  • 1. Data: 2010-08-17 11:40:32
    Temat: Tajny bunkier w Brzesku
    Od: Telemach <t...@g...pl>

    Nawiazujac do tematu

    http://www.tvp.pl/krakow/aktualnosci/rozmaitosci/taj
    ny-bunkier-w-piwnej-beczce/2390938

    http://www.intermaks.pl/index.html?grp=2&info=17571&
    strona=0

    chcialbym zapytac czy ktos posiada materialy lub inne informacje
    zwiazane z 'tajna'
    linia lacznosci poprowadzona niegdys na wschod tj. niezaleznym kanalem
    ze stacjami wzmacniakowymi lub tego typu bunkrami czesto gdzies w 'w
    polu'; niestety poza pewnym artykulem w gazecie zakladowej TPSA nie
    znam innych tropow i nie wiem czy byla jedna czy wiecej a jesli jedna
    to czy ten bunkier to wlasnie element tej calosci

    - Telemach -

  • 2. Data: 2010-08-17 20:10:54
    Temat: Re: Tajny bunkier w Brzesku
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Telemach napisał:

> [...]
    > znam innych tropow i nie wiem czy byla jedna czy wiecej a jesli jedna
    > to czy ten bunkier to wlasnie element tej calosci

    Nie wiem na ile tajne, ale istnieje chyba jeszcze nadal para kabli KD46
    i KD46a, takie miały przynajmniej oznaczenia na terenie naszego kraju.
    Początek kabla był podobno w Berlinie, a drugi koniec w Moskwie,
    wybudowany chyba w latach 30-tych XX-go wieku.
    Na 100%, z Frankfurtu nad Odrą, przez Słubice, Rzepin i dalej za Torzym
    były te kable, jeszcze na początku tego wieku, w jednym kawałku.
    Osoba, którą poznałem, a która pracowała kiedyś na stacji wzmacniakowej
    w okolicach Legnicy, twierdziła, że był jakiś inny kabel miedzy Legnicą
    a jakąś stacją wzmacniakową na drodze wspomnianego kabla KD46. Do czasu
    aż wojska Rosyjskie nie wyprowadziły się z Polski wszyscy chuchali na
    ten odcinek kabla, bo było to jedno z ważniejszych połączeń Legnica-Moskwa.
    To był przynajmniej jeden z oficjalnych odcinków, o którym wiedzieli
    wtajemniczeni pracownicy PPTiT, a potem TPSA, że służy wojskom UW w
    Legnicy, ile było utajnionych kabli czy stacji wzmacniakowych jak ten
    bunkier, to trudno powiedzieć.

  • 3. Data: 2010-08-17 21:00:12
    Od: "mkonst" <m...@g...pl>

    nadir wrote:
> [...]
    > służy wojskom UW w Legnicy, ile było utajnionych kabli czy stacji
    > wzmacniakowych jak ten bunkier, to trudno powiedzieć.

    Pamiętam, że jeszcze na początku lat dziewięćdziesiątych budowaliśmy bardzo
    tajną linię współosiową z Poznania w kierunku zachodniej granicy. Inna
    sprawa że po jej wybudowaniu nie była już nikomu potrzebna.
    --
    Pozdrawiam Marcin Konstańczak (mkonst)
    mkonst(malpa)et(kropka)put(kropka)poznan(kropka)pl

  • 4. Data: 2010-08-17 21:24:59
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Uzytkownik "Telemach" <t...@g...pl> napisal w wiadomosci
    j.googlegroups.com...

> [...]
    strona=0

    > chcialbym zapytac czy ktos posiada materialy lub inne informacje

    Tu
    http://www.sit.org.pl/images/stories/Golebiewski/His
    toria_zabezpieczen_polskich_srodkow_lacznosci_teleko
    munikacyjnej.doc
    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl