eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 11. Data: 2023-10-30 21:33:34
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
    > W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
    >>>
    >>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
    >>>>> tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
    >>>>
    >>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
    >>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
    >>>> tańszą można)
    >>>
    >>> Ale z dwustronnym Chademo?
    >>
    >> tak, tutaj była niedawno za ?900:
    >> https://tiny.pl/cl9st
    >
    > O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.

    myślałem, że to standard międzynarodowy i producentów ładowarek nie ma
    zbyt wielu


    >>> Autu bez różnicy skąd dostanie prąd.
    >>> Ale automatycznie nie będzie działać w tym przypadku i na ładowanie i
    >>> na oddawanie prądu.
    >>> Oddawanie wymaga włożenia do gniazda specjalnej przejściówki, więc
    >>> trzeba to ręcznie różnicować.
    >>
    >> co to znaczy? nie da się ustawić że w danych godzinach będzie oddawał
    >> prąd?
    >
    > To znaczy, że żeby oddawał musisz włożyć do gniazda CCS przejściówkę z
    > gniazdkiem 230v.
    > A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
    > przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.

    ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
    type2 ma ładowarki 2-kierunkowe

    >
    > Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie > wyjąć i w
    zamian zasilić auto z wtyczki type 2.

    to bez sensu

    >>
    >>
    >> Rozważam to pod kątem dalszej przyszłości: przyjmując że i tak kiedyś
    >> będę zmieniał auto, mógłbym kupić kilkuletniego Leafa,
    >
    > Pisałem powyżej o Hyundai.
    >
    > Jak to chodzi w Leafie, nie mam pojęcia, ale nie sądzę żeby był w stanie
    > sterować oddawaniem prądu, znając jego przedpotopowy soft.

    pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
    wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie, tak pewnie w
    dwukierunkowym Chademo ładowarka podaje jakiś sygnał do auta aby
    oddawało prąd

    > Ale może wallbox będzie umiał.
    > Pytaj w UK, u nas tego się nie praktykuje,a Chademo wychodzi z użycia.
    >

    przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało (program od strony
    dostawców prądu od kilku lat jest pilotażowy, więc wielu użytkowników
    nie ma, a do tego jak przy każdym urządzeniu - takich, którzy
    zastanawiają się jak to działa jest 1% - i ciężko tą jedną osobę znaleźć ;)

    Pewnie sobie to odpuszczę - a może do tego czasu przybędzie użytkowników
    i sprawa się rozjaśni


    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 12. Data: 2023-10-31 08:11:33
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-10-2023 o 21:33, ddddddddddd pisze:
    > On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
    >> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
    >>>>
    >>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
    >>>>>> tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
    >>>>>
    >>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
    >>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
    >>>>> tańszą można)
    >>>>
    >>>> Ale z dwustronnym Chademo?
    >>>
    >>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
    >>> https://tiny.pl/cl9st
    >>
    >> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
    >
    > myślałem, że to standard międzynarodowy

    Nie.
    Leaf został z tyłu i na żadne międzynarodowe std się nie łapie.
    W Europie obowiązuje złącze CCS, ale protokół nie ma VG2.

    >> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
    >> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
    >
    > ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
    > type2 ma ładowarki 2-kierunkowe

    Zgadza się.
    Ale poza UK nikt się już nim nie interesuje.
    Temat jest zamknięty.



    >
    >>
    >> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie >
    >> wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
    >
    > to bez sensu

    Zależy w jakim celu.
    To raczej jest przeznaczone na wyjazdy, ale awaryjnie można użyć.
    Na codzień, bez sensu.

    > pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
    > wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie

    W przypadku typ2, steruje tym evse, a ładowarka to jest zabudowana w
    samochodzie.

    > przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało

    Sam widzisz.
    Ja bym w takie wynalazki nawet 1 zł nie angażował.
    Za rok albo dwa umrze śmiercią naturalną i zostaniesz bez wsparcia.

    Poza Nissanem i Leafem nikt już Chademo nie stosuje.
    Nawet Nissan w Arriya dał CCS.


