  • 1. Data: 2009-03-10 18:23:51
    Temat: miernik do gniazdka
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    chciałbym się przyjżeć chwilowemu i dziennemu zużyciu energii kilku urządzeń
    w domu

    na allegro znalazłem 2, które jest warte uwagi?
    47zł za: http://www.allegro.pl/item579035120.html
    51zł za: http://www.allegro.pl/item574786061.html

    różnica w cenie niewielka, może miał ktoś doczynienia i mógłby podpowiedzieć
    które bardziej mojemu zastosowaniu odpowiadałoby?

    chciałbym sprawdzić mikrofalówkę, telewizory, odkurzacz, pralkę, komputer,
    itd.

  • 2. Data: 2009-03-10 18:40:00
    Temat: Re: miernik do gniazdka
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-03-10 19:23, zlotowinfo napisał:
> [...]
    > podpowiedzieć które bardziej mojemu zastosowaniu odpowiadałoby?
    >
    > chciałbym sprawdzić mikrofalówkę, telewizory, odkurzacz, pralkę,

    Temat był tu chyba z 2 razy poruszany w ciągu ostatnich 2-3 tygodni.
    Zerknij do archiwum.

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2009-03-10 18:44:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    Zerknij do archiwum, np: http://skroc.pl/eb67

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2009-03-10 22:53:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    zlotowinfo pisze:

    > na allegro znalazłem 2, które jest warte uwagi?
    > 47zł za: http://www.allegro.pl/item579035120.html
    > 51zł za: http://www.allegro.pl/item574786061.html

    Weź ten o większej mocy maksymalnej. Gdybyś chciał zmierzyć pobór prądu
    przez czajnik 2,4kW, będzie jak znalazł. Resztę parametrów mają
    identycznych.

    BTW: Co jakiś czas Lidl rzuca w promocji takie mierniki za pół powyższej
    ceny. Może warto tam kupić, zamiast napychać kabzę sprzedawcom allegrowym?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-03-13 17:21:04
    Od: a...@p...pl

    a dzis emailem przyslali z Conrada

    http://www.conrad.pl/mailingi/marz09_1/email.html

    tylko uwaga to jest w wersji Schuko - czyli na Niemcy.

    Zauwazylem, ze w wielu miejscach sprzedaja Schuko i maja w dupie, ze w
    Polsce to nie jest standardem. Jezeli juz to powinno to byc jako
    UNI-Schuko. Tak aby pasowalo do polskich gniazdek z bolcem.

    Mozna takie przypadki gdzies zglaszac? Bo zaczyna to byc denerwujace.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2009-03-13 20:34:28
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    a...@p...pl pisze:

    > a dzis emailem przyslali z Conrada
    >
    > http://www.conrad.pl/mailingi/marz09_1/email.html

    Cena kosmiczna. Kup raczej w Lidlu za 30 zł przy najbliższej promocji.

> [...]
    > Polsce to nie jest standardem. Jezeli juz to powinno to byc jako
    > UNI-Schuko. Tak aby pasowalo do polskich gniazdek z bolcem.

    A wg mnie Schuko jest bardzo fajne, gdy chcesz wydzielić obwód gniazdek
    np. podtrzymywany UPSem. Tak aby kobita nie wsadziła tam suszarki przez
    przypadek. :) Można jeszcze zastosować specjalne plastikowe klucze
    uniemożliwiające podłączenie nawet uniwersalnych wtyczek.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 7. Data: 2009-03-13 21:14:29
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Adam Dybkowski <a...@4...pl> napisał(a):

    >A wg mnie Schuko jest bardzo fajne, gdy chcesz wydzielić obwód gniazdek
    >np. podtrzymywany UPSem. Tak aby kobita nie wsadziła tam suszarki przez
    >przypadek.

    Wszelkie suszarki z naszego rynku (może za wyjątkiem wyprodukowanych w
    krajach byłego ZSRR) mają wtyki dające się wetknąć do gniazda Schuko.
    Wmak

  • 8. Data: 2009-03-14 08:16:01
    Od: Wojciech Frybyśu <w...@p...iUSUNTOnteria.pl>

    Adam Dybkowski pisze:

    > Cena kosmiczna. Kup raczej w Lidlu za 30 zł przy najbliższej promocji.

    Mam pytanie. Czy jest gdzieś jakis miernik/watomierz z
    internetem? Wtykam w serwerowni i wiem, że sprzet pobiera tyle a
    tyle na minutę. Jakis rozklad tygodniowy.

  • 9. Data: 2009-03-14 09:29:19
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 13 Mar 2009 21:14:29 +0000 (UTC), " Wmak"
    <w...@g...pl> wrote:

    >Wszelkie suszarki z naszego rynku (może za wyjątkiem wyprodukowanych w
    >krajach byłego ZSRR) mają wtyki dające się wetknąć do gniazda Schuko.

    ale tu chodzi aby bylo dobrze. Ty masz gniazda wg polskich standardow
    i jezeli ten miernik od strony swojego wtyku nie jest w wersji
    UNI-Schuko, to go nie wepniesz (bo nie bedzie mial dziury na bolec).
    Patrzac z drugiej strony czyli gniazda w mierniku. Nie wszystkie
    urzadzenia maja wtyk UNI-Schuki (najczesciej sie spotykamy z
    UNI-Schuko przy przy kablach komputerowych - tam nie ma problemu).
    W takim przypadku wlozysz wtyczke z dziuro, ale nie bedzie miala
    uziemienia (jak nie bedzie typu UNI-Schuko).

    Mnie to zaczyna wkurzac i chyba do jakiejs inspekcji zglosze. Wiecie
    gdzie?

    --
    ThinkXtra

  • 10. Data: 2009-03-14 20:02:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Wojciech Frybyśu pisze:

    > Mam pytanie. Czy jest gdzieś jakis miernik/watomierz z
    > internetem? Wtykam w serwerowni i wiem, że sprzet pobiera tyle a
    > tyle na minutę. Jakis rozklad tygodniowy.

    A ile jesteś w stanie za to zapłacić?
    Widziałem listwy zasilające rackowe 19" ze zdalnym sterowaniem przez
    LAN, AFAIR miały też pomiar poboru mocy w każdym z gniazd. Cena 2000 PLN
    czy może 3000 PLN, nie pamiętam bo dla mnie i tak za dużo jak na nieco
    bardziej inteligentny rozgałęziaczo-włącznik.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/