  • 11. Data: 2020-10-13 21:13:52
    Temat: Re: Tak z ciekawośći
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-10-13 o 17:28, J.F. pisze:

    > a) ten tryb nie wymaga jakis negocjacji na liniach danych ?
    >   Moze ich miernik nie przepuszcza ?

    IMO każdy tryb różny od 5V wymaga negocjacji

    > b) a byc moze sam rezystor pomiarowy powoduje takie spadki napiecia, ze
    > cos sie nie potrafia dogadac.

    Jest to możliwe ...

    > To jest USB-C ?

    Telefon ma USB-C - Zasilacz USB-A

    > Ale tu nie ma co podejrzewac - albo miernik tak negocjuje, albo jest
    > przezroczysty :-)

    Miernik nic nie negocjuje - powinien być przezroczysty,
    no ale musi mieć jakiś opór szeregowy do pomiaru prądu
    i być może spadek napięcia na tym oporniku blokuje odpalenie trybu
    10V/4A ... bo np.tryb 9V/2A działa bez problemu

    > To jest miernik z wtyczka i gniazdkiem USB-A ?

    Tak - USB-A taki "dongiel" wpinany w szereg pomiędzy ładowarką a kablem

  • 12. Data: 2020-10-13 21:22:30
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.10.2020 o 21:13, Waldek pisze:

> [...]
    > i być może spadek napięcia na tym oporniku blokuje odpalenie trybu
    > 10V/4A ... bo np.tryb 9V/2A działa bez problemu

    Te gówna tak mają :) Spadek napięcia o 0,2V i nie odpalisz innego trybu
    a przy tym prądzie to już możliwe. 40W na cienkich kabelkach działa tak
    samo.
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 13. Data: 2020-10-13 23:12:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > W sumie to nie wiem dlaczego wpięcie przelotowego miernika
    > blokuje ten tryb  10V - 4A
    gdybanie:
    Urządzenia muszą wynegocjować parametry. jak im się to uda, telefon dla
    próby "szaprpie" prąd i sprawdza czy napięcie nie "siada". jak siada, to
    znaczy ze wtyczka coś nie teges, kabelek za słaby. o ile szarpnięcie
    trwało 0.1 sekundy - nic się nie upaliło, ale jak potrwa parę minut -
    może być nieciekawie, z pożarem włącznie. W usb doktorze jest rezystor
    szeregowo wpięty, marne ścieżki na pcb, więc jest wykrywany jako...
    problem na kalbu/wtyczce = bezpieczniej będzie pozostać na niższej mocy
    ładowania. Jak chcesz robić z tego pracę magisterską, to podłącz za
    usbdoktorem solidny kondenstator - powinno zadziałać.
    no i macaj raz na jakiś czas wtyczki, bo u mnie przy 2 amperach robią
    się gorące

    ToMasz

  • 14. Data: 2020-10-14 20:41:21
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-10-13 o 23:12, ToMasz pisze:

> [...]
    > usbdoktorem solidny kondenstator - powinno zadziałać.
    > no i macaj raz na jakiś czas wtyczki, bo u mnie przy 2 amperach robią

    Ładuje indukcyjnie prądem ok 1,7A
    - tryb super_fast trzymam tylko na wypadek "W" - np. pilny wyjazd
    a akumulator pusty. Zarówno zasilacz, kabel jak i telefon jest przez
    producenta dostosowany do tych parametrów, więc nic się nie powinno
    dziać. Tylko nie mam na co dzień potrzeby takiego ekspresowego ładowania
    a łagodniejsze traktowanie , powinno raczej korzystnie wpłynąc na
    kondycje baterii ;)

    Pozdro