  • 1. Data: 2009-02-22 08:19:00
    Temat: UPS
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    witam! mam pytanie na temat podłączania UPSa...
    jak nie da się tego zrozumieć to narysuję później...

    mam dwa komputery, jeden chciałbym podłączyć do sieci
    230V bezpośrednio, a drugi poprzez UPSa... problem jest
    taki, że oba te komputery spinam jednym przełącznikiem
    KVM i dołączam do wspólnej klawiatury myszki i monitora
    (wpiętego też do UPSa)... pytanie jest takie - czy po
    takim połączeniu nic się nie spali i nie wybuchnie?

    do tego gniazdka sieciowe nie mają u mnie bolca
    uziemiającego... będzie to jakiś problem?

  • 2. Data: 2009-02-22 08:20:07
    Temat: Re: UPS
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    przed UPSem i za UPSem chciałbym jeszcze wpiąć listwy
    zasilające z bezpiecznikiem...

  • 3. Data: 2009-02-22 10:02:58
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gnr1pv$2r3$1@news.onet.pl...
> [...]
    > przełącznikiem KVM i dołączam do wspólnej klawiatury myszki i monitora
    > (wpiętego też do UPSa)... pytanie jest takie - czy po takim połączeniu nic

    Raczej nie spali się i nie wybuchnie.

    > do tego gniazdka sieciowe nie mają u mnie bolca uziemiającego... będzie to
    > jakiś problem?

    Jak to ma być zrobione porządnie to radzę wymienić na gniazdo z bolcem i
    bolec uziemić (lub w ostateczności zerować)

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-02-22 10:04:51
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w
    wiadomości news:gnr1s2$2vb$1@news.onet.pl...
    > przed UPSem i za UPSem chciałbym jeszcze wpiąć listwy zasilające z
    > bezpiecznikiem...

    Niektóre UPSy nie lubią listew z filtrem wpiętych po stronie zasilanej z
    UPS.
    Listwy z bezpiecznikiem bez problemu (choć nie ma to wielkiego sensu).

    --
    ==========###-###*###-###==============

  • 5. Data: 2009-02-23 07:44:10
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w wiadomości

    > do tego gniazdka sieciowe nie mają u mnie bolca
    > uziemiającego... będzie to jakiś problem?

    Do takich gniazd nie możesz podłączyć urzadzeń w I klasie izolacji a takim jest
    zarówno UPS jaki PC. Czyli jest problem. Zrób najpierw remont instalacji jeśli chcesz
    być bezpieczny.

  • 6. Data: 2009-02-24 02:14:49
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:

> [...]
    > takim połączeniu nic się nie spali i nie wybuchnie?

    > do tego gniazdka sieciowe nie mają u mnie bolca
    > uziemiającego... będzie to jakiś problem?

    jesli komputery sa wpiete w gniazdka 'bez bolcow' , ups tak samo, itd. to
    bedzie miedzy nimi spora roznica potencjalow. nic sie nie spali, ale moze
    iskrzyc przy podlaczaniu kabli , ewentualnie moze kogos porazic.

    nizej czytam ze chcesz uzyc jeszcze listw .
    jesli to mozliwe to zrob tak zeby wszystko bylo 'uziemione' tymi listwami
    (listwy jak rozumiem takie z bolcem, ups z bolcem, itd) , za ups'em lepiej
    nie dawac listwy filtrujacej, tylko jak najprostsza, ale z bolcem .
    wtedy zostanie tylko problem ze kondensatory odsprzegajace zaklocenia i
    przepiecia z komputerow, listw i upsa dadza ci na 'zerze' (a w tym
    obudowach) calkiem niezle napiecie.
    z praktyki (mierzenie prostym mierniczkiem 10mohm) to moze byc i 110V :p
    spokojnie tez zaswieci popularny 'srubokret z neonowka' .

    problem 'jak to uziemic' mysle pozostanie , postaraj sie znalezc jakiegos
    elektryka ktory zrobi ci remont instalacji zapewniajacy _prawdziwe_
    uziemienie.

  • 7. Data: 2009-02-24 09:53:50
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Ja bym zrobił tak:
    Obudowy obu komputerów połączyłbym ze sobą za pomocą jakiegokolwiek przewodu
    jednożyłowego.
    Dzięki temu uzyskuję to iż potencjały na obudowach i masy są.

    Uziemianie czy zerowanie to nie takie hop siup.
    Najpierw trzeba się dowiedzieć jaki jest system ochrony przeciwporażeniowej.
    Po ustaleniu zastosować stosowną ochronę (uziemienie bądź zerowanie).

    Jeżeli na stanowisku pracy gdzie znajdują się komputery nie ma w pobliżu
    kaloryferów, a na podłodze są np. panele lub wykładzina oraz nie ma w
    pomieszczeniu wilgoci to zrezygnowałbym z dodatkowej ochrony.

    Zbyszek

  • 8. Data: 2009-03-24 23:14:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 24 Feb 2009 10:53:50 +0100, Zbyszek wrote:
    >Ja bym zrobił tak:
    >Obudowy obu komputerów połączyłbym ze sobą za pomocą jakiegokolwiek przewodu
    >jednożyłowego.
    >Dzięki temu uzyskuję to iż potencjały na obudowach i masy są.

    Kup listwe z bolcami, podlacz do gniazdka, z niej zasil jeden
    komputer, UPS i z niego drugi komputer.
    Przez bolce bedzie wszystko polaczone ..

    J.