  • 1. Data: 2020-10-12 00:48:04
    Temat: spec od mikrofalówek potrzebny
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    Witam,

    Pacjent to AEG micromat duo, wbudowana - taka kombi z grillem. (w PL
    chyba znane pod marką electrolux)

    Po włączeniu głośno buczy i nie grzeje

    co udało mi się sprawdzić to:

    Dioda HV - puściłem szeregowo woltomierzem i źródłem 12V i wydaje się
    być OK - spadek napięcia ok 4V

    Trafo wydaję się być ok

    Magnetron - brak żadnego przebicia do obudowy. Jedynie mnie zastanawia
    że rezystancja na żarzenia u mnie jest 0.08 oma a w różnych miejscach
    podają że powinno być ok 1 oma

    kilka miesięcy temu miała problem z grzałką - przerdzewiała i wywalała
    RCD od czasu do czasu jak coś zaczęło parować w środku. Grzałkę
    odłączyłem bo jej nie używam i było wszystko OK przez kilka miesięcy.

    Jakieś pomysły gdzie szukać dalej?
    Widze że częsci są dostępne wieć będzie sie opłacało naprawiać. - nowa
    ok ?500.

    c.

  • 2. Data: 2020-10-12 12:35:18
    Temat: Re: spec od mikrofalówek potrzebny
    Od: "Jacek R." <j...@w...pl>

    W dniu 12.10.2020 o 00:48, Cezar pisze:
> [...]
    >

    > Jakieś pomysły gdzie szukać dalej?
    > Widze że częsci są dostępne wieć będzie sie opłacało naprawiać. - nowa

    Kondensator sprawdź, daj mu przez diodę HV i żarówkę 25 - 60W 230V.
    Może mieć przebicie lub dioda może na wstecznym puszczać.

    W środku kondensatora powinien być rezystor ok 10M więc pomiar
    omomierzem jest niezbyt miarodajny.
    Później samo trafo bez podłączonego żarzenia i diody HV do sieci czy
    nadal będzie buczeć.

    Rezystancja żarzenia coś dziwna jeśli HV bedzie ok to znaczy że
    magnetron jednak...

    --
    pzdr, j.r.

  • 3. Data: 2020-10-12 14:14:44
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/10/2020 11:35, Jacek R. wrote:

    > Kondensator sprawdź, daj mu przez diodę HV i żarówkę 25 - 60W 230V.
    > Może mieć przebicie lub dioda może na wstecznym puszczać.

    zamówiłem diodę prewencyjnie. Jak przyjdzie to się pobawie z dalszym
    testowaniem. To cholerstwo waży chyba z 50kg więc musze mieć większy
    pretekst żeby ją wyjąć z szafki :-)

    >  W środku kondensatora powinien być rezystor ok 10M więc pomiar
    > omomierzem jest niezbyt miarodajny.
    Rozumiem ze ten rezystor służy tylko do rozładowania kondensatora po
    wyłączeniu.
    Mój miernik mierzy go dokładnie jak jest opisany - 1uF. Oczywiście zdaje
    sobie sprawę że pod HV może się inaczej zachowywać.

    > Później samo trafo bez podłączonego żarzenia i diody HV do sieci czy
    > nadal będzie buczeć.
    Sprawdze to

    > Rezystancja żarzenia coś dziwna jeśli HV bedzie ok to znaczy że
    > magnetron jednak...

    a propos magnetronów - widze że wszystkie wyglądaja podobnie - z reguły
    różnią się troche mocowaniem miejscem wyprowadzen.
    Mój to Toshiba 2M303H(EX) - jest mało popularny i troche drogawy
    https://www.espares.co.uk/product/es1769735

    czy musze kupować dokładnie taki sam czy jeżeli mechanicznie pasuje to
    będzie działał?

    c.

  • 4. Data: 2020-10-12 14:32:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2020 13:14:44 +0100, Cezar napisał(a):

    > czy musze kupować dokładnie taki sam czy jeżeli mechanicznie pasuje to
    > będzie działał?

    Ja bym na wszelki wypadek sprawdził parę danych takich jak prąd i
    napięcie żarzenia czy nap. anodowe.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2020-10-12 15:01:19
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/10/2020 13:32, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ja bym na wszelki wypadek sprawdził parę danych takich jak prąd i
    > napięcie żarzenia czy nap. anodowe.

    Niby tak ... pytam bo zastanowiła mnie ta aukcja:

    https://www.ebay.co.uk/itm/REPLACEMENT/273309598206

    wygląda na to że jest zamiennikiem do większości magnetronów więc może
    parametry ich są jakoś ustandaryzowane...

    c.

  • 6. Data: 2020-10-12 17:17:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2020 14:01:19 +0100, Cezar napisał(a):

    > Niby tak ... pytam bo zastanowiła mnie ta aukcja:
    >
    > https://www.ebay.co.uk/itm/REPLACEMENT/273309598206
    >
    > wygląda na to że jest zamiennikiem do większości magnetronów więc może
    > parametry ich są jakoś ustandaryzowane...

    Czy większości to nie wiem. Najpierw bym jednak odczytał co na moim
    pisze :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 7. Data: 2020-10-12 18:40:43
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 12/10/2020 16:17, Jacek Maciejewski wrote:

    > Czy większości to nie wiem. Najpierw bym jednak odczytał co na moim
    > pisze :)

    znalazłem takie zestawienie magnetronów Toshiby
    http://www.hokuto.co.jp/hokuto/eng/products/magnetro
    n/list.htm

    wyglada na to ze 2m303 mozna spokojnie zamienic przez 2m248

    c.

  • 8. Data: 2020-10-12 18:53:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Oct 2020 17:40:43 +0100, Cezar napisał(a):

    > znalazłem takie zestawienie magnetronów Toshiby
    > http://www.hokuto.co.jp/hokuto/eng/products/magnetro
    n/list.htm

    > wyglada na to ze 2m303 mozna spokojnie zamienic przez 2m248

    Od biedy można. O ile cena jest np. 2x mniejsza.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 9. Data: 2020-10-14 13:44:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.10.2020 o 00:48, Cezar pisze:
    > Witam,
    >
    > Pacjent to AEG micromat duo, wbudowana - taka kombi z grillem.  (w PL
> [...]
    U mnie tak było w mikrofalówce LG. Próba sprawdzenia wysokiego napięcia
    skończyła sie śmiercią miernika, tak więc tu zalecam ostrożność.
    Też miałem b. niską opornośc na żarzeniu.
    Nie mając 100% pewności, co jest uszkodzone kupiłem podobny magnetron
    ale identyczny mechanicznie na All za stówkę. Mikrófalówka dostała nowe
    życie, z tym, że wydaje mi się, że nieco słabiej grzeje, ale grzeje.
    Jacek

  • 10. Data: 2020-10-24 17:10:59
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 11/10/2020 23:48, Cezar wrote:
> [...]
    >

    > Jakieś pomysły gdzie szukać dalej?
    > Widze że częsci są dostępne wieć będzie sie opłacało naprawiać. - nowa

    Dla potomnych - Rzeczywiscie to był megatron. Co ciekawe, ten nowy też
    miał 0.01 oma na żarzeniu - elektrycznie (pod niskim napięciem) nie dało
    się zdiagnozować problemu.

    Jak wyjąłem ten stary to z falowodu zaczął się sypać jakiś proszek - mam
    nadzieje że to nie beryl, którym wszyscy straszą.

    c.