  • 11. Data: 2023-04-18 18:32:49
    Temat: Re: W10 Home 64 vs 32 bity.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:643e4f03$0$19614$65785112@news.neostrada.pl...
    2003 chodzi na w10 64. Do polskiej wersji jakieś trzy poprawki KB się nie
    dociągają (do angielskiej można znaleźć KB w necie)
    Generalnie rozumiem Twój ból, bo na XP miałem sporo fajnych programów,
    których już nie odtworzyłem na w10.
    ----------

    I to jest ten ból. :-( Filmy, muzyka do obróbki pod WXP. Przećwiczone,
    szybko, sprawnie. Zaczynać teraz od zera na W10? Office 2007 wlazł na W10
    (32 i 64 bity). Drukarka HP już nie wlazła pod W10. Norton AV 2008 - nie, a
    używałem ze 13 lat za darmo! Teraz ceny subskrybcji po 1 roku są bandyckie.
    Nero 6 jeszcze nie próbowałem bo razem z Nortonem jest podejrzany o robienie
    BSOD. Pod WXP kartki z życzeniami już nie dawało się wysłać. Przeglądarki
    nie wyrabiały (certyfikaty, brak synchronizacji czasu, cuda niewidy...).
    Stąd W10, bo W11 już nie wejdzie do tego PC, a starszyli że od stycznia 2023
    już nie da się pobrać W10.

    neelix

  • 12. Data: 2023-04-18 18:44:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/04/2023 18:32, neelix wrote:
    > Drukarka HP już nie wlazła pod W10.

    Jaka? Używałem wiekowych HP drukarek z W10 i do dzisiaj używam modeli,
    które mają jeszcze LPT w standardzie. Sterownik do pobrania to "HP
    universal printing" który obsługuje sporo legacy modeli.

    > Norton AV 2008

    Czy 15 letni antywirus przed czymś jeszcze chroni?

    Win10 ma wbudowany.

    > Nero 6 jeszcze nie próbowałem

    Ie nie ma po co, jest od groma darmowych zamienników.

    Polecam np: https://cdburnerxp.se/en/home

    > Pod WXP kartki z życzeniami już nie dawało
    > się wysłać.

    Całe szczęście.

  • 13. Data: 2023-04-18 19:23:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 17.04.2023 14:09, neelix wrote:
> [...]
    > bity. Do WXP instaluję W10. Ramu 2GB. Komputer domowego użytku.
    > Zainstalowałem na razie  wersję 32 bity bo 64 coś długo startowała więc
    > przerwałem. Zajęło ok. 14 GB  na partycji 40 GB (miało być W10 64 bity).
    > Udało się zainstalować Office 2007. Norton AV i drukarka HP już nie. Czy
    > warto instalować W10 64 bity? Zajmie ze 30 GB. A czy pod 64 wejdzie
    > Office 2007? Mam też Nero 6 na WXP. Trochę strach instalować bo były
    > BSOD i minidumpy. Usunąłem prawie wszystko zostawiając Norton i Nero a
    > minidumpy nadal były. Nie chciałbym zepsuć W10.

    Dorzuć chociaż RAM-u żeby tam 4GB minimum było - wtedy nie będzie
    żadnego zastanawiania, tylko wybierzesz W10 x64.

    Jeżeli są takie możliwości to zmień lub dokup SSD chociaż ~128GB
    (~100zł) i na nim zainstaluj system. Nawet nie będzie czego porównywać.

    Tak starego Nortona daruj, W10 ma Defendera który spełni całkowicie
    Twoje potrzeby.

    Zamiast Nero wybierz coś z setki innych alternatyw.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 14. Data: 2023-04-18 19:30:53
    Od: Jacek <j...@g...pl>

    W dniu Tue, 18 Apr 2023 18:44:15 +0200, użytkownik heby napisał:

    > Całe szczęście.

    No niech wreszcie powiem co powinno być powiedziane - zainstaluj sobie
    Ubuntu alb lepiej Minta i olej wreszcie te windy. Jak nie możesz się
    przewalczyć to choć powieś sobie linuksa na wirtualce i sprawdź czy
    rzeczywiście jest lepszy od w10 :)

    --
    Jacek

  • 15. Data: 2023-04-18 19:39:54
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    W dniu 17.04.2023 o 14:09, neelix pisze:
> [...]
    > bo były BSOD i minidumpy. Usunąłem prawie wszystko zostawiając Norton
    > i Nero a minidumpy nadal były. Nie chciałbym zepsuć W10.

