  • 1. Data: 2012-08-03 13:49:27
    Temat: Wolny i przycinający się hdd
    Od: mAro <w...@g...com>

    Witam,

    Reanimuje stary sprzęt (Toshiba A60-302) żeby dziecku na trochę do
    pokoju wstawić i mam problemy z prędkością działania. Ramu dodałem do
    700 coś, celerona zmieniłem na Pentium Mobile 4 no i przedewszystkim
    ładnie go oczyściłem. Zmieniłem również twardy dysk na WD 80 GB modelu
    nie pomnę.

    W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
    transferami od 1MB do 44MB. Dużo o tym czytałem i walczyłem i bez
    efektu.

    UDMA włączone
    stery przeinstalowane (domyślne są ATI Bus Master Pci Ide, standardowe
    dają gorszy efekt)
    kabelka nie wymienię - bo to laptop
    dyski dwa sprawdzone na innym kompie chodzą bez problemów w teście Hd
    Tune
    bios najnowszy jaki jest

    Wygląda na sterownik ale czy może to być fizyczna usterka ?

    Ponieważ różnie działa na różnych sterownikach ide (zawsze są skoki,
    ale minimalny transfer jest lepszy w niektórych przypadkach) to może
    chodzi o sterowniki ? Przy standardowych MS mam od kilkudziesięciu kB
    nawet do 30MB. Ogólnie tendencja w HD Tune jest spadkowa.

    No i co ważne, nie ekscytuje się wynikami HD Tune, tylko w użytkowaniu
    czuć wyraźnie te przycinki.

    Poradźcie coś, jeżeli zetknęliście się z tym problemem.

    Chipset to coś na IGP 7000 (może jest do bani skoro nawet na stronach
    amd go nie ma bo się wstydzą).

    Gdyby nie padnięty CD (brak boot z usb) to bym poszukał czegoś pod
    linuksem do testów.

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2012-08-03 14:11:16
    Temat: Re: Wolny i przycinający się hdd
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-08-03 13:49, mAro wrote:
> [...]
    >
    > W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
    > transferami od 1MB do 44MB. Dużo o tym czytałem i walczyłem i bez

    Jaki system?
    Przy 700MB to niewiele na obecne aplikacje, wiec zachowanie normalne
    HDTune na napędzie typu typu HDD uruchamiane tam, gdzie jest aktualnie
    uruchomiony system operacyjny daje poszarpane wyniki -> zachowanie normalne.

    Jeżeli chcesz sprawdzić dysk:
    a) sprawdż go podpinając jaki 2gi (np. przez eSATA).
    b) jeżeli nie będzie się dławił, zwróć uwage jak często świeci się dioda
    HDD w czasie pracy, ile pamięci jest na cache itp.

    Nie wiem czy tam jest SATA czy PATA, jeżeli chcesz szybszego wyraźnie
    działania, zmien na SSD i dodaj ram.

  • 3. Data: 2012-08-03 15:55:06
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2012 04:49:27 -0700 (PDT), mAro napisał(a):

    >... W każdym razie, w HD tune błędów nie mam, ale wykres mam poszarpany z
    > transferami od 1MB do 44MB...

    Przy sprawdzaniu HD Tune dysku systemowego ma prawo. System co chwilę
    rzeźbi po dysku to i transfer spada

  • 4. Data: 2012-08-04 09:11:11
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 3 Sie, 13:49, mAro <w...@g...com> wrote:

    Dzięki za komentarze. Już raz odpowiadałem ale coś mi się post nie
    opublikował.

    Być może tak jest, ale pracowałem na tym komputerze kiedyś i nie
    miałem takich problemów, że mi nagle zatrzymuje się wszystko na
    sekundę. Może to jednak nie twardy. Zobaczę jak w pio i może sprawdzę
    jednak pod linuxem.

    Pozdrawiam!

  • 5. Data: 2012-08-04 15:20:45
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2012-08-03 14:11, Rafal Lukawski pisze:

    > Nie wiem czy tam jest SATA czy PATA, jeżeli chcesz szybszego wyraźnie
    > działania, zmien na SSD i dodaj ram.

    No tak, jak pacjent ma problem z nogami, to niech kupi sobie porshe i
    zmieni laskę. Trzeb znaleźć przyczyny a nie naklejać plaster.

    mAro zobacz co będzie jak uruchomisz test np w awaryjnym, odpal też
    konsolę i sprawdź jakimś naprawiaczem błędów na dysku ze skanowaniem
    powierzchni oraz zobacz co SMART pokazuje.

  • 6. Data: 2012-08-04 21:47:05
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "mAro" napisał w wiadomości grup
    g2000vbm.googlegroups.com...
> [...]
    > miałem takich problemów, że mi nagle zatrzymuje się wszystko na
    > sekundę. Może to jednak nie twardy. Zobaczę jak w pio i może sprawdzę

    Na starym dysku jest tak samo? Jak nie to obecny "nowy" dysk pada. W jednym
    przypadku pojawiły się bad sectory, a drugim wyzionął ducha - nawet
    talerzami nie zakręcił.

  • 7. Data: 2012-08-05 20:27:09
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "mAro" napisał:

    No i co ważne, nie ekscytuje się wynikami HD Tune, tylko w użytkowaniu
    czuć wyraźnie te przycinki.

    Na czym polegają te "przycinki"? I czym je czujesz? Węchem, dotykiem? Nie bredź.

    Remek

  • 8. Data: 2012-08-05 20:32:09
    Od: "Remek" <r...@t...pl>

    Użytkownik "mAro" napisał:

    Może to jednak nie twardy.

    =======================================

  • 9. Data: 2012-08-06 14:20:25
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 4 Sie, 15:20, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    > mAro zobacz co b dzie jak uruchomisz test np w awaryjnym, odpal te
    > konsol i sprawd jakim naprawiaczem b d w na dysku ze skanowaniem
    > powierzchni oraz zobacz co SMART pokazuje.

    Dzięki,

    No więc mam tak:
    - awaryjny stabilnie 2,7-2,9 MB
    - PIO 1,7 - 2,9 MB...ale pewnie to samo co awaryjny
    - UDMA-5 1,9-43 MB ale średnia 33MB...takie jedno duże odchylenie w
    trakcie całego testu

    Dałem wszystko na minimum i wyłączyłem swap, i bez zmian.

    Cóż, muszę pod Linuxem sprawdzić ot co, ale pewnie po wakacjach :)

  • 10. Data: 2012-08-06 14:21:22
    Od: mAro <w...@g...com>

    On 4 Sie, 21:47, "qwerty" <q...@p...fm> wrote:

    > Na starym dysku jest tak samo? Jak nie to obecny "nowy" dysk pada. W jednym
    > przypadku pojawiły się bad sectory, a drugim wyzionął ducha - nawet
    > talerzami nie zakręcił.

    Dzięki.
    Dyski są sprawne, przynajmniej w prostym teście przez usb.