  • 1. Data: 2010-03-21 11:52:18
    Temat: UWAGA! SKODA - gwarancja dożywotniej mobilności.
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    To do tych, którzy korzystają z tego programu. Chciałem przestrzec Was
    przed zdziwieniem, bo mnie się właśnie to zdarzyło.

    Dla niewtajemniczonych - ogólnie działa to po gwarancji tak, że gdy
    serwisujesz stale w ASO masz assistance na wypadek usterki
    uniemożliwiającej jazdę. Dzwonisz do centrum, wysyłają serwis mobilny
    a jak nie da rady uruchomić na drodze to lawetują za darmo do
    najbliższego ASO. Wtedy albo naprawa na miejscu (odpłatna) a jak się
    nie da to masz na 3 dni auto zastępcze bez opłat. Naprawdę fajna
    sprawa - zwłaszcza (przede wszystkim?) w przypadku aut firmowych -
    zdarzyło mi się korzystać dwukrotnie a i koledzy z firmy skorzystali z
    tego.

    I teraz zapowiadane zdziwienie. Pojechałem w delegację i w drodze
    kawał asfaltu z dziury uszkodził przewód paliwa. Nietrudno było to
    zauważyć bo po pierwsze usłyszałem łomot pod samochodem a po drugie na
    pełnym baku przejechałem 250 km i poziom paliwa zszedł do rezerwy.
    Podjechałem więc do ASO w jednym ze śląskich miast. Diagnoza - wymiana
    całego elementu - czas kilka dni (część z magazynu w Czechach). OK -
    mus to mus. Ale wtedy okazuje się, że gwarancja dożywotniej mobilności
    nie działa gdy dojedzie się na serwis na własnych kołach. Zapomnij o
    aucie zastępczym a tym bardziej za darmo... Wystarczyłoby zadzwonić do
    centrum serwisowego będąc przed bramą serwisu. Wtedy jak najbardziej
    przysługiwałoby prawo do pakietu.

    Pozostawię to bez oceny, czy to sensowne, czy nie. OK, takie warunki
    zapisała Skoda i już.

    Natomiast piszę to ku przestrodze innych, aby nie zdziwili się w
    potrzebie.

    Pozdrawiam, Tomek.

  • 2. Data: 2010-03-21 11:58:20
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Mar 2010 11:52:18 +0100, Tomasz Kałużny
    <v...@o...pl> wrote:

> [...]
    >aucie zastępczym a tym bardziej za darmo... Wystarczyłoby zadzwonić do
    >centrum serwisowego będąc przed bramą serwisu. Wtedy jak najbardziej

    Tak samo działa np. Assistance Fiata czy Renault. Sprawdzone
    osobiście.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 3. Data: 2010-03-21 12:15:41
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Mar 2010 11:52:18 +0100, Tomasz Kałużny wrote:
> [...]
    >aucie zastępczym a tym bardziej za darmo... Wystarczyłoby zadzwonić do
    >centrum serwisowego będąc przed bramą serwisu. Wtedy jak najbardziej

    Ale uwaga - w zaleznosci od sytuacji - laweta przyjedzie i odjedzie -
    auto jest sprawne, czego pan sie lawete wzywa :-)

    Tu co prawda jak rozumiem paliwo cieklo, wiec wezwanie uzasadnione :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-03-21 15:50:39
    Od: "pavellz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:itubq59c0fbk3v642komt9s89ilvb6iqjg@4ax.com...

    > Tak samo działa np. Assistance Fiata czy Renault. Sprawdzone
    > osobiście.

    ...i w Chevrolecie. Jak głupi ostatnio pojechałem do serwisu zamiast stanąć
    na środku Marszałkowskiej, złapać się za głowę jak naiwna blondynka
    i zadzwonić po pana Mietka z lawetą... Nie wiem jaki jest sens, ale
    następnym
    razem jak tylko coś będzie nie tak - dzwonię. :)

    Pzdr
    Paweł

  • 5. Data: 2010-03-21 17:34:05
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Tomasz Kałużny wrote:
    > I teraz zapowiadane zdziwienie. (...)
    > okazuje się, że gwarancja dożywotniej mobilności nie działa gdy dojedzie
    > się na serwis na własnych kołach.

    I napisali o tym w warunkach tego pakietu.
    Więc dlaczego jesteś zdziwiony?
    Że system działa?

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2010-03-21 18:38:29
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
    Tomasz Kałużny wrote:

    > I napisali o tym w warunkach tego pakietu.
    > Więc dlaczego jesteś zdziwiony?
    > Że system działa?

    Jak rozumiem jesteś tą jedną z nielicznych osób, które czytają całe
    OWU "od deski, do deski", na dodatek wtedy gdy dostajesz świadczenie
    gratis. Ja takiego zwyczaju nie miałem, nie mam i nie będę miał (w
    przypadku tego rodzaju ubezpieczeń). Dlatego też mój post jest
    skierowany do podobnych mnie ludzi, coby się nie zdziwili jak ja.
    Paniał?

    Pozdrawiam, Tomek.

  • 7. Data: 2010-03-21 19:02:32
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Tomasz Kałużny wrote:
    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Jak rozumiem jesteś tą jedną z nielicznych osób, które czytają całe OWU

    Jestem jedną z tych osób, które czytają to, co podpisują.

    > Ja takiego zwyczaju nie miałem, nie mam i nie będę miał

    To się częściej będziesz dziwił.

    --
    Bydlę

  • 8. Data: 2010-03-21 19:22:20
    Od: Tomasz Kałużny <v...@o...pl>

    Tomasz Kałużny wrote:

    > Jestem jedną z tych osób, które czytają to, co podpisują.

    Widzisz... w przypadku tego świadczenia nie ma umowy którą
    podpisujesz... Po prostu dostajesz coś za to, że lojalnie i
    bezustannie zostawiasz w ASO grube pieniądze. Nie wziąłeś takiej opcji
    pod uwagę? Czy teraz Ty jesteś zdziwiony?

    Tomek.

  • 9. Data: 2010-03-21 20:10:10
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Tomasz Kałużny wrote:
    > Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > Widzisz...

    Wygrałem piwo.
    Czułem, że przyczepisz się do podpisyania, zamiast skoncetrować się na
    czytaniu.

    > w przypadku tego świadczenia nie ma umowy którą
    > podpisujesz...

    W przypadku świadczenia czegoś-tam, zadaję bardzo proste pytanie:
    gdzie jeste regulamin świadczenia tej usługi?

    (tak, i potem go czytam)

    > Po prostu dostajesz coś

    Co? Kiedy? Jak? Co muszę zrobić, by to dostać? Jakie działania muszę
    podjąć, a jakie warunki muszą zaistnieć? Kiedy to działa, a kiedy nie?
    Dlaczego?

    > I tak dalej..za to, że lojalnie i bezustannie
    > zostawiasz w ASO grube pieniądze.

    Tyn bardziej będę się troszczył o bonusy za nie.

    > Nie wziąłeś takiej opcji pod uwagę?

    Przecież wygralem piwo, bo się założyłe, że nie zrozumiesz.

    > Czy teraz Ty jesteś zdziwiony?

    Nie.
    Bo ja czytam.

    --
    Bydlę

  • 10. Data: 2010-03-21 22:22:03
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Podjechałem więc do ASO w jednym ze śląskich miast. Diagnoza -
    wymiana całego elementu - czas kilka dni (część z magazynu w
    Czechach). OK - mus to mus.

    firma płaci czy z własnej kieszeni ?

    //Ale wtedy okazuje się, że gwarancja dożywotniej mobilności nie
    działa gdy dojedzie się na serwis na własnych kołach.

    jestem na 99% pewien ze jednak nawet po fakcie nie przeczytałeś tej
    umowy :-), wrzuć linka do tego fragmentu jeśli możesz

    //Zapomnij o aucie zastępczym a tym bardziej za darmo... Wystarczyłoby
    zadzwonić do centrum serwisowego będąc przed bramą serwisu. Wtedy jak
    najbardziej przysługiwałoby prawo do pakietu.

    OWU dla GDM są (najprawdopodobniej) takie same dla Audi, VW i Skody,
    wysokości przysługujących świadczeń mogą być proporcjonalne do
    prestiżu marki :-) ale zasadniczo nie powinny się różnic, wiec morał
    jest taki ze dałeś się wydymać ...

    a dla teoretyków zagadka: auto ze słabym akumulatorem (nie pali),
    wzywam assistance koleś przyjeżdża i odpala ze swojego, notuje sukces
    i odjeżdża, wyłączam silnik po czym dzwonie jeszcze raz bo auto nie
    pali :-) przyjeżdża inny koleś mowie ze co i jak, wiec auto na lawetę
    i do warsztatu, jest sobota godzina 13.55 ASO czynne do 14-tej,
    mechanik z elektrykiem już wychodzą ... i pytanie za 100 punktów
    dostane auto zastępcze za free czy nie ?

    P.