  • 1. Data: 2020-11-30 12:02:09
    Temat: Tablet 10' z wbudowanym LTE do ~1500zł, który?
    Od: "Trawnik" <...@...t>

    Coś lepszego w tej grupie cenowej z ekranem 10' z wbudowanym modemem LTE?
    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/table
    ty-i-e-booki/tablety/tablet-lenovo-tb-x606x-m10-fhd-
    lte-za5v0287pl-10-3-4-128gb-a9-iron-grey
    Czy w tej kategorii cenowej jest to przyzwoite urządzenie?
    Czyli założyłem, że 4GB RAM, wyżej nie widzę aby to co jest w popularnym
    obiegu miało więcej GB pakowane.
    Procesor coś warty? Bo się okaże, że są w tej kategorii np 4 rdzeniowe o
    większej wydajności niż tutejsze 8.
    Górna stawka w okolicy ~1500-1800zł.
    Czy matryca IPS jest zdecydowanie gorsza od droższych OLED wyświetlaczy?
    Czy raczej OLED nieprzyjmnie z czasem się nadal wypalają tam gdzie często
    chcemy mieć biały kolor i szkoda dodatkowo w to póki co inwestować? Jak z
    wbudowanymi modemi LTE, różne CAT w obiegu czy pchają do większości jedno i
    to samo do środka? Wszystkie już dziś mają agregację pasm czy różnie z tym
    bywa? Czy wyznacznikem przyszłej kompatybilności jest to by był fabrycznie
    wgrany jak najwyższy android?
    Czyli teoretyzując jak jest wgrany w wersji 9 to jest ryzyko, że wcześniej
    wypadnie z obiegu niż ten który ma wgrany v 10? Bo teoretycznie dłużej
    będzie miał wsparcie producenta.

  • 2. Data: 2020-11-30 18:25:57
    Temat: Re: Tablet 10' z wbudowanym LTE do ~1500zł, który?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 30.11.2020 o 12:02, Trawnik pisze:
    > Coś lepszego w tej grupie cenowej z ekranem 10' z wbudowanym modemem LTE?
    pytanie logiczne. czy cena tabletu z lte jest wyższa czy niższa, sumie
    cen, tabletu bez lte + modem/router lte? To drugie rozwiązanie jest dużo
    lepsze, wada taka że trzeba myśleć o 2 urządzeniach i 2 urządzenia
    włączać/ wyłączać
    ToMasz

  • 3. Data: 2020-11-30 20:02:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-11-30 o 18:25, ToMasz pisze:
> [...]
    > cen, tabletu bez lte + modem/router lte? To drugie rozwiązanie jest dużo
    > lepsze, wada taka że trzeba myśleć o 2 urządzeniach i 2 urządzenia

    I co - do samochodu targasz tablet i ruter? Na wycieczkę targasz tablet
    i ruter?
    Może jeszcze UPS-a 2kVA? ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2020-12-01 00:55:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-11-30, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > I co - do samochodu targasz tablet i ruter? Na wycieczkę targasz tablet
    > i ruter?
    > Może jeszcze UPS-a 2kVA? ;)

    Poniekąd. Akurat objętościowo/wagowo taki router to rzecz zupełnie
    pomijalna. Najpoważniejsze wady to, że trzeba pamiętać, w tym pamiętać
    aby naładować, lub tachać ten ups zwany przez profanów pałerbakiem.

    To już dużo praktyczniejsze jest używanie telefonu jako hotspot'a.

    W każdym razie, mając doświadczenie ze wszystkimi powyższymi wariantami,
    wolę dopłacić ekstra za modem w tablecie.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-12-01 21:21:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    skąd wiesz że cokolwiek targam? Po co wycieczki osobiste, nie umiesz
    napisac że Twoim zdaniem to zły pomysł bo? Wymieniłem wady. musisz
    pamiętać o naładowaniu drugiego urządzenia. w zamian dostajesz dużo
    większą pojemność akumulatorów i sumaryczny dłuższy czas pracy. Mało
    tego możesz ten internet z mifi "dać" laptopowi lub innym urządzeniom. w
    przypadku marnego zasięgu - jak to się zdarza na wyjazdach urlopowych,
    możesz mifi przykleić do okna lub wręcz zostawić w samochodzie - jeśli
    to poprawi zasięg.
    na serio nie wiem czego się czepiasz. tablet pracując na wifi pociągnie
    dużo dłużej niż na lte.
    PRzyszłościowo, jak zostanie wprowadzony g5 czy inne rozwiązania,
    wymieniasz mifi, nie tableta. w każdym razie jest szansa na takie
    rozwiązanie.

> [...]
    > aby naładować, lub tachać ten ups zwany przez profanów pałerbakiem.
    >
    > To już dużo praktyczniejsze jest używanie telefonu jako hotspot'a.
    jest taka opcja. ale czasami do netu jest ekstra karta sim, która
    powinna być w pobliżu tabletu/laptopa a nie w telefonie. po za tym
    telefon z naładowaną baterią jest istotniejszy niż modem/tablet z
    intenetem, więc może być draka jak się wyładuje.
    > W każdym razie, mając doświadczenie ze wszystkimi powyższymi wariantami,
    > wolę dopłacić ekstra za modem w tablecie.
    takie czasy, że ludzie wolą zapłacić drugie tyle za 10% lepszości, a
    mimo to pytają gdzie jest taniej
    ToMasz

  • 6. Data: 2020-12-02 12:24:47
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 30.11.2020 12:02, Trawnik wrote:
> [...]
    > https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/table
    ty-i-e-booki/tablety/tablet-lenovo-tb-x606x-m10-fhd-
    lte-za5v0287pl-10-3-4-128gb-a9-iron-grey

    Mam i zdecydowanie polecam:
    https://www.mediaexpert.pl/komputery-i-tablety/table
    ty-i-e-booki/tablety/tablet-huawei-mediapad-m5-10-lt
    e-53010bes

    Śmiga jak głupi bez przycięć, b. dobry ekran, długo trzyma bateria,
    dobry i szybki modem. Poza normalnymi zastosowaniami często służy mi
    jako router do PS4 - sprawuje się znakomicie.

    Poprzednio używałem Lenovo Yoga 2 LTE (1050L) na Atomie. Początkowo
    chodził dobrze, ale stopniowo po którymś z rzędu update nawet
    przywracanie ustawień fabrycznych nie pomaga :(. Ma sporo momentów
    zastanowienia :) - chyba usługi Google się rozrosły ponad miarę, bo
    celowego postarzania oczywiście nie biorę pod uwagę :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 7. Data: 2020-12-02 19:15:03
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > dobry i szybki modem.a czy znacie jakąś porównywarkę tabletów? Tak jak na gsmarena
    można
    porównać telefony.

    ToMasz

    ps
    ja również rozglądam się za tabletem. Tylko że ja nie lubię przepłacać.
    nie w sensie - chce za darmo, ale tak żebym wiedział za co płacę.
    Sprawdzałem specyfikacje podlinkowanego tabletu jest na kirimie960.
    Niema wstydu, ale porównując go do telefonów to jest tragedia. wczoraj
    kupiłem starego mi5s za 270zł, którego procesor w antutu rozkłada tego
    kirimka na łopatki.

  • 8. Data: 2020-12-07 19:17:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ToMasz" rq8ljd$5qf$...@d...me

    > kupiłem starego mi5s za 270zł,

    Ile wytrzymuje na jednym ładowaniu przy włączonym ekranie w pełnym (600 nitów)
    słońcu?

    Stary 3200 mAh kontra 5.1" 600 nitów IPS oraz SoC 14 nm...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 9. Data: 2020-12-07 19:43:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" rq3fkh$rqm$1$A...@n...chmurka.net

    > I co - do samochodu targasz tablet i ruter? Na wycieczkę targasz tablet i ruter?
    > Może jeszcze UPS-a 2kVA? ;)

    Znasz samochody bez UPSa? ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``. Felix Lee

  • 10. Data: 2020-12-08 15:27:47
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" rq3fkh$rqm$1$A...@n...chmurka.net

    > Znasz samochody bez UPSa? ;)

    No właśnie ;)

    Niektórzy dawali elektronikę z UPS-ów, aby mieć 220V na pokładzie.
    Ale teraz już jest niezły wybór przetwornic, nie ma problemu z zakupem i
    montażem.
    Swego czasu sam się zastanawiałem nad jakąś 3kW, ale teraz raczej w
    dalszy teren nie jeżdżę, kawy w aucie robił nie będę.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam