  • 1. Data: 2009-03-10 20:22:02
    Temat: Swietlowka i maly prad
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Ciag dlaszy a propos "Sciemniacz - zasilanie". Najsensowniejszym wydaje
    sie byc pobieanie napiecia "spadajacego" na triaku i zasilanie tym
    elektroniki. Gdy triak jest wlaczony wszystko ok. Ale gdy jest wylaczony to
    klopot bo maly prad poplynie. Od razu pisze, ze tak naprawde nie chodzi mi o
    sciemniacz, a np. wlacznik na pilota. Do tego mozna podlaczyc swietlowke i
    tu klopot, bo ten maly prad podczas gdy jest wylaczona, ale zasilajacy
    urzadzenie moze jej szkodzic. Czy wie ktos cos na temat wplywy malych pradow
    (rzedu 20mA, pewnie wiecej) na taka swietlowke?

    TIA

    Pozdrawiam,
    Ghost

  • 2. Data: 2009-03-10 22:55:02
    Temat: Re: Swietlowka i maly prad
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Ghost pisze:

> [...]
    > jest wylaczona, ale zasilajacy urzadzenie moze jej szkodzic. Czy wie
    > ktos cos na temat wplywy malych pradow (rzedu 20mA, pewnie wiecej) na

    Świetlówki kompaktowe migają niemiłosiernie podłączone szeregowo do
    takiego wyłącznika/ściemniacza.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/