  • 11. Data: 2020-09-30 10:00:24
    Temat: Re: Ustepowanie pieszym przed przejsciem. Nie ma.
    Od: "BronKo" <g...@n...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:5f7427a5$0$518$65785112@news.neostrada.pl...

    > Żaden przepis nie daje pierwszeństwa pieszemu.

    > https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzec
    zenia-sadow/ii-sa-bd-175-17-wyrok-wojewodzkiego-sadu
    -522427417

    Podałeś link do orzeczenia Sądu w którym
    ani słowa nie ma, że pieszy miał pierwszeństwo
    w orzekanej sprawie.

  • 12. Data: 2020-09-30 10:46:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tytuł wątku nie jest o "pierwszeństwie pieszych", lecz o ustępowaniu pieszym przed
    przejściem.
    Czyli np. o zmniejszeniu przez kierowcę prędkości pojazdu (zwolnieniu) i o
    zatrzymaniu pojazdu przez oznakowanym przejściem, do
    którego zbliżają się lub na którego krawężniku oczekują piesi.

    -----

  • 13. Data: 2020-09-30 13:44:38
    Temat: Re: Ustepowanie pieszym przed przejsciem
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Tak jak było. Pismo mówi, że pieszy ma pierwszeństwo,

    Znajdując się *na* przejściu. Ącki pyta o pieszego, który grzecznie sobie
    stoi *przed* przejściem.

    --
    Panie doktorze, każdej nocy śnią mi się nagie dziewczęta, jak wbiegają
    i wybiegają z pokoju.

  • 14. Data: 2020-09-30 18:38:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 07:04, BronKo pisze:

    > Shrek, nie Zenkuj !
    > Pieszy nie ma pierwszeństwa, gdy zbliża się, lub stoi
    > na krawężniku.
    > Żaden przepis nie daje pierwszeństwa pieszemu.

    Pierwszeństwo pieszego przed przejściem nie ma żadnego znaczenia. Nie na
    chodniku się drog przecinają, a na przejściu. A jak przetną się na
    chodniku to winny jest kierowca (pomijając jakieś "ciekawe" przypadki,
    gdzie pieszy specjalnie władał się pod koła - wtedy będzie winny i na
    przejściu).

    --
    Shrek

  • 15. Data: 2020-09-30 18:41:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Znajdując się *na* przejściu. Ącki pyta o pieszego, który grzecznie sobie
    > stoi *przed* przejściem.

    Jak się nie spotkają, to masz rację. Jak się spotkają to ma
    pierwszeństwo niezależnie od tego czy na chodniku czy przejścu.

    --
    Shrek

  • 16. Data: 2020-09-30 19:11:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 30 września 2020 o 08:37:29 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > https://sip.lex.pl/orzeczenia-i-pisma-urzedowe/orzec
    zenia-sadow/ii-sa-bd-175-17-wyrok-wojewodzkiego-sadu
    -522427417

    > -----
    Jakiś czas temu syn prezesa PZU rozjechał na śmierć dwie nastolatki na rowerach.
    Jechały prawidłowo wlaczone oświetlenie bo ciemno było. Nie odszedł siedzieć nawet na
    15 minut. Syn znanego dziennikarza zabił w sportowym samochodzie innego człowieka.
    Też mu się udało ominąć karę. Wybitny syn PZPRu potrącił na przejściu kobietę.
    Chwilowo nic się nie dzieje. Potrącił na przejściu. POTRACIL NA PRZEJSCIU. PoTrAcIl
    Na PrZeJsCiU. Jak jeszcze mam to napiąć żeby inni dostrzegli że w Polsce kara
    zależy od przeszłości politycznej, układów, posiadanej kasy. W przypadku tej sprawy
    dużo by się można dowiedzieć jak by podaj kim była ta pani co zlozyla zażalenie. Może
    też jakąś święta krowa której w lokalnej społeczności wszyscy mają czapkowac.

  • 17. Data: 2020-09-30 21:39:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ooglegroups.com...
> [...]

    >Jakiś czas temu syn prezesa PZU rozjechał na śmierć dwie nastolatki
    >na rowerach. Jechały prawidłowo wlaczone oświetlenie bo ciemno było.

    Tak chyba calkiem prawidlowo to nie, bo by zobaczyl i nie przejechal.

    >Nie odszedł siedzieć nawet na 15 minut.
    >Syn znanego dziennikarza zabił w sportowym samochodzie innego
    >człowieka. Też mu się udało ominąć karę.

    No ale nie wiadomo czy to on zabil, czy jego probowano zabic :-)

    >Wybitny syn PZPRu potrącił na przejściu kobietę. Chwilowo nic się nie
    >dzieje. Potrącił na przejściu. POTRACIL NA PRZEJSCIU. PoTrAcIl Na
    >PrZeJsCiU.

    Ale skutki znikome.

    >Jak jeszcze mam to napiąć żeby inni dostrzegli że w Polsce kara
    >zależy od przeszłości politycznej, układów, posiadanej kasy.

    Do niedawna to nie miales racji.
    Nasze sady traktowaly to jako wypadek i sprawcow łagodnie - o ile byli
    trzezwi.
    Uklady i kasa moze troszeczke pomagaly - duzo raczej nie musialy.

    Ale od paru lat slychac o coraz surowszych wyrokach ...

    J.

  • 18. Data: 2020-09-30 21:42:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.09.2020 o 21:39, J.F. pisze:

    > Tak chyba calkiem prawidlowo to nie, bo by zobaczyl i nie przejechal.

    Zaraz - to jak jedziesz prawidłowo to nikt cię już przejechać nie może?

    --
    Shrek

  • 19. Data: 2020-10-01 03:23:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Zaraz - to jak jedziesz prawidłowo to nikt cię już przejechać nie
    >może?

    Niby moze, ale jak tak latwiej mi pomyslec ze rowery po nocy byly
    slabo oswietlone i trudno zauwazalne, niz ze prezes np tak w telefon
    zagapil, ze na droge dlugo nie patrzyl.

    J.

  • 20. Data: 2020-10-01 05:21:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 1 października 2020 o 03:35:05 UTC+2 J.F. napisał(a):
> [...]
    > Niby moze, ale jak tak latwiej mi pomyslec ze rowery po nocy byly
    > slabo oswietlone i trudno zauwazalne, niz ze prezes np tak w telefon

    To nie był prezes. Mógł być pijany albo po jakimś białym proszku. Mógł zapierdalać
    nie do wiary. Mógł zasnąć. Żaden z tych przypadków nie powoduje że jego wina była
    mniejsza. Z tego co pamiętam to na poboczu były jak w nie wjechał. Zastanawia mnie co
    robią ojcowie tych dziewczyn że nic nie robią. Żaden przepis nie znosi prawa do
    zemsty. Powinni go zabić i każdy z nich powinien się przyznać że on to zrobił. Dużych
    wyroków by nie dostali. Mogli by udawać że zwariowali. Co w takiej sytuacji nie jest
    niemożliwe.