  • 1. Data: 2010-02-09 10:00:09
    Temat: Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
    Od: stebi <m...@n...pl>

    Kupiłem jakiś czas temu Opla Combo 1.7D (Isuzu) i po jakimś czasie
    zaczęły się problemy z trzęsącą się kierownicą. jak auto jest na biegu
    jałowym, to strasznie mocno się trzęsie kierownica. Wystarczy ruszyć i
    już problem ustaje, tak samo jest jak nie ruszę, ale lekko dodam gazu.
    Wymienione zostały 3 poduszki pod silnikiem, bo to miało być przyczyną
    tego, ale problem nie ustał.
    Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?

    pozdr.
    stebi

  • 2. Data: 2010-02-09 10:53:39
    Temat: Re: Trzęsąca się kierownica na biegu jałowym.
    Od: choczsz <z...@j...pl>

    On 9 Lut, 10:00, stebi <m...@n...pl> wrote:
> [...]
    > tego, ale problem nie ustał.
    > Ktoś ma może jakiś pomysł co to może być?

    Stawiam, ze wydech wpada w rezonans wlasny ("mechaniczny", nie
    akustyczny) przy obrotach biegu jalowego.
    Czy wyczuwasz dragnia rowniez przy wprowadzeniu obrotow bedacych
    dokladna wielokrotnoscia obrotow biegu jalowego?
    Wymien gumy podwieszajace wydechy - moze cos pomoze.
    A w ogole to zajrzyj pod spod jak motor pracuje i obserwuj jak drga
    wydech, np w okolicach katalizatora. I czy nie brakuje jakiejs gumy.
    Mam to samo u siebie od dawna i do dzisiaj calkowicie tego nie
    wyeliminowalem.
    Jak ktos ma pomysl na taka przypadklosc to stawiam dobra wodke -
    narazie wszyscy rozkladaja rece a mnie to strasznie irytuje.

  • 3. Data: 2010-02-09 11:13:48
    Od: "PaweL" <l...@i...pl>

    A nie można lekko podnieść wolnych obrotów? Z reguły wystarczy zmiana o
    10obr/min żeby rezonans zniknął.
    Jeżeli pompa jest mechaniczna to wystarczy podkręcić jedną śrubkę. Jeśli
    jest elektroniczny wtrysk to często istnieje korekty wolnych obrotów
    komputerem serwisowym.

    pozdrawiam
    Paweł