    W kwestii drukarki, też nie miałem do swojego Canona sterów pod W10, na
    stronie były pod W8, pobrałem, zainstalowałem i pod 10ką drukarka śmiga.

    Druga sprawa jest taka że jak wersja 32bity waży 14GB to wersja 64 na
    pewno nie podwoi tej wartości. Ciekawostka - instalka 32bit waży prawie
    dwa razy więcej niż 64bity. Czym to idzie nie mam pojęcia, ale tak jest,
    mam oba nośniki.

  • 16. Data: 2023-04-18 19:47:29
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > Twoje potrzeby.
    >
    > Zamiast Nero wybierz coś z setki innych alternatyw.

    Z ciekawości - czemu miałby rezygnować z jednego z najlepszych
    antywirusów na rynku, także pod względem lekkości działania?

  • 17. Data: 2023-04-18 21:47:01
    Od: romek <r...@f...account>

    On 18.04.2023 19:47, Trybun wrote:

    > Z ciekawości - czemu miałby rezygnować z jednego z najlepszych
    > antywirusów na rynku, także pod względem lekkości działania?

    Ktoś cię oszukał z tą zajebistością nortona

    --
    pzdr
    Roman

  • 18. Data: 2023-04-18 22:00:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "heby" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jaka? Używałem wiekowych HP drukarek z W10 i do dzisiaj używam modeli,
    > które mają jeszcze LPT w standardzie. Sterownik do pobrania to "HP
    > universal printing" który obsługuje sporo legacy modeli.

    F2280.

    > Czy 15 letni antywirus przed czymś jeszcze chroni?
    > Win10 ma wbudowany.

    Do niedawna były dostępne definicje wirusów. Darmo. Nie za 200-300 zł
    rocznie. Czytałem, że ktoś narzekał na Defendera bo wirusa nie usunął a inny
    usunął. Chyba Avast.

    > Ie nie ma po co, jest od groma darmowych zamienników.

    Przyzwyczajenie to druga natura. :-)

    > Polecam np: https://cdburnerxp.se/en/home

    Dzięki. Obejrzę.

    > Całe szczęście.

    No ja nie wiem. Zeszliśmy na smsy. Powrót do kamienia łupanego :-).

    neelix

  • 19. Data: 2023-04-18 22:02:45
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ubuntu alb lepiej Minta i olej wreszcie te windy. Jak nie możesz się
    > przewalczyć to choć powieś sobie linuksa na wirtualce i sprawdź czy

    Jakoś nie mam ciągu. Może leniwy jestem albo już wygodny? Po tylu latach
    rewolucje? :-)

    neelix

  • 20. Data: 2023-04-18 22:13:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Mateusz Bogusz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Dorzuć chociaż RAM-u żeby tam 4GB minimum było - wtedy nie będzie żadnego
    > zastanawiania, tylko wybierzesz W10 x64.

    Da się taki jeszcze kupić? Pewnie z odzysku, bo chyba nie nowy. Lubię nowe
    rzeczy.

    > Jeżeli są takie możliwości to zmień lub dokup SSD chociaż ~128GB (~100zł)
    > i na nim zainstaluj system. Nawet nie będzie czego porównywać.

    Na razie same wydatki. :-)

    > Tak starego Nortona daruj, W10 ma Defendera który spełni całkowicie Twoje
    > potrzeby.

    Oby. Ostatnio czytałem szukając nowego AV jak ktoś narzekał, że Defender
    wirusa nie usunął. Teraz programy AV mają cholernie drogie subskrypcje po
    upływie 1 roku. Na moim Nortonie WXP jechał za darmo. Dopier niedawno
    zaprzestali udostępnianie definicji.

    > Zamiast Nero wybierz coś z setki innych alternatyw.

    Pod WXP cały czas korzystam. Musiałoby być coś konkretnego i pewnego. Nie
    mam rozeznania.

    neelix