eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyToyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy › Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Subject: Re: Toyota Mirai - prawdziwa przyszłość samochodów - napęd wodorowy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: "T." <k...@i...pl>
    Date: Mon, 15 Mar 2021 18:14:45 +0100

    W dniu 2021-03-15 o 17:51, Cavallino pisze:

    > W sensie że boisz się o wybuch butli?
    > Obstawiam, że jest na to mniejsza szansa, niż w przypadku plastikowego
    > baku z benzyną.
    > I dużo mniejsza niż na samozapłon baterii, lub jej wybuch przy pożarze
    > auta.

    Samozapłon baterii jest realny i niebezpieczny. Bodaj w zeszłym tygodniu
    było info, że zapalił się samochód elektryczny w garażu - wcześniej
    prawdopodobnie przebił pod spodem osłonę akumulatorów i trafił mu się
    przejazd przez dużą kałużę, gdzie nabrał wody. I nieszczęście gotowe...
    Zwłaszcza że nie ma tego jak ugasić.
    Szansa na wybuch pewnie jest mała, tak jak na wybuch/zapłon LPG,
    szybkowara czy katastrofę lotniczą. Ale pokaż mi kogoś, kto się nie boi
    jak wsiada do samolotu.
    T.