  • 1. Data: 2023-05-29 10:15:41
    Temat: Elektryki się wcale nie palą i są bezpieczne
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Elektryki się wcale nie palą i są bezpieczne wg ekooszołomów, a jak
    wygląda prawda widać w rzeczywistości, auto, NOWE, nie jakiś tam
    chińczyk tylko drogie luksusowe
    zapaliło się samo (nie było ładowane).
    No ale wg tych oszołomów to sa bardzo bezpieczne auta.

    ttps://www.o2.pl/motoryzacja/pozar-elektryka-w-gdans
    ku-auto-zapalilo-sie-na-stacji-benzynowej-6903135774
    288544a

    --
    Janusz

  • 2. Data: 2023-05-29 10:56:36
    Temat: Re: Elektryki się wcale nie palą i są bezpieczne
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 29 May 2023 10:15:41 +0200, w <u51msv$c5$1$Janusz@news.chmurka.net>,
    Janusz <j...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > ttps://www.o2.pl/motoryzacja/pozar-elektryka-w-gdans
    ku-auto-zapalilo-sie-na-stacji-benzynowej-6903135774

    Strona jest zła, fakty są złe, a stacja... stacja też była zła.

  • 3. Data: 2023-05-29 11:05:18
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-05-2023 o 10:56, r...@k...pl pisze:
> [...]

    Zupełnie jak nowe BMW palące się z powodu EGR, lub AMG za 10 mln

    (https://moto.pl/MotoPL/7,88389,29808251,mercedes-am
    g-one-znowu-splonal-hipersamochod-od-poczatku-ma.htm
    l)

    czy bardziej drogie i luksusowe? ;-)

  • 4. Data: 2023-05-29 17:38:06
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-05-29 o 11:05, Cavallino pisze:

    > czy bardziej drogie i luksusowe? ?

    Jebać koszt i luksus. Ma być PRZYMUS (również ekonomiczny) aby bogatszy
    Kowalski (bo zwykłego kowalskiego nie będzie w ogóle stać na auto)
    trzymał taką baterię w swoim garażu.

    Nic mi nie wiadomo o przymusie posiadania MercedesaAMG

  • 5. Data: 2023-05-29 20:24:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 May 2023 10:15:41 +0200, Janusz

> [...]
    >
    > ttps://www.o2.pl/motoryzacja/pozar-elektryka-w-gdans
    ku-auto-zapalilo-sie-na-stacji-benzynowej-6903135774

    Wg oszołomów wspierających swoją narracją turbanów i ruskich w sprzedaży
    paliw, spaliniaki się w ogóle nie palą, a jak już się zapalą to szybko i
    łatwo się gaszą, z tym że to tylko wg oszołomów. W czasie jak się okopcił
    wspomniany elektryk zjarało się na amen z 10 spaliniaków, w tym ten
    (przepaszam, nie mam innego źródła, bo choć ganiał tam gość z wielką kamerą
    telewizyjną, to oczywiście ani się o tym przeczytać nie da, ani obejrzeć
    relacji, za to fajnie paliwko się rozlewa aż straszaki spieprzają w
    podskokach) którego próbowano ugasić 20 małymi gaśnicami i 4 z tirolotów
    https://www.facebook.com/groups/EVdriversPL/posts/23
    77557529114438?comment_id=2377581762445348&reply_com
    ment_id=2377583809111810
    a zostało z niego mniej niż z wybuchającego elektryka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 6. Data: 2023-05-29 20:30:13
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 29.05.2023 o 20:24, Myjk pisze:
    > Wg oszołomów wspierających swoją narracją turbanów i ruskich w sprzedaży

    Ech, ci amerykanie, zawsze trzymają z ruskimi... xD

    University of Tennessee Study: Electric car fires are more common than those in
    gasoline
    cars.

    "The study found that electric car fires occur in 3 out of every 1,000 starts, while
    internal combustion car fires occur in 1 out of every 10,000 starts.

    Electric cars are generally considered to be safer than gas cars, as they do not
    produce
    emissions that can endanger people. However, this study states that electric car
    fires are
    more common than previously thought."

    University of California-Irvine Study: "Electric car fires are responsible for
    approximately one-third of all car fires in the United States."

    This is significant because electric cars make up a relatively small percentage of
    the
    overall vehicle market."

  • 7. Data: 2023-05-29 20:37:40
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 29.05.2023 o 20:30, m4rkiz pisze:

> [...]
    >
    > This is significant because electric cars make up a relatively small
    > percentage of the overall vehicle market."
    Czyli za google translatorem
    ,,Badanie wykazało, że pożary samochodów elektrycznych zdarzają się w 3
    na 1000 uruchomień, podczas gdy pożary samochodów spalinowych zdarzają
    się w 1 na 10 000 uruchomień"

    I cyk, ekooszołom Myjk zaorany.

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2023-05-29 20:37:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 29.05.2023 o 20:30, m4rkiz pisze:
    > University of Tennessee Study: Electric car fires are more common than those in
    gasoline
    > cars.

    z drugiej strony mamy szwedów, którzy mówią że są 20 razy bezpieczniejsze
    https://thedriven.io/2023/05/16/petrol-and-diesel-ca
    rs-20-times-more-likely-to-catch-fire-than-evs/,
    innych amerykanów, którzy mówią że 100
    https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows
    -gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-f
    ires-than-evs/
    a po drodze mijamy 60 razy
    https://www.nextbigfuture.com/2022/12/gas-vs-electri
    c-accident-and-fire-safety.html który
    zwraca uwagę, żeby nie liczyć proporcjami per samochód tylko per kilometr i
    uwzględnić że
    wszystkie ev są o wiele, wiele nowsze niż ice

    "- A dla kogo ten wywiad?
    - To jest dla użytkowników p.m.s.
    - O, to bez kozery powiem pińćset! Dziesięć tysięcy! Pięćdziesiąt! Milion!"

  • 9. Data: 2023-05-29 20:41:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 29 May 2023 20:30:13 +0200, m4rkiz

    > Ech, ci amerykanie, zawsze trzymają z ruskimi... xD

    My nie jesteśmy od amerykanów zależni pod tym kątem.
    Poza tym amerykanie to niszczą zaparkowane samochody
    elektryczne, tylko dlatego że są zaparkowane -- to
    jeszcze większe oszołomy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2023-05-29 21:45:07
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Mon, 29 May 2023 10:15:41 +0200, użytkownik Janusz napisał:

    > No ale wg tych oszołomów to sa bardzo bezpieczne auta.

    A według idioty za dowód wystarczy jeden przykład.

    --
    Jacek