  • 21. Data: 2020-09-15 19:06:39
    Temat: Re: Tesla pozera Daimlera
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F..
    On 15.09.2020 18:20 you wrote:

    > Użytkownik "robot" napisał w wiadomości grup
    pl... W dniu
    > Jak sie sprawdzą, to przyjdą. W dodatku moze nie tylko wyspy, bo
    > klient Hertza niekoniecznie chce przejechac 500 km - moze mu 200
    > wystarczyc.

    Dwa lata temu pożyczyłem na sąsiedniej podobnej wielkości wyspie czyli
    Sardynii półroczną Fiestę.
    Miała 2 tys przebiegu. Więc faktycznie pełna bateria może spokojnie
    wystarczyć na 2 tygodnie wynajmu.

    Więc to może mieć głębszy sens.

    --
    Pete

  • 22. Data: 2020-09-15 21:48:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    Hello, J.F..
    On 15.09.2020 18:20 you wrote:

> [...]
    >czyli
    >Sardynii półroczną Fiestę.
    >Miała 2 tys przebiegu. Więc faktycznie pełna bateria może spokojnie

    No, to raczej jakis ewenement. Nie zarobi na siebie.
    Tym niemniej na takiej wyspie co ma 200km dlugosci zasieg 250km moze
    byc calkowicie wystarczajacy :-)

    Podobnie na lotniskowym Hertzu - jak ktos bedzie mial 1000km do
    przejechania, to sobie wybierze blizsze lotnisko.

    P.S. Znajomy na Krecie pozyczyl auto i 1000 km przejechal. Jak on to
    zrobil ...

    J.

  • 23. Data: 2020-09-16 07:12:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2020 o 18:12, J.F. pisze:
> [...]
    esle-w-produkcji-elektrykow-do-roku-2023-zaraz-zaraz
    -oni-mowia-o-tym-startupie/

    > "Chce" to niekoniecznie jest wyznacznik trendu ...

    Masz wątpliwości, że jak wyprodukują, to sprzedadzą?

  • 24. Data: 2020-09-16 07:32:44
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --No, to raczej jakis ewenement. Nie zarobi na siebie. Tym niemniej na takiej wyspie
    co ma 200km dlugosci zasieg 250km moze byc calkowicie wystarczajacy :-)

    widze ze jestes w rozterce :-) jesli wypozyczalnia zamowila to raczej wiedza co robia
    no chyba ze chcesz im udzielic paru darmowych porad w zakresie prowadzenia biznesu
    :-)

  • 25. Data: 2020-09-16 10:11:01
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-09-09 o 18:48, robot pisze:
> [...]
    ten-mitarbeiter-zittern-vor-der-us-uebernahme_102986

    aimler-dieter-zetsche-luxusrente-in-krise-jobangst/

    > Ciekawe ciekawe.
    >
    > https://biznes.wprost.pl/finanse-i-inwestycje/gielda
    /10361368/elon-musk-stracil-ponad-16-mld-dolarow-w-j
    eden-dzien-akcje-tesli-nurkuja.html

    > Nie tylko tesla jak widać.

    To taka teoretyczna strata, bo Musk nie sprzedaje akcji. Ba - on nawet
    nie jest ich właścicielem, bo poszły w ludzi. Nie wiem, ile Musk ma
    akcji swojej firmy - ktoś wie? No i wyobraźmy sobie, że Musk sprzedaje
    wszystkie swoje akcje - jak zachowałby się rynek? Podejrzewam że cena
    spadłaby o jakieś 90%, bo ludzie by się bardzo wystraszyli, co się dzieje...
    Giełda to łańcuszek św. Antoniego albo piramida finansowa. Firma zarabia
    praktycznie tylko raz - kiedy akcje emituje (zwykle najwięcej podczas
    pierwszej sprzedaży). A potem na standing finansowy firmy nie ma wpływu
    cena akcji - to tylko zabawa posiadaczy tych akcji, która się w
    praktycznie żaden sposób nie przekłada na firmę (no chyba że chce
    wyemitować kolejną transzę, to wtedy ma).
    T.

  • 26. Data: 2020-09-16 10:12:39
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 21:48, J.F. pisze:
> [...]
    > przejechania, to sobie wybierze blizsze lotnisko.
    >
    > P.S. Znajomy na Krecie pozyczyl auto i 1000 km przejechal. Jak on to

    Jeździł w kółko...
    T.

  • 27. Data: 2020-09-16 10:26:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 15-09-2020 o 21:48, J.F. pisze:

    > P.S. Znajomy na Krecie pozyczyl auto i 1000 km przejechal. Jak on to
    > zrobil ...

    np. poleciał do Chanii, pojechał ze dwa razy na plażę Elafonisi przez
    Falasandrę i raz na plażę Vai.
    Do zrobienia przez trzy dni.

    Na Vai się co prawda z Chanii nie wybrałem, ale na środkową Kretę już
    tak - przebiegi miałem podobne.

  • 28. Data: 2020-09-16 11:07:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Jeździł w kółko...

    W kółko, ale czemu dwa razy ? :-)

    J.

  • 29. Data: 2020-09-16 11:12:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2020-09-09 o 18:48, robot pisze:
    [...]
> [...]

    Tylko czy wczesniej nie zyskala 30.

> [...]

    >sprzedaje wszystkie swoje akcje - jak zachowałby się rynek?
    >Podejrzewam że cena spadłaby o jakieś 90%, bo ludzie by się bardzo

    Dokladnie.

> [...]
    >ma wpływu cena akcji - to tylko zabawa posiadaczy tych akcji, która
    >się w praktycznie żaden sposób nie przekłada na firmę

    Prawie dokladnie. Bo czasem, jak ludzie widza, ze akcje spadaja, to
    traca zaufanie i do firmy, co juz wplywa na jej prace.

    >(no chyba że chce wyemitować kolejną transzę, to wtedy ma).

    Owszem, tylko po co dobrze prosperujacej firmie kolejna transza ... no
    dobra - Tesla moze potrzebuje na kolejna fabryke.

    J.

  • 30. Data: 2020-09-16 12:30:57
    Od: robot <r...@o...pl>

    W dniu 15.09.2020 o 18:20, J.F. pisze:
    > Użytkownik "robot"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Jak sie sprawdzą, to przyjdą.

    Nie.
    Jak coś się sprawdza w jednym miejscu, to nie znaczy się się sprawdzi w
    zupełnie innym miejscu.