  • 1. Data: 2023-01-03 11:18:06
    Temat: USB3 vs USB2
    Od: trybun <M...@j...cb>

    I niech ktos powie ze te dwie wersje są całkowicie kompatybilne.. Parę
    godzin usiłowałem poprzez USB3 podłączyć telefon do kompa z win11. W
    akcie desperacji podpiąłem pod USB2  i system już nie widzi żadnych
    przeszkód w połączeniu.

  • 2. Data: 2023-01-03 13:39:47
    Temat: Re: USB3 vs USB2
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tp0vd1$1qhl$1@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

> [...]
    > Parę godzin usiłowałem poprzez USB3 podłączyć telefon do kompa z
    > win11. W akcie desperacji podpiąłem pod USB2  i system już nie

    Odkąd telefony przestały być pamięcią masową są problemy z połączeniem.
    W microusb jest pięc styków więc tam jest 2.0 a w gniazdku usb c nie
    wiem co jest ale lepiej uzyc kabla usb c na usb c

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 3. Data: 2023-01-05 10:28:42
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Tue, 03 Jan 2023 11:18:06
    From: trybun
> [...]
    > godzin usiłowałem poprzez USB3 podłączyć telefon do kompa z win11. W
    > akcie desperacji podpiąłem pod USB2  i system już nie widzi żadnych

    Co właściwie masz na myśli? W komputerze było gniazdko USB3, podłączyłeś
    do niego i nie działało? Jakim kablem? Jakie gniazdo w telefonie (i jaki
    telefon?) Czym objawiało się niedziałanie? Jakie ustawienia komunikacji
    USB w telefonie? Co było widać na porcie USB ze strony komputera po
    podłączeniu?

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 4. Data: 2023-01-05 16:08:03
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 03.01.2023 o 13:39, PiteR pisze:
> [...]
    > W microusb jest pięc styków więc tam jest 2.0 a w gniazdku usb c nie
    > wiem co jest ale lepiej uzyc kabla usb c na usb c

    To nie ma żadnego znaczenia, problem tylko w tym że jak widać USB2 nie
    jest całkowicie kompatybilne z USB3.  Skoro gdy podłączam telefon pod
    USB2 i wszystko gra to o podłączony pod 3 też powinien działać a jak już
    pisałem nie działa.

    A może chodzi o sam kabel, może trzeba by używać dedykowanego pod  USB3?

  • 5. Data: 2023-01-05 16:11:31
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2023 o 10:28, Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze:
> [...]
    > telefon?) Czym objawiało się niedziałanie? Jakie ustawienia komunikacji
    > USB w telefonie? Co było widać na porcie USB ze strony komputera po

    W komputerze są dwa standardy USB -  2 i 3.  Telefon ma USB "C".
    Telefon podłączony do USB3 reaguje tylko ładowaniem baterii, natomiast
    komputer informuje że wykrył nieznane urządzenie. Natomiast podłączony
    pod USB2 kompa wyświetla opcje jakie mogę wykorzystać, m.in - transfer
    plików, a komputer informuje że podłączono telefon podając nawet markę i
    model, a wiec sterowniki sprzętu muszą być w systemie..

  • 6. Data: 2023-01-05 19:09:20
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 5 Jan 2023 16:11:31 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tp6pb6$1k7v$1@gioia.aioe.org>
    od trybun <M...@j...cb> :

> [...]
    >plików, a komputer informuje że podłączono telefon podając nawet markę i
    >model, a wiec sterowniki sprzętu muszą być w systemie..

    To akurat nie musi być wina portu, może to być wina kabla, był w
    komplecie z telefonem?
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 7. Data: 2023-01-05 20:14:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tp6p4m$1gtd$1@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > To nie ma żadnego znaczenia

    ale co dokładnie nie ma znaczenia?

    --
    Piter

    Miłość i wojna są jak sraczka. Przychodzą znienacka.
    https://www.youtube.com/@hromadske_ua/videos
    https://www.youtube.com/watch?v=TNhbeEjlLto

  • 8. Data: 2023-01-05 20:38:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tp6pb6$1k7v$1@gioia.aioe.org>
    user trybun pisze tak:

    > W komputerze są dwa standardy USB -  2 i 3.  Telefon ma USB "C".
    > Telefon podłączony do USB3 reaguje tylko ładowaniem baterii,
    > natomiast komputer informuje że wykrył nieznane urządzenie.

    To nie pozostaje nic jak próbować inne kable.
    Najlepiej jest połączyć się usb c - usb c. Prędkość kopiowania
    wzrośnie.

    Mój kabel Samsunga usb - usb c który był z ładowarką Samsung
    Właśnie sprawdziłem, że łączy się w trybie 2.0 z kompem.

    Device Name : SAMSUNG_Android
    Power : 500 mA
    USB Version : 2.00
    Friendly Name : Galaxy A30
    Device Type : Unknown
    Connected : Yes
    Safe To Unplug : Yes
    Disabled : No
    USB Hub : No
    Drive Letter :
    Capabilities : Removable, UniqueID, SurpriseRemovalOK
    Created Date : 2023 01 05 Thu 19:22:51
    Last Plug/Unplug Date: 2022 12 19 Mon 06:29:10

  • 9. Data: 2023-01-05 21:09:43
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 05 Jan 2023 19:38:13 GMT
    doszła do mnie wiadomość <X...@1...0.0.1>
    od PiteR <e...@f...pl> :
> [...]
    >Capabilities : Removable, UniqueID, SurpriseRemovalOK
    >Created Date : 2023 01 05 Thu 19:22:51
    >Last Plug/Unplug Date: 2022 12 19 Mon 06:29:10

    Na temat tych kabli i kontrolerów USB powstała cała pasjonujący
    serial.
    Jest do znalezienia na https://hackaday.com/author/aryavoronova/
    Polecam też https://hackaday.com/blog
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 10. Data: 2023-01-06 09:32:54
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 05.01.2023 o 20:14, PiteR pisze:
    > in <news:tp6p4m$1gtd$1@gioia.aioe.org>

    > ale co dokładnie nie ma znaczenia?

    Że upatrujesz winy w telefonie.  Przy podłączeniu przez USB2 można
    stawać na uszach i wiązać ósemki na dodatek.