  • 11. Data: 2009-02-18 18:16:54
    Temat: Re: Wartość opałowa węgla.
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Stolat wrote:

    > To ja bym na twoim miejscu wziął 20-22 MJ/kg.

    taką kaloryczność ma miał węglowy ale do wstępnych obliczeń chyba
    warto zaniżyć tą wartość

    > A sprawnośc pieca maksymalnie 70%.

    aż tyle ?

    jeffrey

  • 12. Data: 2009-02-19 20:14:51
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 18 Feb 2009 05:10:42 -0800, Konrad Anikiel napisał(a):

    > Z tej definicji wychodzą sprawności kondensacyjnych kotłów po 108% albo
    > więcej. Już się tak nie liczy. Ciepło kondensacji trzeba uwzględniać w
    > sprawności- domyślam się że przez skorygowanie wartości opałowej? Ale
    > ponownie: nie znam się na paliwach, tylko na ich spalaniu.
    > Konrad
    W weglowym paliwie to ty ciepla kondesacji nie zobaczysz i nie chcesz
    widziec.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 13. Data: 2009-02-19 23:34:17
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jaroslaw Berezowski napisal:
    > W weglowym paliwie to ty ciepla kondesacji nie zobaczysz i nie chcesz
    > widziec.

    Ehm, a to nie bylo przypadkiem tak, ze kilku pomyslowych, co polewali
    mial woda skonczylo wraz z piecem rozmazanych na scianach? O ile sie
    nie myle, to do niezlej eksplozji mozna doprowadzic :)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2009-02-20 07:43:53
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Jacek_P wrote:

    > Ehm, a to nie bylo przypadkiem tak, ze kilku pomyslowych, co polewali
    > mial woda skonczylo wraz z piecem rozmazanych na scianach? O ile sie
    > nie myle, to do niezlej eksplozji mozna doprowadzic :)

    o ile dobrze pamiętam to chodzi o dosypywanie do pracującego pieca suchego
    miału
    miał mokry nie wybucha, ale kiedy zbyt mocno przeschnie ....

    jeffrey

  • 15. Data: 2009-02-20 11:14:45
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > taką kaloryczność ma miał węglowy ale do wstępnych obliczeń chyba warto
    > zaniżyć tą wartość
    Hehe, to na papierku tyle ma miał, to co na składzie kupujesz to czysta
    loteria.
    Wszyscy po kolei musza coś uszczknąć, wieć do klienta trafia coś co
    przypomina węgiel :)

    No te nowe piece retortowe czy tłokowe, może tyle wyciągną :).

    Sam mam tłokowca, miało być pięknie, a nie jest.
    Może kiedyś w końcu gaz ziemny dociągną to się przerzucę.

    Pozdrawiam Michał

  • 16. Data: 2009-03-25 15:00:03
    Od: szadok <s...@t...pl>

    Dnia 20.02.2009 Stolat <cyrax.skasujmnie> napisał/a:

    Tak, wiem, że odgrzewany kotlet, ale nadrabiam straty w czytaniu ;)

    > Sam mam tłokowca, miało być pięknie, a nie jest.
    > Może kiedyś w końcu gaz ziemny dociągną to się przerzucę.

    a co temu Twojemu piecykowi dolega?

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia