  • 1. Data: 2015-12-27 09:41:49
    Temat: USB w PC
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    Jakiś kiepski montażysta zamocował odwrotnie wejścia USB(listwa 2 sztuk)
    na przedniej ściance mojego komputera. Odwrotnie to znaczy że jak
    wkładam np. pendrive czy czytnik kart SD to diody sygnalizacyjne tych
    urządzeń są od spodu, tak że ich nie widać. W Związku z tym miałbym
    pytanie - czy mogę listwę tych gniazd przełożyć "z prawej na lewą" ,
    głównie chodzi mi o to czy taka operacja to tylko takie przełożenie
    samej listwy czy trzeba jeszcze coś poza tym modyfikować na płycie głównej?

  • 2. Data: 2015-12-27 10:36:56
    Temat: Re: USB w PC
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2015 09:41:49 +0100, Trybun napisał(a):

    > ć. W Związku z tym miałbym
    > pytanie - czy mogę listwę tych gniazd przełożyć "z prawej na lewą" ,
    > głównie chodzi mi o to czy taka operacja to tylko takie przełożenie
    > samej listwy
    Jeśli tylko jest to konstrukcyjnie mozliwe to czemu nie.
    > czy trzeba jeszcze coś poza tym modyfikować na płycie głównej?
    A co i po co?

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2015-12-27 12:27:30
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    > Jeśli tylko jest to konstrukcyjnie mozliwe to czemu nie.

    Jest to listewka przykręcona wkrętami, nie wiedzieć czemu jako jedyne
    miejsce na płycie głównej zalane (chyba) woskiem. Dla zmiany wydaje się
    potrzeba tylko wykręcić te wkręty, obrócić listewkę o 180stopni i
    przykręcić..
    > A co i po co?

    Zupełnie się na tym nie znam, jest tam cała masa jakichś zworek, które
    przy ingerencji w ustawienia płyty głównej trzeba przestawiać. Czy przy
    przestawieniu gniazda USB także, to nie wiem.. stąd właśnie moje pytanie.

  • 4. Data: 2015-12-27 12:56:09
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-27 o 12:27, Trybun pisze:

> [...]

    A czy chce Ci się Trybunie męczyć z tym przekładaniem? Całkiem dobrym
    rozwiązaniem byłoby wetknięcie tam hub'a (raczej takiego ogoniastego,
    czyli "na kabelku"), a szczególnie wtedy, gdy dostaniesz taki, co będzie
    miał diodę sygnalizacyjną z "dobrej" strony. Acz to wcale nie jet
    absolutnie konieczne, wszak ona tak naprawdę nie musi być "dostrzegalna".

    > Zupełnie się na tym nie znam, jest tam cała masa jakichś zworek, które
    > przy ingerencji w ustawienia płyty głównej trzeba przestawiać. Czy przy
    > przestawieniu gniazda USB także, to nie wiem.. stąd właśnie moje pytanie.

    Jeśli przekręcisz gniazda, ale nie będziesz ingerował we wtyczki, za
    pomocą których są one wpięte do płyty, no to... sam pomyśl ;)

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 5. Data: 2015-12-27 16:00:39
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > miał diodę sygnalizacyjną z "dobrej" strony. Acz to wcale nie jet
    > absolutnie konieczne, wszak ona tak naprawdę nie musi być "dostrzegalna".
    Jeszcze prostszym rozwiązaniem jest położenie na podłodze koło czoła
    obudowy komputera lusterka. Lustro należy położyć powierzchnią lustrzaną
    (odbijającą) ku górze. Musisz poeksperymentować z położeniem,
    wielkością i kształtem lustra. Być może wypukłe lusterko spełni lepiej
    to zadanie.
    Vasbeznpwn qyn złbqmvrżl: :)
    Vasbeznpwn qyn złbqmvrżl cbcvrenwąprw gmj. cenjvpę (gma. fbpwnyvfgój
    pubqmąplpu qb xbśpvbłn): gb olł żneg
    (uggcf://cy.jvxvcrqvn.bet/jvxv/Qbjpvc). Zbżan fvę śzvnć
    (uggcf://cy.jvxvcrqvn.bet/jvxv/%P5%9Nzvrpu).
    --
    Krzysztof

  • 6. Data: 2015-12-27 17:21:51
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    Trybun wrote:
> [...]
    > jak wkładam np. pendrive czy czytnik kart SD to diody sygnalizacyjne tych
    > urządzeń są od spodu, tak że ich nie widać.

    Mam urządzenia które mają diodę z jednej strony, i urządzenia które ją mają
    z drugiej strony.
    Nie ma więc jedynie słusznego kierunku portu USB.

    --
    Wiktor S.

  • 7. Data: 2015-12-27 20:24:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-27 17:21, Wiktor S. wrote:
    > Nie ma więc jedynie słusznego kierunku portu USB.

    Problem jest inny. Taki kierunek nie może istnieć ze względu na zjawiska
    kwantowe w samym złączu:

    http://i.imgur.com/kYGTLjc.png

  • 8. Data: 2015-12-28 10:14:38
    Od: robot <r...@o...pl>

    > Problem jest inny. Taki kierunek nie może istnieć ze względu na zjawiska kwantowe w
    samym złączu:

    > http://i.imgur.com/kYGTLjc.png

    Dobre.

  • 9. Data: 2015-12-28 11:47:57
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-27 o 12:56, JaNus pisze:

> [...]
    > będzie miał diodę sygnalizacyjną z "dobrej" strony. Acz to wcale nie
    > jet absolutnie konieczne, wszak ona tak naprawdę nie musi być

    Nie chcę, ale może jednak można to zrobić.?
    No tak, ale taki hub to bym musiał dopiero kupić,..

    > Jeśli przekręcisz gniazda, ale nie będziesz ingerował we wtyczki, za
    > pomocą których są one wpięte do płyty, no to... sam pomyśl ;)

    Wydaje się to oczywiste, ale gdy chodzi o tak skomplikowane urządzenie
    jak płyta główna to już nie jestem taki pewny czy czarne to naprawdę
    czarne na nie białe..;-)

  • 10. Data: 2015-12-28 11:48:18
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-12-27 o 17:21, Wiktor S. pisze:

    > Mam urządzenia które mają diodę z jednej strony, i urządzenia które ją
    > mają z drugiej strony.
    > Nie ma więc jedynie słusznego kierunku portu USB.

    Być może i są, ale jak na razie to wszystkie moja urządzenia maja diodę
    po niewłaściwym miejscu. Tak najbardziej to denerwuje brak możliwości
    zobaczenia w jakim trybie pracuje modem gsm.
    Tak w ogóle to dlaczego na tylnym panelu komputera mogą ustawić wejścia
    usb w pionowym ustawieniu a na frontowym to już tylko w poziomym?