  • 81. Data: 2023-05-11 12:22:30
    Temat: Re: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Od: Trybun <M...@j...cb>

    W dniu 11.05.2023 o 10:49, heby pisze:

    > Taka opinia to wstęp do schizofrenii.

    Odwrotność to nawet nie wstęp tylko dziecięca naiwność, opierająca się
    na wierze  że jest w tym dzisiejszym  świecie coś/ktoś kto robi nam
    przeciętniakom dobrze i to za friko.

    > Więc poproś ChatGPT o to, aby napisał Ci prosty program do migania
    > diodą dysku. To chwilka, i będziesz miał "wiarygodne" narzędzie,
    > robiące to samo, co komercyjne.

    Odbiegasz i to znacznie od tematu.

    > Innymi słowy wyrzucisz listę zakupów do żony, bo zawierała ciąg znaków
    > "lek przeciwwirusowy" a norton na wszelki wypadek uznał go za wirusa
    > ba zawiera "wirus" w nazwie?
    >
    > Czekaj: czy chcesz powiedzieć, że odwalasz robotę antywirusa, ręcznie,
    > segregując zagrożenia? Płacisz za miganie diodą dysku?

    Nie, z łaski swojej nie dorabiaj Nortoonowi rogów, nie zdarzyło mu się
    ostrzegać przed plikiem tekstowym.

    > Nie ma wiele zagrożeń w www? Hmm... ja bym się zastanowił wobec tego,
    > czy antywirus musi być super wypasiony. Może darmowy styknie, skoro
    > ich wiele nie ma.

    > Tak, wielokrotnie ostrzegał mnie przed forami z emulatorami,
    > szczegónie dla programistów. To jedna z kilku przyczyn, dla której go
    > nie używam, jest tępy i nie odróżnia pistoletu od pluszowego nożna,
    > czyli ma poziom pojmowania jak przeciętny prokurator - lepiej wsadzić,
    > a potem się zapyta eksperta sądowego (tu: frajera przed monitorem).

    Masz pełne prawo do używania tego co Co odpowiada. Jednak stawiając znak
    równoiści między Nortonem a Sefenderem a nawet stawiając walory drugiego
    wyżej robisz się zwyczajnie niepoważny.

    > Albo nie traktuje ich jako zagrożenie. Tak jak ja nie traktuje jako
    > zagrożenie rozmowy o pluszowych nożach.
    >
    > Norton, podobnie jak wszystkie inne antywirusy bazuje na zaożeniu
    > "ponieważ nie potrafimy odnaleźć wszystkich zagrożeń, to na wszelki
    > wypadek pokażemy mu wszystko, najwyżej będzie jego wina".

    No i tak ma być.

  • 82. Data: 2023-05-11 18:32:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/05/2023 12:22, Trybun wrote:
    > Nie, z łaski swojej nie dorabiaj Nortoonowi rogów, nie zdarzyło mu się
    > ostrzegać przed plikiem tekstowym.

    Ależ to żadna różnica przed czym ostrzega. Pytanie na ile mam ufać
    apliakcji, która pyta mnie, bo nie jest pewna. Przecięny user może
    skontrolować co jest w pliku tektowym, ale będzie miał kłopot
    skontrolować co jest w exe.

    Narzędzie, które zrzuca decyzję na usera nie jest za bardzo sprytne.

    > Masz pełne prawo do używania tego co Co odpowiada. Jednak stawiając znak
    > równoiści między Nortonem a Sefenderem a nawet stawiając walory drugiego
    > wyżej robisz się zwyczajnie niepoważny.

    TO nie ja robie znak równości. To ludzie, mający pojęcie o detalach ich
    działania, o których ja nie mam, stawiaja ten znak równości, a nawet
    nierówności.

    Nortona używałem przez pół mojej przygody z PC. Już nie używam. Ilość
    wad znacząco przewyższała zalety, które to wady wraz z pojawianiem się
    internetu, lawinowo wzrosły. Programy antywirusowe nie dają rady załatać
    gównianego systemu Windows w sposób skuteczny i jeśli chcesz czuć się
    bezpiecznie, to po prostu należy poważnie sięzastanowić nad wymianą OSa
    zamiast łatać go płatnym placebo.

    Albo olać temat i robić backupy oraz nie zaglądać w podejrzane miejsca.

    Co uznałem za znacznie tańśze.

  • 83. Data: 2023-05-11 18:45:45
    Od: "ptoki (ptoki)" <s...@g...com>

    On Monday, May 8, 2023 at 2:52:12 p.m. UTC-5, Animka wrote:
> [...]
    12/microsoft-digital-certificates-have-once-again-be
    en-abused-to-sign-malware/

    z rozbieraniem https i podkladaniem swoich certyfikatow.
    > Dlaczego Defender blokuje dobre , sprawdzone programy? Windosowsowi się
    > nie podobają?

    Jak blokuje to mozna znalezc co mu sie nie podoba.
    Albo zarazone jakims wirusem/malware, albo recznie oznaczone przez MS jako
    podejrzane, albo sciagnete z internetu (pliki maja taka flage ze pochodza spoza
    komputera i nie byly instalowane instalatorem) albo zaznaczone jako podejrzane
    przypadkiem bo to co robia jest dosyc podobne do jakiegos wirusa (np. maja mozliwosc
    skanowania plikow i ich modyfikacji masowo - np jak irfanview).

    Kazdy przypadek jest inny i trudno powiedziec co akurat temu dolega ze sie
    defenderowi nie podoba.

  • 84. Data: 2023-05-11 21:54:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 11.05.2023 o 18:45, ptoki (ptoki) pisze:

> [...]
    skanowania plikow i ich modyfikacji masowo - np jak irfanview).

    > Kazdy przypadek jest inny i trudno powiedziec co akurat temu dolega ze sie

    Skoro trudno ustalić co się temu defenderowi nie podoba to powinien on
    zdechnąć na zawsze.

    --
    animka

  • 85. Data: 2023-05-13 00:09:25
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 17 kwi 2023 o 14:40, Jacek pisze:

    > 1. Kup sobie C2D E8400 za 18 zł

    Jako piecyk? ;)

    > 2. Dokup RAM aby było w sumie 4 GB, DDR2/800 albo /1066,też paręnaście zł.

    4 GiB pod 64W10 to nieco więcej niż nic.

    > 3. Wyp... ten dysk mechaniczny, kup SSD 240 GB za 80 zł. Będzie

    SSD uważam za niezbyt przydatny. W dwóch lapkach mam NVMe i miałem
    lapek z samymi HDD, więc raczej ;) wiem... HDD nie są zbyt wolne do
    zwykłych zadań -- zwłaszcza z takim CPU, o ile nie są okładane drobnicą,
    którą warto wysłać na RAMdyski, do których przyda się właśnie RAM...

    U mnie dość często (zazwyczaj) nie HDD są wąskim gardłem, lecz CPU, choć
    system startuje z HDD a z NVMe -- tylko niektóre programy... (systemy są
    także na NVMe, ale nie używam ich, bo nie mam takiej potrzeby)

    > 4. Instaluj tylko OS-y 64 b. Nie instaluj windowsa. No chyba że musisz ale

    32WXP może mieć SWAP na tej części RAM, której system nie widzi wprost.
    (miałem tak i byłem zadowolony)

    > wtedy musisz mnie przekonać :) I jak już musisz mieć windowsa, to nie
    > instaluj XP bo jest bezużyteczny

    Chyba klejenie filmów dobrze szło pod WXP -- być może teraz i do tego
    WXP nie nadaje się zbyt dobrze.

    WXP bezproblemowo koegzystuje z W10 -- u mnie za sprawą plopa, którego
    mi polecił [uwięziony w zamku d'If -- dobrze mu tak!!! Dantes zdradził
    Napoleona Bonapartego uwięzionego na Elbie za źle przygotowany atak na
    Moskwę, czyli za lekceważenie Moskali... z Elby Napoleon ucieknie, ale
    wkrótce trafi na Świętą Helenę, by dokonać tam swego żywota] Dantes...

    > tylko w10. No chyba że musisz mieć XP ale
    > czekam na dowód potrzeby :)
    > 5. Jak już musisz mieć XP to zainstaluj go na wirtualce. Na E8400 i 4 GB
    > RAM jakoś to będzie chodziło.

    Bardzo źle. Z virtualnych maszyn korzystam od około 20 lat. Odpaliłem
    nawet na atomowym netbooku pełnego PhotoShopa za pośrednictwem VBoxa,
    ale czym innym jest pokazówka ;) a czym innym zwykłe wykorzystywanie...
    PS domagał się rozdzielczości ekranu nieoferowanej przez hard netbooka,
    stąd przyszedł pomysł z VBoxem. ;)

    Netbook z atomowym napędem (chyba N450) teraz leży odłogiem mimo 2.5" SSD
    i podwojenia DDR2 -- ma zbyt słaby CPU... Pod W7S pracował na 1 GiB DDR2
    całkiem nieźle i właśnie pod tymże W7S był VBox (Innoteka jeszcze)
    z WXP, pod którym miałem OE (często wykorzystywanym) i PSa...

    Miałem i różne VBoxy, i (bardzo dawno) VMWare.
    (niby mam do tej pory, ale coraz rzadziej z nich korzystam;
    zamierzam potestować W11 na VBoxie -- odpaliłem na VB7, ale
    jeszcze nie potestowałem...)

    > 6. Tego windowsa co go masz, to o nim zapomnij, wyp... razem z dyskiem :)
    > Zgraj tylko dane i hasła na jakiegoś pena.

    DDR2 jest już chyba tylko w śmietnikach -- warto obłożyć wszystkie
    dostępne sloty.

    -=-

    U mnie 12 GiB RAM DDR4 pod CPU (GPU ma swe 2 GiB, ale z tych 12 też
    korzysta) to zdecydowanie za mało -- lada moment chcę kupić kolejne
    16 GiB, aby podmienić 4 GiB na 16 GiB. (będę miał dwa wisiorki DDR4
    4 GiB, gdyż teraz takie cosie chyba głównie jako biżuteria mogą być
    używane; ew. jako tymczasowa RAMka, kiedy brak czegoś większego...)

    Lapek, z którego teraz piszę ma 20 GiB DDR4, z czego grafika stale
    zabiera 2 GiB i potrafi wziąć więcej... Nie narzekam. :) Za 16 GiB
    DDR4 2400 MT/s CL17 SO-DIMM zapłaciłem 127 pln. :) Więcej RAMek tu
    nie można zmieścić -- ponoć... 4 GiB DDR4 to wlutowana RAMka, slot
    jest jeden, są SO-DIMMy DDR4 32 GiB, ale lapek ponoć nie łyknie...

    HDD (jest tylko jeden) zazwyczaj nie przeszkadza i na oko nie
    można określić, kiedy 64W10 wystartował z HDD a kiedy z NVMe.

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` .,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'