  • 101. Data: 2020-04-14 18:09:45
    Temat: Re: (W-wa) numeracja 5-cio cyfrowa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:m...@p...waw.pl...
    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >W centralach, gdzie mamy ADC i DAC (jeśli w ogóle, mogą być też
    >dopiero
    >w samych telefonach) - owszem.

    ISDN jakby idzie na smietnik, ale moze Voip sie nada :-)

    >Ale w ogóle, to przecież w prawie każdej
    >klawiaturze jest taki "switch". Klawiatury (komputerowe nawet tylko)
    >przedwojenne? No nie wiem.

    pojedynczego zestyku, nawet 102 sztuk, crossbarem bym nie nazwal.
    To specyficzna konstrukcja.

    A te klawiatury pecetowe ... nie sa juz glownie pojemnosciowe ?

    J.

  • 102. Data: 2020-04-14 18:47:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > pojedynczego zestyku, nawet 102 sztuk, crossbarem bym nie nazwal.
    > To specyficzna konstrukcja.

    No ale przecież nie myślisz, że tam w scalaku DIP-40 (albo innym chip
    carrierze) są 102 wejścia?

    Inny przykład - FPGA (i PLD).

    > A te klawiatury pecetowe ... nie sa juz glownie pojemnosciowe ?

    To nie przeszkadza przecież.
    Aczkolwiek to chyba jest styk galwaniczny.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 103. Data: 2020-04-14 19:22:43
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    Dzień dobry

    Szczerze się wzruszyłem.
    Znów wątek jak w 2001 roku.
    Dziękuję. :)

    Pozdr.,
    js

  • 104. Data: 2020-04-14 19:44:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >No ale przecież nie myślisz, że tam w scalaku DIP-40 (albo innym chip
    >carrierze) są 102 wejścia?

    Matryca zestykow to jeszcze nie crossbar.

    J.

  • 105. Data: 2020-04-15 16:28:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Matryca zestykow to jeszcze nie crossbar.

    A na czym polega różnica?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 106. Data: 2020-04-15 17:07:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >A na czym polega różnica?

    Ten crossbar potrafi "wcisnac przycisk" i przytrzymac.
    I wcisnac kolejny nie puszczajac poprzedniego. i kolejny, i puscic
    jeden.

    I robi to majac tylko tylko elektromagnesy na brzegach macierzy, a nie
    na kazdy zestyk.

    Czyli taka inteligentna reka do matrycy zestykow, a chyba nawet wiecej
    tam jest zestykow na "skrzyzowanie".

    Swoja droga - to sie chyba fajnie steruje przy pomocy komputera, ale
    pierwsze ... czy nie mialy sterowanika na przekaznikach ?

    J.

  • 107. Data: 2020-04-15 21:55:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Ten crossbar potrafi "wcisnac przycisk" i przytrzymac.
    > I wcisnac kolejny nie puszczajac poprzedniego. i kolejny, i puscic
    > jeden.

    Nie twierdzę że nie, ale sama koncepcja crossbar switcha jest
    wykorzystywana cały czas.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 108. Data: 2020-04-16 11:01:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Nie twierdzę że nie, ale sama koncepcja crossbar switcha jest
    >wykorzystywana cały czas.

    Jesli masz na mysli klawiature macierzowa, to IMO - za mala analogia.

    No i konstrukcja jak widac - mocno inna. Co innego jest tu kluczowe.

    J.

  • 109. Data: 2020-04-16 13:27:39
    Od: v...@i...pl

    OT ale nie mogłem się powstrzymać.
    Popadłem w kwarantannę jako domownik osoby, która miała kontakt z osobą zarażoną SARS
    CoV-2.
    No więc obowiązkowo kazali zainstalować aplikacje "Kwarantanna domowa" na
    smartfonach.
    Dziś rano na smartfonie żony pojawił się taki kwiatek po kilku minutach "mielenia"
    kółeczkiem (wcześniej aplikacja działała poprawnie).
    https://zapodaj.net/images/46b8b088a8713.jpg
    Zaznaczam iż nic w telefonie nie było instalowane.
    No i ta aplikacja pozorująca...
    vari

  • 110. Data: 2020-04-16 13:54:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    v...@i...pl napisał:

> [...]
    > aplikacja działała poprawnie).
    > https://zapodaj.net/images/46b8b088a8713.jpg
    > Zaznaczam iż nic w telefonie nie było instalowane.

    Może chodzi o to, że na przykład TOK FM? Toż to znani pozoranci,
    którzy tylko patrzą, jak by tu naszą władzę ludową oszukać.

    --
    Jarek