  • 111. Data: 2020-04-16 15:08:51
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik vari napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >OT ale nie mogłem się powstrzymać.
    >Popadłem w kwarantannę jako domownik osoby, która miała kontakt z
    >osobą zarażoną SARS CoV-2.
    >No więc obowiązkowo kazali zainstalować aplikacje "Kwarantanna
    >domowa" na smartfonach.
    >Dziś rano na smartfonie żony pojawił się taki kwiatek po kilku
    >minutach "mielenia" kółeczkiem (wcześniej aplikacja działała
    >poprawnie).
    >https://zapodaj.net/images/46b8b088a8713.jpg
    >Zaznaczam iż nic w telefonie nie było instalowane.
    >No i ta aplikacja pozorująca...

    A masz takie "Radio FM" ?

    trudno powiedziec co tu zawiodlo ... moze nic, to "Radio" ma za duzo
    uprawnien, albo sie jakos podejrzanie podlacza, albo nie ma innego
    wyjscia jak tylko sie podejrzanie podlaczyc :-)

    Proponuje napisac list do ministra z prosba o wyjasnienie ... i
    wreczyc policjantom, zeby wyslali droga sluzbową, bo przeciez sam nie
    mozesz wyjsc :-)

    J.

  • 112. Data: 2020-04-16 16:36:01
    Od: Ircys Ircys <i...@p...pl>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 15:08:54 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Proponuje napisac list do ministra z prosba o wyjasnienie ... i
    > wreczyc policjantom, zeby wyslali droga sluzbową, bo przeciez sam nie
    > mozesz wyjsc :-)

    Spokojnie, już ok. 10.05 będzie można wyjść do skrzynki :)

    Ircys

  • 113. Data: 2020-04-16 17:03:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ircys Ircys napisał:

    > Spokojnie, już ok. 10.05 będzie można wyjść do skrzynki :)

    Ale w drodze powrotnej będą mogli choćby spałować. Takim obywatelem,
    który już zrobił jedyną rzecz potrzebną państwu, nikt się nie będzie
    przecież przejmował.

    Jarek

    --
    -- Szwejk zameldował mu, że jeszcze nigdy nie miał do czynienia z
    państwem, ale że kiedyś miał pod opieką słabe szczenię bernardyna,

  • 114. Data: 2020-04-16 19:35:50
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2020-04-16 13:27, v...@i...pl pisze:
> [...]
    > https://zapodaj.net/images/46b8b088a8713.jpg
    > Zaznaczam iż nic w telefonie nie było instalowane.

    No pacz Pan, nie dość, że musisz mieć smartfona to jeszcze z systemem
    zgodnym z aplikacją, którą sobie życzą...

    A jak ktoś nie ma smartfona to ma sobie kupić?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 115. Data: 2020-04-16 20:59:21
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 kwietnia 2020 19:36:40 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:
    > A jak ktoś nie ma smartfona to ma sobie kupić?

    Podobno można złożyć pisemne oświadczenie, że się nie ma, wtedy zwyczajnie przyjeżdża
    policjant jak wcześniej.

    Pozdr.,
    js

  • 116. Data: 2020-04-21 19:43:45
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...bezspamu.org.pl>

    > Ktoś mi mówił, że jak w firmie instalowali centralkę wewnętrzną, to
    > webmaster dostał numer 404.

    Dobrze, że nie dali mu 500, albo 401 :)

    --
    Ślązak

  • 117. Data: 2020-04-21 20:58:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-04-21 o 19:43, Tomasz Śląski pisze:

    > Dobrze, że nie dali mu 500, albo 401 :)

    Gorzej, gdyby dostał 0xFFF

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 118. Data: 2020-08-13 12:56:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr C." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    On Saturday, April 11, 2020 at 5:32:42 AM UTC-7, Krzysztof Halasa
    wrote:

    >Większość założeń technicznych była przedwojenna. To, że zastosowano
    >np. nieco lepsze przekaźniki czy diody to wiele nie zmienia. W latach
    >70. to był (technologicznie) pudrowany trup. Komutacja głosu
    >tysiącami przekaźników, z których każdym mógłbyś kogoś zabić, w
    >czasach cyfrowych układów scalonych.

    Na poczatku lat 70-tych to te cyfrowe uklady scalone byly poczatkach
    rozwoju, bo seria 5400 to rok 1964, a 7400 1966
    https://en.wikipedia.org/wiki/7400-series_integrated
    _circuits

    A przeciez to tylko najprostszy element - gdzies trzeba przetworniki
    A/D i D/A - juz byly, ale drogie i chyba jeszcze nie scalone, szybkie
    uklady transmisji cyfrowych.
    A to szybka elektronika ale prawie analogowa.
    Taki Ethernet zaczeli robic w 1973, ale na rynek wszedl w 1980. I mial
    zasieg 500m ..
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet#History

    A komutacja przekaznikowa elektronicznie sterowana wydawala sie
    naturalna.
    ISDN to rok dopiero ~1985, i to tez dopiero poczatki, bo pierwsza
    instalacja 1988.

    Wiec owszem - jakis wizjoner w 1970 mogl przewidziec "czas na zmiany",
    ale biorac pod uwage zacofanie krajowej elektroniki, to rodzilo sie
    pytanie co robic przez 15-20 lat, zanim technika cyfrowa okrzepnie
    wystarczajaco.

    Chociaz ... T1, 1.5Mbit/s, 1962
    https://en.wikipedia.org/wiki/T-carrier

    Tylko na zdjecie nie patrzcie - ciekawe jak wygladala skrzynka w 1962,
    1970 i w 1980 ...

    J.