  • 1. Data: 2009-02-22 00:50:12
    Temat: PCB pytanie technologiczne ..
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Projektuję dosyć pokitrane PCB i zależy mi na przestrzeni. Bardzo pasowałoby mi
    umieścić parę kostek BGA po jednej stronie płytki , a bezpośrednio nad nimi po
    drugiej stronie kostki QFP. Pytanie: czy technologicznie nie jest to błąd? Da
    się takie coś poskładać do kupy ?

    MH

  • 2. Data: 2009-02-22 10:17:54
    Temat: Re: PCB pytanie technologiczne ..
    Od: "CosteC" <c...@s...konto.pl>

> [...]
    > nimi po
    > drugiej stronie kostki QFP. Pytanie: czy technologicznie nie jest to błąd?

    Pytanie do twojego producenta. Generalnie jak zagwarantujesz nie odlepienie
    sie QFP przy podgrzewaniu BGA po drugiej stronie?
    Pytanie czy twoje BGA i QFN da sie przykleić na kleju albo może jakimś cudem
    nie odpadną na samej paście. Nie podałeś co to za jedne.

    Pozdrawiam
    CosteC

  • 3. Data: 2009-02-22 10:32:29
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Pytanie do twojego producenta. Generalnie jak zagwarantujesz nie odlepienie
    > sie QFP przy podgrzewaniu BGA po drugiej stronie?

    Ano właśnie. Tutaj są właśnie moje obawy. Chyba faktycznie trzeba będzie
    podpytać producenta. Jednakże odpowiedź negatywna nie oznacza , że inny by sobie
    z tym nie poradził..

    > Pytanie czy twoje BGA i QFN da sie przykleić na kleju albo może jakimś cudem
    > nie odpadną na samej paście. Nie podałeś co to za jedne.

    BGA-64 i TQFP-100.

    Pzd.,

    MH

  • 4. Data: 2009-02-23 09:38:28
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pl>

    "MH" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > nimi po
    > drugiej stronie kostki QFP. Pytanie: czy technologicznie nie jest to błąd?

    Lutowałem TQFP 100 z rastrem 0,5mm na spodniej stronie bez problemu
    wazne jest to zeby nie bylo tam innych ciezkich gratów typu duze dlawiki
    i podobnych.

  • 5. Data: 2009-02-23 16:58:08
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Możesz mi powiedzieć jak ty lutujesz te układyu TQFP?

  • 6. Data: 2009-02-24 08:02:02
    Od: "Mariusz K." <r...@e...pl>

    "slawek7" <s...@w...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

    Możesz mi powiedzieć jak ty lutujesz te układyu TQFP?

    lutuje w piecu rozplywowym , po wczesniejszym ulozeniu
    kosci poprzez maszyne.