  • 1. Data: 2009-06-13 09:45:13
    Temat: UPS Ever
    Od: "TataPsychopata" <T...@s...com>

    Witam
    Mam w firmie kilka starawych UPSów Ever MP300. Podtrzymują zasilanie różnych
    urządzeń, nie tylko komputery, a że przeważnie są to niewymagające
    urządzenia to wszystko ładnie chodzi. A właściwie chodziło. Ostatnio (w
    ciągu pół roku) padło kilka tych Everów, ale nie że akumulator przestał
    trzymać czy coś. Akumulatory były rok temu zmieniane. Uszkodzenie polega na
    spaleniu bezpiecznika spowodowanego jakimś zwarciem. Wewnątrz nie widać
    żadnych uszkodzeń, nie śmierdzi spalonym, elektronika "na oko"
    nieuszkodzona.
    Ma może ktoś pomysł co to może być? Czy one tak mają? Mam je już dość długo,
    popsuły się dopiero teraz. Może ktoś mnie schematem do tego poratować?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-13 10:44:17
    Temat: Re: UPS Ever
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    TataPsychopata <T...@s...com> wrote:

> [...]
    > spaleniu bezpiecznika spowodowanego jakimś zwarciem. Wewnątrz nie widać
    > żadnych uszkodzeń, nie śmierdzi spalonym, elektronika "na oko"

    Prześledź, może jakiś mosfet się przebił?

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 3. Data: 2009-06-13 11:29:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Jun 2009 11:45:13 +0200, TataPsychopata wrote:
> [...]
    >spaleniu bezpiecznika spowodowanego jakimś zwarciem. Wewnątrz nie widać
    >żadnych uszkodzeń, nie śmierdzi spalonym, elektronika "na oko"

    no coz, wersja pierwsza - akumulatory jednak nie takie, wersja druga -
    RoHS i cyna robi zwarcie, wersja trzecia - elektrolity wyschly, wersja
    czwarta - zarzucilo je opilkami. I jeszcze z setka innych pomyslow.

    Jesli odkurzenie plyt nie pomoze, to moze byc taniej kupic nowe upsy.
    Chyba ze jest ich tyle ze jakis zdolny praktyk elektronik trafi i
    naprawi.

    J.

  • 4. Data: 2009-06-13 13:04:05
    Od: "TataPsychopata" <T...@s...com>

> [...]
    >
    > Jesli odkurzenie plyt nie pomoze, to moze byc taniej kupic nowe upsy.
    > Chyba ze jest ich tyle ze jakis zdolny praktyk elektronik trafi i

    Akumulatory te, elektronika jak z fabryki, nic nie zakurzone, wogóle one
    jakieś takie czyste... ;-)
    Wydaje mi się że to trafo coś zwarło się, ale czemu kilka sztuk i krótko po
    sobie? Fatum jakie? Gdybym miał schemat to może bym coś poradził, lubię
    dłubać. Niestety nie jestem tak biegły żeby bez schematu. Ma ktoś???

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-06-13 19:09:53
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > po sobie? Fatum jakie? Gdybym miał schemat to może bym coś poradził, lubię
    > dłubać. Niestety nie jestem tak biegły żeby bez schematu. Ma ktoś???

    Sprawdź tranzystory przed transformatorem.
    Kiedyś robiłem takiego ups-a po wymianie jednego tranzystora chodził. ok
    godzinę :) po czym coś strzeliło i zadymiło.
    Odpiąłem od sieci - stał na oknie bo śmierdział. Nagle coś w nim strzeliło i
    zaczął się palić ogniem.
    Co mogło to się wypaliło.
    Do tej pory nie wiem co było przyczyną.

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2009-06-14 08:56:05
    Od: "sesam" <s...@o...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > godzinę :) po czym coś strzeliło i zadymiło.
    > Odpiąłem od sieci - stał na oknie bo śmierdział. Nagle coś w nim strzeliło

    Ja miałem kiedyś też Evera i po wymianie tranzystorów pochodził pół roku, a
    później znów wysyp.
    Mówiąc szczerze, jeżeli nie znajdzie się przyczyny wywalania tranzystorów,
    nie ma sensu ich wymiana,
    bo problem wróci szybciej niż się wydaje.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2009-06-14 09:47:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 13 Jun 2009 15:04:05 +0200, TataPsychopata wrote:

    >Akumulatory te,

    Ale po ich zainstalowaniu UPSy zaczely masowo padac :-)

    J.

  • 8. Data: 2009-06-15 10:34:59
    Od: "Zenek" <z...@z...pl>

> [...]
    > godzinę :) po czym coś strzeliło i zadymiło.
    > Odpiąłem od sieci - stał na oknie bo śmierdział. Nagle coś w nim strzeliło i

    Widać że palenie się żywym ogniem UPS-ów firmy EVER
    jest ich naturalna cechą.
    Po kilku takich przypadkach u klientów zarzucilismy takie
    pseudomedyczne eksperymenty jak sprzedaż w/w

    :)

  • 9. Data: 2009-06-15 17:42:14
    Od: "TataPsychopata" <T...@s...com>

    coś w nim strzeliło i

> [...]
    > jest ich naturalna cechą.
    > Po kilku takich przypadkach u klientów zarzucilismy takie
    > pseudomedyczne eksperymenty jak sprzedaż w/w

    No już dobrze... ognia nie chcę, nie palę...
    Zniechęciliście mnie skutecznie, wywalam Every, zachowam sobie akumulatory,
    bo nowe w miarę, reszta na części. A i doszedłem że jest zwarcie w trafo.
    Nie wiem co w poprzednich padło, nie chce mi się sprawdzać, ale w tym
    ostatnim trafo ma gdzieś w środku zwarcie.

    A swoją drogą ciekawe że nikt nie przyznał się że ma schemat do owych...