  • 1. Data: 2020-10-12 21:26:31
    Temat: Tak z ciekawośći
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    Witam
    Tak z ciekawośći spytam.
    Mam telefon Huawei P30 Pro z orginalną ładowarką 40W.
    Ma tryby ładowania 5V /9V oraz 10V z max prądem 4A (to chyba standard
    własny Huaweia)
    Podłączyłem miernik przelotowy pokazujący napięcie i prad ładowania
    wynegocjowany i jest to ok. 18W ~9V/2A

    I tu pytanie czy ten miernik przelotowy moze powodować
    że ładowarka nie negocjuje max. poziomu ładowania w trybie 10V - 4A ?

    Pytanie akademickie - bo zwykle i tak ładuje przez Indukcje z mocą ok
    12-15 W, ale chciałbym wiedzieć a nie mam jak sprawdzić

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2020-10-12 21:35:44
    Temat: Re: Tak z ciekawośći
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Waldek napisał(a) :
> [...]
    >
    > I tu pytanie czy ten miernik przelotowy moze powodować
    > że ładowarka nie negocjuje max. poziomu ładowania w trybie 10V - 4A ?

    Tak.
    Apka pokazująca prąd ładowania potwierdzi to.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2020-10-12 22:03:39
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-10-12 o 21:35, Zbynek Ltd. pisze:

    > Tak.
    > Apka pokazująca prąd ładowania potwierdzi to.

    Jest taka ? nazwa ?

    Dzięki

  • 4. Data: 2020-10-12 22:08:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Waldek napisał(a) :

    > Jest taka ? nazwa ?
    >
    > Dzięki

    Używam Charger Tester. Jest ich więcej.

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 5. Data: 2020-10-12 22:36:36
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    > Tak.
    > Apka pokazująca prąd ładowania potwierdzi to.

    Zainstalowalem AccuBaattery i pokazuje prad ladowania ~7800 mA :D

    to jakiś bzdet .....

    Pozdro

  • 6. Data: 2020-10-12 22:48:13
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-10-12 o 22:08, Zbynek Ltd. pisze:

    > Używam Charger Tester. Jest ich więcej.

    Ten pokazuje w miare poprawnie tj. trochę poniżej 4A

    Dzięki
    Pozdro

  • 7. Data: 2020-10-13 11:37:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-10-12 o 22:36, Waldek pisze:

    > Zainstalowalem AccuBaattery i pokazuje prad ladowania ~7800 mA  :D
    >
    > to jakiś bzdet .....

    Dlaczego bzdet?
    Może pokazuje już dla 5V.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2020-10-13 12:56:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]

    > I tu pytanie czy ten miernik przelotowy moze powodować
    > że ładowarka nie negocjuje max. poziomu ładowania w trybie 10V - 4A ?
    tak
    > Pytanie akademickie - bo zwykle i tak ładuje przez Indukcje z mocą ok
    > 12-15 W, ale chciałbym wiedzieć a nie mam jak sprawdzić

    1. programem, ale wyniki będą wywróżone z fusów
    2. zegarkiem.
    sprawdź jak szybko ładuje się do pełna (albo stałą ilośc procent
    naładowania) wyłączony telefon w 2 przypadkach:
    a-jak go ładujesz prze miernik
    by-jak go ładujesz bez miernika

    ToMasz

  • 9. Data: 2020-10-13 17:06:01
    Od: Waldek <m...@n...dam>

    W dniu 2020-10-13 o 12:56, ToMasz pisze:

    > tak

    W sumie to nie wiem dlaczego wpięcie przelotowego miernika
    blokuje ten tryb 10V - 4A

    Testowałem inne telefony z tym miernikiem i nawet tryb zasilania - 12V
    działał i pokazywało prąd raczej poprawnie.

    Przypuszczam że miernik może mieć problem z prądem >= 4A
    i dlatego telefon nie aktywuje tego trybu

    Pozdro

  • 10. Data: 2020-10-13 17:28:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek" napisał w wiadomości grup

    >W sumie to nie wiem dlaczego wpięcie przelotowego miernika
    >blokuje ten tryb 10V - 4A

    a) ten tryb nie wymaga jakis negocjacji na liniach danych ?
    Moze ich miernik nie przepuszcza ?

    b) a byc moze sam rezystor pomiarowy powoduje takie spadki napiecia,
    ze cos sie nie potrafia dogadac.

    To jest USB-C ?

    Ja mam podobne problemy, ale na 5V - co kabel, miernik i ladowarka, to
    inny wynik.
    Co tak bardzo nie dziwi, bo tam kazdy ulamek wolta sie liczy.

    >Przypuszczam że miernik może mieć problem z prądem >= 4A
    >i dlatego telefon nie aktywuje tego trybu

    Ale tu nie ma co podejrzewac - albo miernik tak negocjuje, albo jest
    przezroczysty :-)

    To jest miernik z wtyczka i gniazdkiem USB-A ?

    J.