  • 11. Data: 2009-01-13 14:53:36
    Temat: Re: Urwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd. [ot]
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    Kefir wrote:

    > [ciach]

    Tywes, bo sie kolega zamknie w sobie. I znowu na preclu bedzie tylko o
    enduro. Albo o wloszczyznie. Poczytalbym o awarjnym hamowaniu w zakrecie z
    ABSem, kufrach, szybach i nowych michalkach albo nawet o wyscigach na wyspie
    Man.
    :)

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek

  • 12. Data: 2009-01-13 15:28:30
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "lesor" <l...@N...pl> wrote in message

    > Tywes, bo sie kolega zamknie w sobie.

    Nie podzielam tej obawy. Raczej przypomni mi Wujka Staszka wiec lec po
    paluszki i piwo ;)

> [...]
    > enduro. Albo o wloszczyznie. Poczytalbym o awarjnym hamowaniu w zakrecie z
    > ABSem, kufrach, szybach i nowych michalkach albo nawet o wyscigach na

    Jajcarzu ;) Naucz sie jezykow i poczytaj w Internecie. Jesli znajdziesz cos
    ciekawego to wrzucaj linki.
    Jedziesz, kufraszybaABSbridzestone?

    PS Pablo kupil nowe moto: GSX1400. Cza miec fantazje na kryzys ;)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 13. Data: 2009-01-13 16:00:53
    Temat: Re: Urwany korek spustowy oleju - sposób naprawy? cd.
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-13 15:02:00 +0100, "Kefir" <k...@r...pl> said:

    > No offence Sebastianu, znamy sie nieco, wiec pozwole sobie, tak z
    > sympatii bys sie nie zadreczyl: niniejszy "case" nieodparcie nasuwa mi
    > sie wrazenie ze spodnie to musi nosic Twoja kobieta

    Kef, maj friend, nie obraź się - ale przynajmniej jakąś mam i jej się
    nie wstydzę :-P A skoro już jest, to może leżeć... eeee nosić co jej
    się podoba ;-)

    > a Ty jestes w domu od tego by, pykajac fajeczke, pomartwic i pogadac
    > lub poczytac/popisac w Internecie. Dysponujac suwmiarka, sklepem z
    > zelastwem i odrobina checi prawie kazdy facet poradzi sobie z Twoim
    > problemem w jedno popoludnie.

    Ekhm, tak zbiorczo odpowiem Tobie i Jasiowi. Wszystko ładnie piknie, aż
    się wczoraj urwałem pół godzinki wcześniej z tyrki, coby, popędzając
    kierowcę autobusu jak tylko potrafię najuprzejmiej (nie kurwa, proszę,
    nie rozwijajmy tego tematu), dotrzeć szybciutko do znanego mi sklepiku
    ze szpejem samochodowo-metalowym (potrzebuję jeszcze jakichś oringów i
    silikonu). I okazało się, że tylko po to, aby pocałować klameczkę. Są
    otwarci w jakże przystępnych dla klasy pracującej godzinach 9-17 i co
    im pan zrobi? Nie no, luz, wezmę urlop żeby się poszwędać po sklepach,
    bo tak, to do wiosny nie dam rady dotrzeć do żadnego szanującego się
    przybytku tego rodzaju :-/

    > Odwagi, to nie jest rocket science ;)

    Luzik, wiem że to nie technologia kosmiczna, ale wiesz, nigdy nie
    miałem: Junaka, MZ-y, Malucha, Trabanta ani żadnego tego typu
    ustrojstwa, którę rozwija przydatne czasem zdolności napraw drutem i
    taśmą klejącą, poprawiania fabryki, czy radzenia sobie w otoczeniu
    gdzie potrzebne części w naturze nie występują. Dotychczas wystarczała
    mi wiedza, że coś jest (np. helicoil, tulejowanie itepe), a samą robotę
    zlecałem fachowcom. A że od niedawna zabrałem się za własnoręczne
    psu... eee serwisowanie ;-) swoich sprzętów to i czasem rozbijam się o
    proste drobiazgi "jak to zrobić" i "gdzie się kupuje nakrętki". No.

