  • 11. Data: 2021-07-25 23:45:15
    Temat: Re: W czym myć utlradzwiękowo?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2021 23:20, Uzytkownik wrote:
    > Ja zauważyłem, ze jak obojętnie który z tych alkoholi zanieczyszczony
    > jest wodą to topnik, zwłaszcza kalafonia robią się takie matowe, mleczne
    > i nie chcą się rozpuszczać. Odrywają się i później pływają takie
    > farfocle. Nie wiem czy piszemy o tym samym?

    Nie, ja narzekam, że kupowany ostatnio izopropanol 99.9% zostawia taki
    osad, jak kupowany 98% przed pandemią.

    Zwykła ściema z procentami, chyba najbardziej zdenerowwał mnie
    sprzedwaca z allegro, który dostarczył mi "izopropano do optyki" który
    zostawił sliczną powłokę ceramiczną w białym kolorze na obiektywie :/.

    > Ale oryginalne preparaty do czyszczenia wychodzą jeszcze drożej.

    Tak właśnie przypuszczam, ale nadzieja matką głupich :/

  • 12. Data: 2021-07-26 00:45:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 25/07/2021 19:03, Cezary Grądys wrote:
    > W firmie co pracowałem myło w się w nitro. Uwaga, koszulki z
    > elektrolitów zejdą!

    Khem ... chodzi o coś do mycia, nie dezintegracji...

  • 13. Data: 2021-07-26 01:00:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 lipca 2021 o 22:59:47 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > serio: podobno przemysłowe mycie PCB to jakiś zaawansowany płyn, który
    > rozpuszcza topniki i *NIE* pozwala im na ponowne odłożenie się na
    > płytce. Nie znam szczegółów procesu chemicznego, nie wiem tez, czy to
    > wymysł czy fakt. Ot, zasłyszany kiedyś kawałek technologii.
    > Robie tak, ale to się mija z celem. 1dm2 porządnie zatopnikowanej płytki
    > i alkohol jest do wylania nie nadaje się już.
    > Nie no, aj wiem jak to robić porządnie ;) Pytam czy jest jakiś hioer
    > doskonały płyn do tego.
    > To akura średnio działa - zwyczajowo powoduje, że płytka lepi się, tylko

    Przemysłowo to się myje w oparach rozpuszczalnika. Bez względu na stopień
    zanieczyszczenia cieczy która myje myte elamenty zawsze mają kontakt z czystym
    preparatem. Proces bardzo trudny do przeprowadzenia w warunkach amatorskich bo albo
    ciecze myjące są łatwopalne albo toksyczne. Gdyby znaleźć ciecz która nie jest palna,
    toksyczna i nie niszczy gumy to w szybkowarze dało by się umyć metoda mycia w
    oparach.

  • 14. Data: 2021-07-26 05:10:09
    Od: ptoki <s...@g...com>

    niedziela, 25 lipca 2021 o 11:24:46 UTC-5 Uzytkownik napisał(a):

    > Mycie polega na rozpuszczeniu i rozcieńczaniu.

    No nie zupelnie, detergent. on sie z mytym brudem wiąże. Po dodaniu antydyspersantu
    mozna otrzymac to co pytaczowi chodzi.

  • 15. Data: 2021-07-26 08:45:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > toksyczne. Gdyby znaleźć ciecz która nie jest palna, toksyczna i nie
    > niszczy gumy to w szybkowarze dało by się umyć metoda mycia w oparach.

    Jak zwykle ponosi cię fantazja zenusiu. Gdzieś ty widział gumę w
    szybkowarze? Gdzie w ogóle widziałeś gumę? Od kilkudziesięciu już lat
    gumy prawie w ogóle się nie stosuje, ze względu na bardzo mocno
    ograniczoną dostępność naturalnego kauczuku.

    W takich szybkowarach uszczelki wykonane są zazwyczaj z silikonu lub
    EPDM i nie mają nic wspólnego gumą.

    W elektronice gumy także się nie spotka.

    Nawet opony czy dętki samochodów produkuje się z tworzyw sztucznych
    takich jak NBR, SBR czy IIR (butyl) oraz szereg pochodnych, a nie z gumy.

  • 16. Data: 2021-07-26 11:23:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 26 lipca 2021 o 08:45:50 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Nawet opony czy dętki samochodów produkuje się z tworzyw sztucznych
    > takich jak NBR, SBR czy IIR (butyl) oraz szereg pochodnych, a nie z gumy.
    Z toba uzyszkodnik w oglądaniu gumy nikt się nie zrówna. Przez 9 miesięcy ja
    oglądałeś bo się zsunęła. Po dziewięciu miesiącach pół szpitala przyszło oglądać
    noworodka w gumowej czapeczce. Efekt szczupłości głowy zachował ci się do dzisiaj.

  • 17. Data: 2021-07-26 11:32:13
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    noworodka w gumowej czapeczce. Efekt szczupłości głowy zachował ci się do dzisiaj.

    Napisałeś kolejną głupotę roku, a teraz próbujesz się odegrać obrażając
    mnie. Lecz się zenusiu na nogi, bo na głowę to już żadna terapia ci nie
    pomoże.

  • 18. Data: 2021-07-26 12:14:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 26 lipca 2021 o 11:32:14 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Napisałeś kolejną głupotę roku, a teraz próbujesz się odegrać obrażając
    > mnie. Lecz się zenusiu na nogi, bo na głowę to już żadna terapia ci nie
    Ja cię nie obrażam tylko śmieje się z ciebie.

  • 19. Data: 2021-07-26 12:31:25
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.07.2021 o 23:45, heby pisze:

> [...]
    > sprzedwaca z allegro, który dostarczył mi "izopropano do optyki" który
    > zostawił sliczną powłokę ceramiczną w białym kolorze na obiektywie :/.

    Używam metanolu do HPLC. Izopropanol, jaki by nie był czysty, zawsze
    zostawiał smugi. Nie wiem dlaczego.
    A mnie najbardziej wkurzają filtry Marumi. Aby je umyć po zapapraniu
    używałem technik stosowanych do mycia pułapek jonowych w spektroskopach
    masowych.

    Ładnych już parę lat temu zrobiłem reverse engieering takiego płynu.
    Izopropanol, cykolheksan i eter dimetylowy glikolu etylenowego
    (dimetoksyetan). No i już wiemy, dlaczego nie jest tanio.

    P.P.

  • 20. Data: 2021-07-26 12:33:08
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 25.07.2021 o 17:27, heby pisze:
> [...]
    >
    > Sprawdziłem koncentrat do myjek, dedykowany do PCB (nie pamiętam
    > producenta). Niby działa, ale znacznie gorzej niż alkohol, płytki też

    A może odwrotnie, zmienić topnik. Polecam Kester 2331, do mycia ciepła
    woda w kranie ;-)

    P.P.