  • 1. Data: 2020-07-19 12:19:27
    Temat: Dyskryminacja, by sex ;-)
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    Było o master-slave, dla odmiany znalazłem coś takiego.

    W rankingu opartym na bazie Web of Science w dziedzinie Life and earth
    sciences Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu zajął 347 miejsce na
    świecie, ranking obejmuje 1176 uniwersytetów.
    I ciekawostka: W proporcji kobiet do wszystkich autorów publikacji
    naukowych: Life and earth sciences - 55. na świecie.
    [Ranking prowadzony przez holenderski uniwersytet w Leiden]

    P.P.

  • 2. Data: 2020-07-19 16:07:32
    Temat: Re: Dyskryminacja, by sex ;-)
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Paweł Pawłowicz napisał(a) :
> [...]
    > naukowych: Life and earth sciences - 55. na świecie.
    > [Ranking prowadzony przez holenderski uniwersytet w Leiden]

    Czyli co? Wyrzućmy wszystkich mężczyzn, albo chociaż zakażmy im
    tylko publikacji i UP zajmie chlubne 1-wsze miejsce. A co? Kopernik
    też była kobietą!

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 3. Data: 2020-07-20 00:29:24
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Paweł Pawłowicz wrote:

> [...]
    > I ciekawostka: W proporcji kobiet do wszystkich autorów publikacji
    > naukowych: Life and earth sciences - 55. na świecie.

    A objaśniają jakoś korelację zdolności do sikania na stojąco z jakością
    prac naukowych? Bo niespecjalnie rozumiem, co liczba 55 oznacza. To
    lepiej/gorzej? I czy dalej wolno mieć ją gdzieś? Jeśli nie wolno, to pod
    jaką eurosankcją?

    > [Ranking prowadzony przez holenderski uniwersytet w Leiden]

    Ciekawe, na jakim miejscu w rankingu znajdował się pewien skromny
    pracownik urzędu patentowego w Bernie.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 4. Data: 2020-07-20 01:05:10
    Od: Silver Dream ! <s...@n...net>

    On 20/07/2020 00:29, Piotr Wyderski wrote:

    > Ciekawe, na jakim miejscu w rankingu znajdował się pewien skromny
    > pracownik urzędu patentowego w Bernie.

    Ajnsztajn też była kobietą!

    https://www.justpo.st/post/50915

  • 5. Data: 2020-07-20 10:53:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    pl...
    Paweł Pawłowicz napisał(a) :

    >Czyli co? Wyrzućmy wszystkich mężczyzn, albo chociaż zakażmy im tylko
    >publikacji i UP zajmie chlubne 1-wsze miejsce. A co? Kopernik też
    >była kobietą!

    Jest to nieglupi pomysl.
    Ale moze ich wystarczy tylko wypozyczyc do innych uczelni - niech
    przez rok wpisuja inna w publikacje :-)

    J.

  • 6. Data: 2020-07-20 10:56:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Paweł Pawłowicz wrote:

    >A objaśniają jakoś korelację zdolności do sikania na stojąco z
    >jakością prac naukowych? Bo niespecjalnie rozumiem, co liczba 55
    >oznacza.

    widzisz - tylko 55 uczelni na swiecie ma wyzszy procent publikacji
    kobiecych.

    > To lepiej/gorzej?

    Trudno powiedziec.
    Ale miejsce w pierwszej trojce to zawsze byloby cos, a osiagnac byc
    moze łatwo - kolega Zbynek podpowiedzial :-)

    >Ciekawe, na jakim miejscu w rankingu znajdował się pewien skromny
    >pracownik urzędu patentowego w Bernie.

    No, jakby dzis podliczyc cytowania ...

    J.

  • 7. Data: 2020-07-20 11:16:26
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Silver Dream ! napisał(a) :

    > Ajnsztajn też była kobietą!

    Kpisz sobie, że nie wiemy? Alberta to przecież żeńskie imię!

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 8. Data: 2020-07-20 11:48:56
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > widzisz - tylko 55 uczelni na swiecie ma wyzszy procent publikacji
    > kobiecych.

    Ja tam lekturę każdej pracy naukowej zaczynam od zapoznania się ze
    zdjęciami autorów. Ze zdaniem blondynów się liczę, brunetów bojkotuję, a
    łysych pokryć papą.

    Podoba mi się pomysł Zbynka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 9. Data: 2020-07-20 11:59:06
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2020-07-20 11:48, Piotr Wyderski wrote:

    > Ja tam lekturę każdej pracy naukowej zaczynam od zapoznania się ze
    > zdjęciami autorów. Ze zdaniem blondynów się liczę, brunetów bojkotuję, a
    > łysych pokryć papą.
    >
    > Podoba mi się pomysł Zbynka.

    Rudych?

    W.

  • 10. Data: 2020-07-20 12:10:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbyszek napisał:

    > Kpisz sobie, że nie wiemy? Alberta to przecież żeńskie imię!

    Alberta to taki stan.

    --
    Jarek