    A ten gwint to chyba za duży jak na pierwszy... ;-)

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 14. Data: 2009-01-13 16:21:00
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-13 13:21:48 +0100, Kuczu <p...@j...pl> said:

    > Drogo a efekt ten sam. I tak powinienes raczej kupic nowy korek bo nie
    > wiadomo czy gwint na istniejacym nie jest przeciagniety.

    A to też cenna uwaga. Niby wygląda ok, ale raz że pewnie nie wiem na co
    dokładnie patrzeć, a dwa - niekoniecznie musi być widać gołym okiem.

    > No i Ci bedzie sprezynka wystawac 2 mm ponad miske. A to oznacza ze nie
    > spuscisz oleju do konca ;)

    Bardziej zastanawiało mnie, czy takie płytsze osadzenie może mieć jakiś
    znaczący wpływ na wytrzymałość połączenia. Niby raptem tylko 20%, a
    korek powinien być dociągany z momentem 20 Nm.

    > Honda, Kawasaki, Yamaha, wlasciwie dowolna, w Lousie za 5 Euro :

    Lepiej było napisać jak to będzie po niemieckiemu ;-)
    Dobra, znalazłem: MAGNET-OELABLASSSCHRAUBE. Prawda że ładnie? ;-)

    > Ja bym nawet zbytnio nie rozwiercal tylko od razu gwintowal w otworze
    > po M12. W aluminium pojdzie bez problemu. No chyba zeby dla pewnosci
    > przeleciec wiertlem 12,5 (do kupienia w kazdym sklepie z wiertlami).

    Ciekawe czy dostanę gdzieś poradnik "Gwintowanie dla opornych"? ;-)
    Dzięki za rady.

  • 15. Data: 2009-01-13 21:19:49
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    de Fresz wrote:
> [...]
    >
    > Kef, maj friend, nie obraź się - ale przynajmniej jakąś mam i jej się
    > nie wstydzę :-P A skoro już jest, to może leżeć... eeee nosić co jej się

    Twoj wybor, za co mialbym sie obrazac, maj friendu?

> [...]
    > pan zrobi? Nie no, luz, wezmę urlop żeby się poszwędać po sklepach, bo
    > tak, to do wiosny nie dam rady dotrzeć do żadnego szanującego się

    Napisz wiec czego Ci trzeba. Kupie, zapakuje, wysle. Sugerowane: korek
    spustowy o wiekszej srednicy zwlaszcza jesli, jak mowi Kuczu, wiekszy
    jest typowy i wystepuje masowo w innych maszynach i gwintownik , np taki:
    http://www.allegro.pl/item493337757_493337757.html
    + uchwyt (poszukac?). Gratis doloze kawalek aluminiowego zlomu do
    pocwiczenia "na sucho" plus okragly pilnik do doraznego dopasowania
    podkladki miedzianej. Jako uchwyt mozesz zaadoptowac wspomniane
    wczesniej imadelko modelarskie. Jak przegwintowac chetnie opowiem
    telefonicznie, pocwiczysz na wspomnianym zlomie. Zobaczysz jaki bedziesz
    z siebie dumny.
    Dodam ze, choc to chamowa, wbicie wstepnie ostruganego na lekki stozek
    twardego drewna (sorry Lisciaty) czyli liscistego, np debiny takze
    pozwoli Ci ze spokojem dojechac do warsztatu ktory wykona wlasciwa robote.

> [...]
    > eee serwisowanie ;-) swoich sprzętów to i czasem rozbijam się o proste
    > drobiazgi "jak to zrobić" i "gdzie się kupuje nakrętki". No.

    Drutem, power tape, trytytkami mozna naprawde sporo zdzialac gdy sie, po
    prostu, chce lub musi dojechac. Uczy potrzeba, przydaje znajomosc
    mechanizmow. Wazne tez by pozniej przywrocic maszynie dawna swietnoc.
    Nadal nie bardzo potrafie sobie wyobrazic motocyklisty bez takich
    umiejetnosci. Pewnie to nieprzystosowanie do 21-go wieku.

    > A ten gwint to chyba za duży jak na pierwszy... ;-)

    To nie ja zaczalem temat. Moze zatem wrocmy do poczatku: szukasz pomocy
    czy tak sobie piszesz :^)

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955

  • 16. Data: 2009-01-13 23:13:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-13 22:19:49 +0100, Kefir <k...@o...pl> said:

    > Napisz wiec czego Ci trzeba. Kupie, zapakuje, wysle.

    Dzięki za troskę, ale myślę, że jakoś sobie poradzę. Z tym urlopem to
    tak serio-serio, wezmę i pojeżdżę.
    Ot, liczyłbym może na jakieś konkretniejsze namiary na miejsce, gdzie
    mogą mieć wybór korków, bo ściąganie z Louisa duperelki za 5 ojro, przy
    cenie transportu ~15 jest raczej mało sensowne.

    > Sugerowane: korek spustowy o wiekszej srednicy zwlaszcza jesli, jak
    > mowi Kuczu, wiekszy jest typowy i wystepuje masowo w innych maszynach i
> [...]

    To akurat wiem gdzie mogę kupić, ino mam tam daleko (zwłaszcza
    komunikacją miejską, brrr). Ale damy radę.

    > Gratis doloze kawalek aluminiowego zlomu do pocwiczenia "na sucho"

    O! A to by się nawet przydało, bo też o tym pomyślałem, a w szafie nic
    raczej nie znajdę.

    > Zobaczysz jaki bedziesz z siebie dumny.

    No! I o to chodzi ;-)

> [...]
    > twardego drewna (sorry Lisciaty) czyli liscistego, np debiny takze
    > pozwoli Ci ze spokojem dojechac do warsztatu ktory wykona wlasciwa

    Jak sobie poradzić metodami na McGyvera wiem, ale najzwyczajniej chcę
    to zrobić porządnie. Prowizorki mają brzydką tendencję do trwania
    dłuuugi czas ;-)

> [...]
    > Nadal nie bardzo potrafie sobie wyobrazic motocyklisty bez takich
    > umiejetnosci. Pewnie to nieprzystosowanie do 21-go wieku.

    Wiesz, wszystko zależy jak kto zaczynał. Jedni lata temu, gdy nic nie
    było, demoludowe sprzęty potrafiły być wadliwe od wyjazdu z fabryki,
    reszta o długiej i burzliwej przeszłości - samodzielne opanowanie metod
    napraw, czy to doraźnych, czy poważniejszych remontów było codzienną
    koniecznością dla mniej zamożnych (czyli większości) amatorów 2 kółek.
    Dzisiaj niby wszystko jest, przeciętny motocyklista ciut zamożniejszy i
    bardziej zalatany, powszechna znajomość mechaniki jakby niższa (a i
    technika bardziej skomplikowana) - ot, inne czasy. Zresztą jak pewnie
    pamiętasz, po wdepnięciu na mine pt. Kawa, sam też zostawiłem niezły
    kawałek grosza w serwisach - bo nie umiałem, nie miałem fizycznych
    możliwości czy czasu. Ale jak ktoś chce się naumieć, to od czegoś
    trzeba zacząć, nie? IMHO lepiej pobyć trochę upierdliwym i popytać, niż
    spier$%^&* a na końcu i tak zostawić kupę kasy w serwisie.

    > To nie ja zaczalem temat.

    No po kim jak po kim, ale po Tobie bym się nie spodziewał nieskumania
    sztandarowego hasła precla... ;-)

  • 17. Data: 2009-01-14 08:19:18
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "de Fresz" <d...@N...pl> wrote in message

    > No po kim jak po kim, ale po Tobie bym się nie spodziewał nieskumania
    > sztandarowego hasła precla... ;-)

    Sztandarowe nie znaczy ze pasuje zawsze i wszedzie. Tym razem zabrzmialo jak
    proba odwrocenia kota ogonem. Sporo juz wiemy lecz jednego nadal nie:
    problem czy pogaducha?

  • 18. Data: 2009-01-14 10:37:24
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-14 09:19:18 +0100, "Kefir" <k...@r...pl> said:

    > Sztandarowe nie znaczy ze pasuje zawsze i wszedzie. Tym razem
    > zabrzmialo jak proba odwrocenia kota ogonem. Sporo juz wiemy lecz
    > jednego nadal nie: problem czy pogaducha?

    Odpowiedź na to filozoficzne pytanie pozostawię Twojej domyślności.

  • 19. Data: 2009-01-14 10:47:32
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@n...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Bardziej zastanawiało mnie, czy takie płytsze osadzenie może mieć jakiś
    > znaczący wpływ na wytrzymałość połączenia. Niby raptem tylko 20%, a korek
    > powinien być dociągany z momentem 20 Nm.

    No nie, nie wyczymam, czymajcie mnie!
    Wiem z Twojego bloga na preclu, że chciałeś sobie kupić klucz
    dynamometryczny. Widzę, że zapewne kupiłeś.
    Jak sobie zerwałem gwint w aluminiowym koszu sprzęgłowym to nie zwalałem
    tego na klucz dynamometryczny [bo go nie mam] tylko na samego siebie. I
    bynajmniej na to, że nie kupiłem klucza, tylko na to, że nie pomyślałem w
    trakcie pracy o łatwości zerwania gwintu w aluminium.
    Pisz, czy by mnie ten klucz nie pomógł.
    No i pisz, co Cipo mogło zerwać gwint dokręcany z momentem 2 razy większym
    niż potrzebny do dokręcenia śrub kosza sprzęgłowego, który zniszczyłem bez
    pomocy jakichś skomplikowanych narzędzi. (:
    Powtórzę - życie to nie tylko klawiatura.
    O ten sklep pod moim domem dowiadywałem się w sieci. Wszystko co znalazłem,
    to to, że "prowadzi sprzedaż części i akcesoriów samochodowcyh w szerokim
    asortymencie do samochodów wszelkich typów".
    Rusz więc Ikarusem w miasto, i nie mów mi, że w Wwie w soboty wszystkie
    motoryzacyjne zamknięte - bo nie wierzę.

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 20. Data: 2009-01-14 11:10:06
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-01-14 11:47:32 +0100, "Jasio" <b...@g...pl> said:

    > No nie, nie wyczymam, czymajcie mnie!

    Za co?

    > Pisz, czy by mnie ten klucz nie pomógł.

    Zaraz, zaraz, tylko znajdę szklaną kulę...

    > No i pisz, co Cipo mogło zerwać gwint dokręcany z momentem 2 razy
    > większym niż potrzebny do dokręcenia śrub kosza sprzęgłowego,

    Nie czytałeś uważnie mojego bloga :-P - nic mi nie pomogło, gwint
    poszedł w piiiii w trakcie ODKRĘCANIA. Się zapiekł i się rozpękł. Ponoć
    czasem tak bywa.

    > który zniszczyłem bez pomocy jakichś skomplikowanych narzędzi. (:

    Słyszałem że ze specjalistycznych narzędzi, czasem się przydaje takie
    nazywające się "pomyślunek", ale też cholera nie wiem, gdzie to kupić
    ;-) Widział ktoś w internecie? Wziąłbym ze dwa na zapas...

    > Rusz więc Ikarusem w miasto, i nie mów mi, że w Wwie w soboty wszystkie
    > motoryzacyjne zamknięte - bo nie wierzę.

    Pierwotny plan zakładał, że jakby pogoda dopisała, to w sobotę miałem
    pojechał potarzać się w krzakach. Ale spoko i tak ma być zimno ;-)
    Dobram, starczy tych offtopicznych wpisów na dzisiaj ;-)