  • 1. Data: 2009-03-10 18:31:37
    Temat: Czy zasilacz do NOKII jest żródłem prądowym?
    Od: "Antek Laczkowski" <a...@a...wyrzuc.pl>

    Witam,
    Chciałbym zastosować zasilacz do tel. Nokia, np 12xx (5V, 350 mA)
    jako ładowarkę do akumulatorków do e-papierosów (są ładowalne z USB,
    zalecany prąd ładowania 0.2 do 0.5A, mają wskaźnik naładowania).

    Czy ten zasilacz jest wiarygodnym źródłem prądowym? Albo bardziej
    ogólne - czy w ogóle się nadaje, czy ładowanie accu stałym prądem
    ma sens?

    Jeżeli tak, to jakie są wymiary wtyczki - 2.1mm ? Na rynku jest
    ogromna ilość gniazdek, które pasuje do wtyczki Nokii?

    Pozdrowienia - Antek

  • 2. Data: 2009-03-11 06:04:36
    Temat: Re: Czy zasilacz do NOKII jest żródłem prądowym?
    Od: Tomek <...@...z>

    Antek Laczkowski pisze:
    > Chciałbym zastosować zasilacz do tel. Nokia, np 12xx (5V, 350 mA)
    [...]
    > Czy ten zasilacz jest wiarygodnym źródłem prądowym?
    Zasilacze są zazwyczaj źródłami napięcia. Jeśli te e-papierosy są ładowalne z usb, to
    imho wszystko,
    co da na wyjściu mniej więcej 5Vdc z dostateczną wydajnością prądową się nadaje.
    Jeśli zalecany prąd
    ładowania jest "do 0.5A" to możnaby się rozejrzeć za czymś mocniejszym.

    >czy ładowanie accu stałym prądem ma sens?
    Zwłaszcza ładowanie stałym prądem ma sens.

  • 3. Data: 2009-03-11 09:26:55
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Mar 10, 7:31 pm, "Antek Laczkowski" <a...@a...wyrzuc.pl>
    wrote:

    > Chciałbym zastosować zasilacz do tel. Nokia, np 12xx (5V, 350 mA)
    > jako ładowarkę do akumulatorków do e-papierosów (są ładowalne z USB,
    > zalecany prąd ładowania 0.2 do 0.5A, mają wskaźnik naładowania).

    odpusc, wez ladowarke od czegos, co bierze czyste 5V.

    > Czy ten zasilacz jest wiarygodnym źródłem prądowym? Albo bardziej
    > ogólne - czy w ogóle się nadaje, czy ładowanie accu stałym prądem
    > ma sens?

    ladowanie accu NiMH / NiCd stalym pradem ma sens, ale Twoj gadget, jak
    wiekszosc nowoczesnych urzadzen, ma ladowarke wbudowana w siebie i
    potrzebuje 5VDC zrodla napiecia. Ladowarka od Nokii nie jest takim
    zrodlem. W zaleznosci od modelu mozesz miec tam w biegu jalowym
    cokolwiek rzedu i 7-10V, ktore siada pod obciazzeniem do jakichs 5V i
    beda odporne na zwarcie.
    Historycznie ladowarka w telefonie Nokii wygladala tak, ze napiecie z
    zasilania szlo przez diode na accu NiMH, czyli prad ladowania byl
    wyznaczony przez impedancje zasilacza, a po naladowaniu tranzystor
    zwieral zasilanie przed dioda do masy. Pozniejsze modele odcinaly
    ladowarke.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 4. Data: 2009-03-11 09:36:40
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Tomek schrieb:
> [...]
    > dostateczną wydajnością prądową się nadaje. Jeśli zalecany prąd
    > ładowania jest "do 0.5A" to możnaby się rozejrzeć za czymś mocniejszym.

    stare Nokie miały "miękkie" zasilacze, praktycznie źródła prądowe z Rwy
    rzędu 1kOhm i Umax ok. 8V.

    Waldek

  • 5. Data: 2009-03-11 11:37:15
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Wednesday, March 11, 2009, 10:36:40 AM, you wrote:

    [...]

    > stare Nokie miały "miękkie" zasilacze, praktycznie źródła prądowe z Rwy
    > rzędu 1kOhm

    rzędu 10 om.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 6. Data: 2009-03-13 03:22:14
    Od: "Antek Laczkowski" <a...@a...wyrzuc.pl>

    Dnia 11-03-2009 o 10:26:55 Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > odpusc, wez ladowarke od czegos, co bierze czyste 5V.

    Aha, mam coś takiego. Jak pogrzebię w piwnicy, powinienem znależć
    taką "kostkę" (jeszcze z czasów PRL, wygląda jak kostka mydła)
    Ma 4 nóżki, 2 do podłączenia do sieci, 2 z napięciem 5V DC.
    Pamiętam, że kilka lat temu badałem tą kostkę pod różnym
    obciążeniem na oscyloskopie (za dostęp do sprzętu znajomemu dziękuję,
    jeśli to czyta) i całkiem ładnie trzymało 5V, do jakichś 3A.

    Antek