  • 1. Data: 2020-10-18 17:49:27
    Temat: 'Wszystko przez zbyt mały parking'
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Wstrzymano budowę":
    https://warszawa.naszemiasto.pl/wstrzymano-budowe-mi
    eszkan-tbs-w-miejscu-bazaru-banacha/ar/c1-7930525
    "Dla 195 mieszkań zaproponowano jedynie 97 miejsc parkingowych.
    Plan zagospodarowania regionu mówi o zapewnieniu jednego miejsca parkingowego na
    jedno mieszkanie."

    To i tak kpina, powinny być 1,5 miejsca na mieszkanie + 2 miejsca na lokal usługowy.
    O kilowatach nic nie piszą...

  • 2. Data: 2020-10-18 20:20:17
    Temat: Re: 'Wszystko przez zbyt mały parking'
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8c6408$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    user ąćęłńóśźż pisze tak:

> [...]
    > jedynie 97 miejsc parkingowych. Plan zagospodarowania regionu mówi
    > o zapewnieniu jednego miejsca parkingowego na jedno mieszkanie."

    tak trzymać!

    nie przenoście nam Londynu do Warszawy.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 3. Data: 2020-10-20 18:11:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 17:49, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > parkingowego na jedno mieszkanie."
    >
    > To i tak kpina, powinny być 1,5 miejsca na mieszkanie + 2 miejsca na

    Ja wiem?
    OK, jeśli budowali niezgodnie z przepisami (nie mieli zamiaru zbudować
    wymaganej ilości miejsc parkingowych), no to rzeczywiście powinni
    przerwać budowę i przeprojektować oraz zbudować zgodnie z prawem.
    Ale ja tam sobie wyobrażam sytuacje, gdzie ktoś buduje (nawet na
    sprzedaż) budynki mieszkalne, czy usługowo-mieszkalne bez, albo prawie
    bez miejsc parkingowych. No bo klient, będąc świadomy takiego projektu
    (że nie będzie miejsc parkingowych) może chcieć kupić taki lokal. Może
    nawet to być pewnego rodzaju atut dla niego. Nasz klient - nasz pannn.
    Chcesz mieć na osiedlu 1,5, czy 2, a może 4 miejsca na mieszkanie?
    Szukaj takiej oferty. Chcesz mieć 3 miejsca wyłącznie dla siebie? Kup je
    (albo wybuduj się, nawet w centrum NY, jeśli cię stać). Ale obowiązek
    zapewniania wszędzie 1,5x jest bez sensu w wielu sytuacjach.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 4. Data: 2020-10-20 18:29:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 18:11, LEPEK pisze:
    > Ale obowiązek zapewniania wszędzie 1,5x jest bez sensu w wielu sytuacjach.

    Tak działa państwo opiekuńcze.
    Ono wie za Ciebie ile Ci potrzeba miejsc parkingowych.

    Oczywiście plan zagospodarowanie zieleń komunikacja...

    Ale ilość miejsc? Ilu niepotrzebnych urzędasów to wymyśliło?

  • 5. Data: 2020-10-20 20:59:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "_Master_" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Tak działa państwo opiekuńcze.
    >Ono wie za Ciebie ile Ci potrzeba miejsc parkingowych.
    >Oczywiście plan zagospodarowanie zieleń komunikacja...
    >Ale ilość miejsc? Ilu niepotrzebnych urzędasów to wymyśliło?

    Tak po prawdzie - jak ktos mlody, to moze nie zwroci uwagi.
    A potem bedzie kląl na Straz miejska, parkowal na trawniku, domagal
    sie jego zabetonowania i dociagniecia linii metra, i glosowal przeciw
    prezydentowi :-)

    Ilosc obecnie wydaje sie w miare dobra, pytanie raczej jak to
    obeszli - ktos nie dopatrzyl, czy z urzedasami zmniejszyli wymagana
    liczbe, bo oczywiscie w
    "eleganckie mieszkania na wynajem" samochod to rzecz luksusowa.

    I tylko jedna mam watpliwosc ... po co tyle miejsca, jesli ropa sie
    wkrotce skonczy :-)
    Ale ... ten budynek dluzej wytrzyma ?

    J.

  • 6. Data: 2020-10-20 21:52:15
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-20 o 20:59, J.F. pisze:
    > Tak po prawdzie - jak ktos mlody, to moze nie zwroci uwagi.
    > A potem bedzie kląl na Straz miejska, parkowal na trawniku,

    Bez jaj. Gówniarzeria raczej mieszkań nie kupuje i to na kredyt.

  • 7. Data: 2020-10-20 21:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Tak działa państwo opiekuńcze.
    > Ono wie za Ciebie ile Ci potrzeba miejsc parkingowych.
    >
    > Oczywiście plan zagospodarowanie zieleń komunikacja...
    >
    > Ale ilość miejsc? Ilu niepotrzebnych urzędasów to wymyśliło?

    Fajnie to brzmi w teorii...
    A w praktyce? Ludzie kupią takie mieszkania i beda parkować na
    pobliskich osiedlach... Tam ludzie sie wkurwia i opłotuja osiedla,
    zrobią bramki etc.
    Tego chcecie?

    Sa jakies standardy (prąd, kibel w domu, ocieplenie), nie wudaje sie
    zeby miejsca parkingowe były jakos bardzo wygórowane.
    Problemem nie jest to ze wymaga sie miejsc parkingowych, problemem jest
    to ze działka budowlana np w okolicach Poznania kosztuje 400zł za metr
    kwadratowy...

    Zapraszam na niektore nowe osiedla - np. Saperska w Poznaniu.
    Zaparkowanie tam graniczy z cudem...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 8. Data: 2020-10-21 07:57:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 20-10-2020 o 18:11, LEPEK pisze:
> [...]
    > bez miejsc parkingowych. No bo klient, będąc świadomy takiego projektu
    > (że nie będzie miejsc parkingowych) może chcieć kupić taki lokal.

    Ale może miasto nie chce, żeby klient parkował sobie potem auto w
    miejskiej przestrzeni, zamiast na swoim miejscu pod blokiem.

  • 9. Data: 2020-10-21 08:41:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    IMO głównie gówniarzeria.
    Dla starych to roboty nie ma ;-)

    -----

  • 10. Data: 2020-10-21 08:55:15
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, October 20, 2020 at 9:52:18 PM UTC+2, _Master_ wrote:

    > Bez jaj. Gówniarzeria raczej mieszkań nie kupuje i to na kredyt.

    Hm, nie wiem czy to gownarzeria ;) ale mieszkania w wiekszosci kupuja ludzie zaraz po
    studiach zaczynajac prace, glownie w korpo...
    Kupujac nie mysla o parkingach (przyzwyczajeni do zbiorkomu, eko-sreko w glowe nabite
    ;) ), po kilku latach dorastaja, zakladaja rodziny, okazuje sie, ze bez samochodu ani
    rusz... i zaczyna sie masakra, np. u znajomego w Krk jak sie nie przyjedzie przed 18
    to parkowanie w najlepszym wypadku ~300m przed szlabanem wjazdowym na osiedle.