  • 11. Data: 2020-10-21 10:13:27
    Temat: Re: 'Wszystko przez zbyt mały parking'
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-21 o 08:55, WS pisze:
    > Kupujac nie mysla o parkingach

    To mój matrix jest inny ;-)

  • 12. Data: 2020-10-21 15:45:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...

    >Hm, nie wiem czy to gownarzeria ;) ale mieszkania w wiekszosci kupuja
    >ludzie zaraz po studiach zaczynajac prace, glownie w korpo...
    >Kupujac nie mysla o parkingach (przyzwyczajeni do zbiorkomu,
    >eko-sreko w glowe nabite ;) ), po kilku latach dorastaja, zakladaja
    >rodziny, okazuje sie, ze bez samochodu ani rusz... i zaczyna sie
    >masakra,
    >np. u znajomego w Krk jak sie nie przyjedzie przed 18 to parkowanie w
    >najlepszym wypadku ~300m przed szlabanem wjazdowym na osiedle.

    Hm, 300m to jeszcze ujdzie.
    Ale zbuduja mu kolejny budynek bez parkingu i 300m nie starczy :-)

    J.

  • 13. Data: 2020-11-17 10:39:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-10-20 18:11, LEPEK wrote:
    > OK, jeśli budowali niezgodnie z przepisami (nie mieli zamiaru zbudować
    > wymaganej ilości miejsc parkingowych), no to rzeczywiście powinni
    > przerwać budowę i przeprojektować oraz zbudować zgodnie z prawem.
    > Ale ja tam sobie wyobrażam sytuacje, gdzie ktoś buduje (nawet na
    > sprzedaż) budynki mieszkalne, czy usługowo-mieszkalne bez, albo prawie
    > bez miejsc parkingowych.

    problem jest taki że budynek mieszkalny stoi 50+ lat i nawet jeżeli nie
    będzie sytuacji w której teraz janusze nakupią bez parkingu a staną u
    sąsiadów (bo taniej) to ta sytuacja może się szybko zmienic

    może rozwiązaniem byłoby wymaganie np. dodatkowego określonego terenu
    nie zabudowanego żadną infrastrukturą na powierzchni na każde
    mieszkanie, tak że jeżeli okaże się że problem np. z samochodami jest to
    da się zrobić ten parking

    ...ale tak tylko teoretyzuję bo dwudziesty piąty rok mieszkam kilometry
    od najbliższych bloków

  • 14. Data: 2020-11-17 17:58:29
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-10-18 o 17:49, ąćęłńóśźż pisze:
    > "Wstrzymano budowę":
    > https://warszawa.naszemiasto.pl/wstrzymano-budowe-mi
    eszkan-tbs-w-miejscu-bazaru-banacha/ar/c1-7930525

    > "Dla 195 mieszkań zaproponowano jedynie 97 miejsc parkingowych.
    > Plan zagospodarowania regionu mówi o zapewnieniu jednego miejsca
    > parkingowego na jedno mieszkanie."
    >
    > To i tak kpina, powinny być 1,5 miejsca na mieszkanie + 2 miejsca na
    > lokal usługowy.
    > O kilowatach nic nie piszą...

    Ciekawe, że jak ma się dom na prywatnej posesji to MUSI być miejsce na
    parkowanie 2 szt. samochodów (w dodatku takie miejsca nie mogą być zbyt
    blisko sąsiada, ogrodzenia, itp., itd.). Domy wielorodzinne obecnie też
    są prywatne - dlaczego mieszkania są zwolnione z tego obowiązku? Niech
    mieszkańcy kupują odpowiedni teren i płacą za niego chociaż podatki...
    T.