 15:50:42
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-01-04 o 12:10, ii pisze:

    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)
    >
    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    1. Jeżeli zostawiam na parkingu podziemnym lub innym zadaszonym, to
    zostawiam szpary w oknach, żeby powietrze nie stało w kabinie.
    2. Gdy po myjni zobaczyłem mokrą wykładzinę i kałużę koło drzwi, to
    zrobiłem zdjęcie i oddałem samochód do serwisu. Okazało się, że wewnątrz
    drzwi były popękane jakieś elementy (podobno głośnik) i przedostawała
    się woda. Po naprawie tego kałuża się nie robi. W czasie mrozu lepiej
    nie trzaskać drzwiczkami, bo zimny plastik łatwo się kruszy, a w środku
    drzwi jest dużo plastikowych elementów.

  • 8. Data: 2022-01-04 16:53:02
    Od: K <n...@e...com>

    On 04/01/2022 14:50, Poldek wrote:

> [...]
    > się woda. Po naprawie tego kałuża się nie robi. W czasie mrozu lepiej
    > nie trzaskać drzwiczkami, bo zimny plastik łatwo się kruszy, a w środku

    ale jak osuszyles? ;)

  • 9. Data: 2022-01-04 17:12:48
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W wtorek, 4.01.2022 o 12:10, ii napisał:

    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)
    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    Nijak, bo nie suszymy, ponieważ nie na co suszyć i nic nie gnije, gdyż:
    - nie jeździmy w deszczu i po mokrym, szmelcem dziurawym jak sito;
    - nie trzymamy samochodów z zamkniętymi oknami w nieogrzewanych
    garażach bez wentylacji;
    - samochodami garażowanymi pod chmurką jeździmy a nie przykrywamy
    ich plandeką na zimę.

  • 10. Data: 2022-01-04 19:23:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.01.2022 o 12:10, ii pisze:
    > Hej,
    >
    > Pojawiły się w moim samochodzie wykwity pleśni na wykładzinie :-)

    Ustal najpierw skąd się bierze woda. W moim samochodzie od nowości
    spierdolone było odwodnienie/odpływ we wnęce koła zapasowego i tam
    zbierała się woda. Przez 3 lata gwarancji serwis nie potrafił tego
    zdiagnozować i naprawić, dopiero jak się sam za to zabrałem, to przestał
    przeciekać.
    Ale żeby nie było za wesoło, to po paru latach użytkowania uszczelki
    drzwi przestały spełniać swoją funkcję i jak samochód stał na dworze, to
    po ramkach drzwi woda spływała na próg, a potem po progu spływała sobie
    na wykładziny. Musiałem podoklejać dodatkowe uszczelki po obwodzie
    drzwi, żeby to uszczelnić.

    > Jak suszycie wnętrze swoich samochodów?

    Jak samochód nie przecieka to nie potrzeba do suszyć, wystarczy
    wietrzyć. Ale jak już jest pleśń, to lepiej wymontować wykładzinę,
    wyszorować i wysuszyć.