  • 13. Data: 2023-11-01 07:27:07
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 31/10/2023 07:11, Cavallino wrote:
    > W dniu 30-10-2023 o 21:33, ddddddddddd pisze:
    >> On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >>>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
    >>>>>
    >>>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje
    >>>>>>> kilkaset tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
    >>>>>>
    >>>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
    >>>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
    >>>>>> tańszą można)
    >>>>>
    >>>>> Ale z dwustronnym Chademo?
    >>>>
    >>>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
    >>>> https://tiny.pl/cl9st
    >>>
    >>> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
    >>
    >> myślałem, że to standard międzynarodowy
    >
    > Nie.
    > Leaf został z tyłu i na żadne międzynarodowe std się nie łapie.
    > W Europie obowiązuje złącze CCS, ale protokół nie ma VG2.
    >
    >>> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
    >>> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
    >>
    >> ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
    >> type2 ma ładowarki 2-kierunkowe
    >
    > Zgadza się.
    > Ale poza UK nikt się już nim nie interesuje.
    > Temat jest zamknięty.
    >
    >
    >
    >>
    >>>
    >>> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie >
    >>> wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
    >>
    >> to bez sensu
    >
    > Zależy w jakim celu.
    > To raczej jest przeznaczone na wyjazdy, ale awaryjnie można użyć.
    > Na codzień, bez sensu.
    >
    >> pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
    >> wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie
    >
    > W przypadku typ2, steruje tym evse, a ładowarka to jest zabudowana w
    > samochodzie.
    >
    >> przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało
    >
    > Sam widzisz.
    > Ja bym w takie wynalazki nawet 1 zł nie angażował.
    > Za rok albo dwa umrze śmiercią naturalną i zostaniesz bez wsparcia.
    >
    > Poza Nissanem i Leafem nikt już Chademo nie stosuje.
    > Nawet Nissan w Arriya dał CCS.

    dobrze wiedzieć - póki co temat odpuszczam, elektryk będzie miał dla
    mnie sens dopiero wtedy, kiedy nie będzie innej drogi ucieczki z
    wyższego progu podatkowego niż auto na firmę (bo elektryki są tutaj w
    ten sposób promowane niższym podatkiem od użyczenia prywatnego).
    Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn energii

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 14. Data: 2023-11-01 08:06:18
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 01-11-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:

    > Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn
    > energii

    Generalnie w Hyundai/Kia możesz, tyle że z ręczną obsługą.
    Chociaż na upartego - ma też drugie gniazdko, zwykłe 230v, tyle że w
    środku, ale może można działać na stałe na nim.


  • 15. Data: 2023-11-02 07:28:10
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl>

    On 01/11/2023 07:06, Cavallino wrote:
    > W dniu 01-11-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >
    >> Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn
    >> energii
    >
    > Generalnie w Hyundai/Kia możesz, tyle że z ręczną obsługą.
    > Chociaż na upartego - ma też drugie gniazdko, zwykłe 230v, tyle że w
    > środku, ale może można działać na stałe na nim.

    zgaduję że z niezbyt dużym obciążeniem.
    Przy V2G zakładałem, że jeśli może ładować >7kW, to też podobnie może
    oddawać. Przy 5.5kW mógłbym to podłączyć po prostu zamiast grid'a do
    falownika (bo taki mam max), poniżej już miałbym więcej kombinowania

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 16. Data: 2023-11-02 07:38:45
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-11-2023 o 07:28, ddddddddddd pisze:
    > On 01/11/2023 07:06, Cavallino wrote:
    >> W dniu 01-11-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >>
    >>> Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn
    >>> energii
    >>
    >> Generalnie w Hyundai/Kia możesz, tyle że z ręczną obsługą.
    >> Chociaż na upartego - ma też drugie gniazdko, zwykłe 230v, tyle że w
    >> środku, ale może można działać na stałe na nim.
    >
    > zgaduję że z niezbyt dużym obciążeniem.

    Zależy od modelu.
    W nowszych, z takim samym, jak z tej zewnętrznej przejściówki tj. 3,6 kW.

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: