  • 1. Data: 2023-01-03 16:02:21
    Temat: HDD - Error code 6.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    HDD Seagate Barracuda 7200.12 1 TB. Podłączyłem przez USB do TV Panasonic
    do nagrywania filmów. Zapełniłem prawie cały. Niestety po jakimś czasie
    zablokował się. Zmieniłem obudowę. Nic nie dało. Jest komunikat "nie włożono
    urządzenia". Podłączyłem HDD do komputera. WXP go nie widzi. Otworzyłem
    Aomei Partition Assistant SE 5.5. Wczoraj widzę: Podstawowy Dysk 3 (GPT)
    931,51GB, Wykorzystane-0,00 kB. Pierwszy sektor fizyczny - 0 (Cyl:0, Hd:0,
    Sect:1). Po kilku
    krótkich próbach np. "Tworzenie Partycji" dzisiaj widzę:
    wykorzystane-93,55MB, Pierwszy sektor fizyczny-63 (Cyl:0, Hd:1, Sect:1). Za
    chwilę 0, a teraz znowu 63.

    Po wykonaniu operacji w 27% jest komunikat: "Niestety, obecna operacja
    została
    anulowana!
    Kod informacji: 6
    Opis: Tablica partycji na dysku zostało zaktualizowane z niepowodzeniem,
    ponieważ inne programy zablokowały tablicę partycji, zamknij inne programy i
    spróbuj ponownie.

    What does the Information Code mean? Please refer to:
    http://www.disk-partition.com/help/errorcode.html ".

    Filmów chyba nie uratuję. Korci mnie format i zaczęcie od nowa, ale poczekam
    na pomoc. Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

    neelix

  • 2. Data: 2023-01-03 16:43:35
    Temat: Re: HDD - Error code 6.
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 03/01/2023 16:02, neelix wrote:
    > Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

    Może zacznij od sprawdzenia statustu SMART, puszczenia testu SMART, a
    potem podpięcia pod jakiegoś live Linuxa (Może być Ubuntu Live).

  • 3. Data: 2023-01-03 17:09:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jan 2023 16:02:21 +0100, w <63b4437e$0$452$65785112@news.neostrada.pl>,
    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Filmów chyba nie uratuję. Korci mnie format i zaczęcie od nowa, ale poczekam
    > na pomoc. Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

    Jak zrobiłeś "tworzenie partycji" to raczej już nic nie odzyskasz.
    Zresztą TV Panasonic zapisują HDD w swoim formacie i nigdzie indziej nie
    zobaczysz co tam jest zapisane. Nawet na takim samym innym TV.

  • 4. Data: 2023-01-03 18:09:10
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    "neelix" <a...@w...pl> napisał(-a):

> [...]

    Zresztą TV Panasonic zapisują HDD w swoim formacie i nigdzie indziej nie
    zobaczysz co tam jest zapisane. Nawet na takim samym innym TV.
    Nic nie robi bo wywala błąd. Co do Panasonica to ja wiem.

    neelix

  • 5. Data: 2023-01-03 22:06:48
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 3 sty 2023 o 16:02, neelix pisze:

    > Filmów chyba nie uratuję. Korci mnie format i zaczęcie od nowa, ale
    > poczekam na pomoc. Chciałbym go naprawić i znów podłączyć do TV. Pomożecie?

    Możesz skopiować 1:1 na inny dysk -- by na nim eksperymentować.

    Możesz też oddać komuś do naprawy, jeśli sam nie potrafisz. Nie
    znam się na formatach TV Panasonic. Danych z padłego Asusa Maxa
    też nie odczytałem -- także były tam filmy... Toruńska panorama
    sfilmowana po zmroku... Podczas tego filmowania akumulator padł
    a miałem wrócić z Torunia do Wieńca i potrzebowałem telefonu...
    Z niewiadomych mi powodów filmowanie mocno drenowało akumulator
    Asusa Maxa... Rozumiem, że Twoje filmy mogły być ciekawsze, ale
    mój bardzo mocno chciałem obejrzeć -- a niczego nie wskórałem.

    Jeśli zacząłeś zakładanie partycji, ale nie skończyłeś -- być
    może wszystko jest do odzysku tak, jak było przed tym zakładaniem...

    W przyszłości nie eksperymentuj tak -- najpierw skopiuj
    wszystko *bajt do bajta* na inny dysk. Skopiuj i szybko
    odłącz kompletną kopię -- aby WinZgroźny nie zdołał jej
    ,,naprawić''...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.p \; https://www.eneuel.ct8.pl \|/...

  • 6. Data: 2023-01-09 17:29:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Po potraktowaniu Victoria czyli Test&Repair powrócił i dał się sformatować
    przez TV. Można nagrywać. Darmowy Aomei nie przywraca go do stanu by
    podłączyć do PC, chociaż nie wiem jak, ale 1 raz udało się przypisać mu
    literę L i MBR (zamiast obecnego GPT). WXP zobaczył dysk! Po podłączeniu do
    TV i sformatowaniu jak wrócił do PC Aomei już nie pomaga. Wywala błędy jak
    opisałem.

  • 7. Data: 2023-01-09 21:46:07
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2023 17:29, neelix wrote:
    > Po potraktowaniu  Victoria czyli Test&Repair

    Zamiast używać kretyńskich programów, wystaczyło by:

    dd if=/dev/zero of=/dev/sdx

    Ja nie pojmuje, dlaczego najbardziej oczywiste rozwiązania są tak
    niepopularne, na rzecz bloatware.

  • 8. Data: 2023-01-09 22:38:56
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 17:29:28 +0100
    doszła do mnie wiadomość
    <63bc40eb$0$25504$65785112@news.neostrada.pl>
    od "neelix" <a...@w...pl> :
> [...]
    >TV i sformatowaniu jak wrócił do PC Aomei już nie pomaga. Wywala błędy jak

    Jakie wartości mają parametry SMART C5 i C4 dla tego dysku?
    C5>0 to początek kłopotów, Victoria da sobie z tym radę, ale nie
    wiadomo, na jak długo.
    Ustawiasz tak:
    https://crabo.ru/wp-content/uploads/2018/03/qaqimage
    stom.png
    Czyli typ testu na READ i reakcja na nieczytelny sektor na REMAP.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 9. Data: 2023-01-09 22:40:20
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 9 Jan 2023 21:46:07 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tphuel$9llh$1@dont-email.me>
    od heby <h...@p...onet.pl> :

    >Zamiast używać kretyńskich programów, wystaczyło by:
    >
    >dd if=/dev/zero of=/dev/sdx
    >
    >Ja nie pojmuje, dlaczego najbardziej oczywiste rozwiązania są tak
    >niepopularne, na rzecz bloatware.

    Pytający pisze z Win, więc pewnie nie ma Linuksa.
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 10. Data: 2023-01-09 23:45:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/01/2023 22:40, Szwambuł Trantiputl wrote:
    > Pytający pisze z Win, więc pewnie nie ma Linuksa.

    I pendrive/CD też nie ma? Bieda.