  • 21. Data: 2021-07-26 14:17:30
    Temat: Re: W czym myć utlradzwiękowo?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2021 12:31:25 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Używam metanolu do HPLC. Izopropanol, jaki by nie był czysty, zawsze
    > zostawiał smugi. Nie wiem dlaczego.

    Domyslam sie, ze miales dostep do najczystszych ... wlasciwosc
    izopropanolu taka, czy np lapie wilgoc, woda zostawia smugi ?

    A to jakies drogie skladniki ?

    J.

  • 22. Data: 2021-07-26 16:37:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/07/2021 12:33, Paweł Pawłowicz wrote:
    > A może odwrotnie, zmienić topnik. Polecam Kester 2331, do mycia ciepła
    > woda w kranie ;-)

    Kluczowe jest nie puszczanie bąków spod BGA. Ma taki ficzer?

  • 23. Data: 2021-07-26 17:21:28
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.07.2021 o 16:37, heby pisze:

    > Kluczowe jest nie puszczanie bąków spod BGA. Ma taki ficzer?

    Nie lutowałem BGA. Trzeba by poczytać pdfa. Albo poszukać u Kestera pod
    kątem BGA.

    P.P.

  • 24. Data: 2021-07-26 17:26:21
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 26.07.2021 o 17:21, Paweł Pawłowicz pisze:

    > Nie lutowałem BGA. Trzeba by poczytać pdfa. Albo poszukać u Kestera pod
    > kątem BGA.
    >
    > P.P.

    No i Unia zrobiła nam dowcip: Due to changes in REACH Regulations, this
    product is no longer sold into Europe or to European customers.

    P.P.

  • 25. Data: 2021-07-26 18:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jul 2021 17:26:21 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > No i Unia zrobiła nam dowcip: Due to changes in REACH Regulations, this
    > product is no longer sold into Europe or to European customers.

    Trzeba znajomego w USA miec :-)

    A swoja droga ciekawe - boja sie biurokracji, czy jakies swinstwo w
    skladzie jest?

    bo same przepisy wygladaja jakby sensownie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Registration,_Evaluati
    on,_Authorisation_and_Restriction_of_Chemicals

    Tylko ... przestana byc dostepne kondensatory elektrolitczne i
    akumulatory li-ion ?

    J.

  • 26. Data: 2021-07-28 10:48:06
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 25 Jul 2021 17:54:24 +0200, Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz
    Wojtiuk"> wrote:
    > później goraca woda
    > następnie spirytus
    > na koniec suszenie

    Autorowi chodzi o to by wyjść z myjki czyste, nie klejące się, gotowe
    do wyschnięcia ewentualnie przetarcia.

    --
    Marek

  • 27. Data: 2021-07-28 19:11:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Jeśli chcesz mieć naprawdę dobrze umyte to niestety trzeba użyć
    dedykowanego środka. Ja uzywam AQUANOX 4651.
    To jest koncentrat, który się rozcieńcza (20% środka + woda
    destylowana). Można używać sporo razy i przechowywać.

    Niestety dość drogie. Chyba coś 400 zł za opakowanie 5L - pewnie ci to
    wystarczy na zawsze :)

    Uwaga : myjka musi być z grzałką. Roztwór powinien mieć co najmniej 50 st.C.

    Ja tego używam od lat u siebie na "produkcji". PCB wychodzą pachnące
    nowością :)

  • 28. Data: 2021-07-28 19:13:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Aha - w myjce tego bym nie przechowywał. Chyba, że masz naprawdę
    szczelną, ale wątpię. Ja zawsze spuszczam i trzymam roztwór w baniaku.

  • 29. Data: 2021-07-28 19:14:38
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2021-07-28 o 19:13, sundayman pisze:
    > Aha - w myjce tego bym nie przechowywał. Chyba, że masz naprawdę
    > szczelną, ale wątpię. Ja zawsze spuszczam i trzymam roztwór w baniaku.

    Zresztą - spuszczać musisz i tak, bo po myciu w tym środku należy PCB
    wypłukać w wodzie destylowanej. Więc i tak ci potrzebna wolna myjka :)

  • 30. Data: 2021-07-28 21:12:23
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2021-07-28 10:48, Marek wrote:

    > Autorowi chodzi o to by wyjść z myjki czyste, nie klejące się, gotowe do
    > wyschnięcia ewentualnie przetarcia.

    Taaa
    a ja mu poleciłem środek, który stosuje duży serwis i zapewniają, że
    dobrze usuwa topnik i zatrzymuje procesy utleniania,

    i o co, k... zatem chodzi?

    W.