  • 1. Data: 2020-09-01 12:45:17
    Temat: Troche aby odpoczac...
    Od: K <n...@e...com>

    ..od meleksow, odkurzaczy na baterie i naginajacych rzeczywistosc na ich
    temat grupowych przedstawicieli handlowych:

    Oryginalny tekst po angielsku tutaj:
    https://www.thedrive.com/news/36070/watch-this-1100-
    hp-audi-rs3-catch-fire-and-lose-its-brakes-at-150-mp

    Sam filmik na YT: https://www.youtube.com/watch?v=JVUScuZ_YPA

    W skrocie, kolo sobie stuningowal RS3 na 1100KM. Jak widac troche na
    pale bo dlugo nie wytrzymalo. Dziwi, ze po peknieciu przewodu
    hamulcowego idacego do jednego kola, stracil hamulce na obu osiach.
    Dziwi tez, ze reczny (elektryczny) przestal dzialac mimo, ze prad nadal
    byl. Chyba, ze jak silnik ekspolodowal to zrobil takie spustoszenie pod
    maska.

  • 2. Data: 2020-09-01 15:33:28
    Temat: Re: Troche aby odpoczac...
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > maska.
    te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe
    hample to pomylka jakas...
    juz tu kiedys byl dysput jak sie nowe passaty zjaraly na lawecie od jej
    zablokowanego kola.
    nie dali rady ich posciagac bo hampel postojowy nie dal sie zdjac.

  • 3. Data: 2020-09-01 15:42:48
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/09/2020 14:33, abn140 wrote:
> [...]
    > zablokowanego kola.
    > nie dali rady ich posciagac bo hampel postojowy nie dal sie zdjac.

    Calkowicie sie zgadzam, ale jak ladnie w srodku sie guziczek komponuje
    zamiast wajchy. Sasiadka ma Hyundaya i40 chyba z 2012 i juz drugi raz z
    tylu musi zaciski wymieniac bo na przemian albo jeden albo drugi sie do
    konca nie odblokowuje po "puszczeniu" recznego. Sprawy z Passatami nie
    znam ale to tez mogly byc jakies choroby wieku dzieciecego.

  • 4. Data: 2020-09-01 17:49:51
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2020 o 15:33, abn140 pisze:
    > te elektryczne czy elektroniczne albo i to i to - awaryjne czy tam postojowe
    > hample to pomylka jakas...

    W automacie konieczność.
    Inaczej nie zrobisz auto-holda.

  • 5. Data: 2020-09-01 18:19:54
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/09/2020 16:49, Cavallino wrote:

    > W automacie konieczność.
    > Inaczej nie zrobisz auto-holda.

    Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie potrafia
    ruszac pod gorke. Mnie np. denerwuje.

  • 6. Data: 2020-09-01 18:52:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2020 o 18:19, K pisze:

    > Ale auto-hold to taki wynalazek glownie dla ludzi, ktorzy nie potrafia
    > ruszac pod gorke.

    Mylisz różne funkcje, nie do tego to służy i to akurat jest do wykonania
    ze zwykłym hamulcem (wykorzystuje abs).

    Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
    skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na
    skrzyżowaniu.

  • 7. Data: 2020-09-01 19:13:43
    Od: K <n...@e...com>

    On 01/09/2020 17:52, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Auto-hold to zapobieganie konieczności każdorazowego przerzucania
    > skrzyni na luz i z powrotem, podczas postoju np. przed światłami na

    Nie, nie myle: https://www.volkswagen.co.uk/technology/driver-assis
    t/braking
    Auto Hold
    "Stops your car accidentally rolling back if you stop on a hill.

    Auto Hold is an extension of our electronic parking brake system1. It
    stops your car from accidentally rolling backwards when you're
    stationary, or setting off on a hill. That means you won't need to keep
    applying the parking brake manually, check whether you've applied enough
    braking pressure, or worry about rolling back as you prepare to move off."

    Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo
    zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.

  • 8. Data: 2020-09-02 07:03:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-09-2020 o 19:13, K pisze:

    > Nie, nie myle:

    Mylisz.
    A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.

    > Czesto nazywane tez jako hill-assist, a ze w automacie dodatkowo
    > zastepuje przelaczanie na P to akurat osobna kwestia.

    Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również z
    użyciem auto-holda.
    Tyle że nie o nim mówiłem.

    I do hill-assist nie jest potrzebny elektryczny ręczny.

  • 9. Data: 2020-09-02 09:32:05
    Od: K <n...@e...com>

    On 02/09/2020 06:03, Cavallino wrote:

    > Mylisz.
    > A to jak sobie coś nazywa VW nie ma żadnego znaczenia.

    Nie myslales o tym, zeby zlozyc CV na prezesa np. w VW i zrobic tam
    porzadek? Widac, ze wiesz lepiej nic producent.

    > Odwrotnie - hill-asist może być realizowane na kilka sposobów, również z
    > użyciem auto-holda.
    > Tyle że nie o nim mówiłem.

    KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.

    > I do hill-assist nie jest potrzebny elektryczny ręczny.

    Nie jest potrzebny, ale:

    "Models fitted with electronic parking brakes ensure that all the driver
    has to do is begin the process of driving off on a hill is find the
    clutch's biting point and drive away. The brake and hill start assist
    automatically disengaging at the same time.
    Some cars - Volkswagen Group vehicles in particular have a very
    effective system - feature an additional Auto Hold system for the
    brakes. By simply prodding firmly on the brake pedal when the driver
    comes to a standstill, the electronic parking brake - and consequently
    the hill-start assist - are automatically engaged."

    Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.

  • 10. Data: 2020-09-02 10:03:41
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-09-2020 o 09:32, K pisze:

    > Nie myslales o tym, zeby zlozyc CV na prezesa np. w VW i zrobic tam
    > porzadek?

    Ale po co?
    Co mnie obchodzi jakiś VW?

    Pisałem ogólnie o funkcjonalności, a nie o jej nazwie u konkretnego
    producenta.

    No chyba, że Ty znowu uważasz że wiesz lepiej o czym pisałem....

    > KIA np. wylacza auto-holda i "zaciaga" reczny na wzniesieniu.

    Na przykład.
    Czyli to dwa różne systemy/funkcje.
    O tym mówię.

    > Nie chce mi sie szukac kto jeszcze oprocz VW ale pewnie caly VAG.

    Który w całości wisi mi i powiewa.