  • 11. Data: 2012-07-19 10:09:34
    Temat: Re: Światła drogowe w dzień - inaczej
    Od: Krzysztof Magosa <k...@m...pl>

    W dniu 19.07.2012 08:53, WW pisze:
    > Może Ci umknęło, ale łamiesz prawo. Światła do jazdy dziennej podlegają
    > homologacji.
    > Olewasz to?

    Gdyby miał jakieś dodatkowe diodki czy coś, to ktoś mógłby się pytać o
    homologację. A tak to wygląda normalnie - wątpie by to ktoś zauważył ;-)

  • 12. Data: 2012-07-19 10:37:25
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>

    Marcin N<m...@o...pl> wrote:
    > Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
    > długie (dwie żarówki H4).

    Który rok?

    --
    Ivam
    Android Usenet Reader

  • 13. Data: 2012-07-19 11:11:30
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2012-07-19 10:09, Krzysztof Magosa pisze:

    > Gdyby miał jakieś dodatkowe diodki czy coś, to ktoś mógłby się pytać o
    > homologację. A tak to wygląda normalnie - wątpie by to ktoś zauważył ;-)

    W to nie wątpię, ale intencja pytania była inna.
    Chciałem wiedzieć, czy łamanie przepisów wynika z niewiedzy, czy też
    jest celowym działaniem.
    Skoro świadomie łamie przepisy, to niech po prostu nie włącza świateł.
    Dostanie jeszcze większego skoku adrenaliny.

    Pozdrawiam
    WW

  • 14. Data: 2012-07-19 18:32:23
    Od: "Hinek" <h...@t...pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał

    > Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około 7V.
    > Oszczędzam z 70W.

    Ale po co??

    --
    Hinek

  • 15. Data: 2012-07-19 19:00:57
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około

    ogólnie spoko. Chodź lepiej by było wsadzić xenona, to by lepiej świecił, a
    żarł prądu mniej.

    Byłoby nielegalnie:)

    To co zrobiles jest dość rozsądne i nie powinien się nikt przyczepić.
    BTW w motocyklu przez 24h obowiazuje jazda na światłach mijania. Dla
    motocykli przepisy nie przewidują świateł DRL

  • 16. Data: 2012-07-19 20:33:19
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Niedawno rozegrała się tu bitwa na światła drogowe (długie) używane za
    > dnia.
    >
    > Oto moja przeróbka instalacji, która miała na celu zaoszczędzić trochę
    > mocy pracującemu "na limicie" alternatorowi.
    >
    > Zamiast 2x55W (krótkie H4) używam 2x60W (długie H4) puszczone na około 7V.
    > Oszczędzam z 70W.
    >
    > Efekt jest taki:
    > http://www.youtube.com/watch?v=eHpy41pP-pA
    >
    > Oślepiam? Ani trochę. Czasem nie widać różnicy między światłami dziennymi
    > i mijania.

    IMVHO w oślepianiu ważniejsze jest to, w którą strone kierowany jest
    strumień swiatła, a nie jaką ma jasność.
    Światła mijania swiecą bardziej w prawo (mówiąc oględnie) i niżej - strumień
    swiatła nie jest kierowany w oczy kierowców nadjeżdzających z naprzeciwka.
    Drogowe świecą do przodu i bardziej w góre - swiecą dokładnie w oczy
    kierowców nadjeżdżających z naprzeciwka. Nawet jeśli jasność będzie mniejsza
    to i tak będzie świecić im prosto w oczy...

    Twoje rozwiązanie jest do dupy.

    ps. pytanie z innej beczki - dlaczego uważasz, ze alternator pracuje "na
    limicie"? Jak to zmierzyłeś?

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 17. Data: 2012-07-19 21:35:44
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    > Nic nie jest pomieszane. Ten rocznik tak ma. Dwa światła krótkie i dwa
    > długie (dwie żarówki H4). Znakomite światła do jazdy po ciemku.

    Napisz ktory rok, bo szukam i nigdzie nie moge znalezc takiej informacji.
    Jedyne co znajduje to angielskie fora, na ktorych ludzie albo przerabiali
    lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie wciaz narzekali, ze nie
    poprawili glupoty z FZS'a.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 18. Data: 2012-07-19 21:55:18
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2012-07-19 21:35, Ivam pisze:
> [...]
    > albo przerabiali lampy, albo kupowali przerobione. Nawet w FZ6 ludzie
    > wciaz narzekali, ze nie poprawili glupoty z FZS'a.

    Rocznik 2002-2003. Ostatni model FZS 600. Potem pojawił się FZ6.

    --
    MN

  • 19. Data: 2012-07-19 22:02:02
    Od: jeDrASS <b...@u...gov>

    W dniu 2012-07-19 18:32, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał

    > Ale po co??

    przecie kryzys wszędzie ;-)

    --
    jeDrASS

  • 20. Data: 2012-07-19 22:14:47
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    > Rocznik 2002-2003.

    Aaa... kocie oczy. To ok, 2xH4.

    Ale alternator i regulator napiecia te same co u mnie (kwadraciak), czyli
    nadmiar pradu idzie w gwizdek. Jak ten gwizdek nie da rady, to czeka Cie
    drogi zakup.