  • 1. Data: 2020-10-18 18:00:34
    Temat: Samochód tak do 40?
    Od: kriters <k...@o...pl>

    Witam. Co można kupić na dojazdy do pracy (ponad 50 km w jedną stronę) w
    cenie do 40 tys. (i to
    najlepiej już ubezpieczeniem i innymi kosztami)? Ostatnie kilka lat
    jeździłem najtańszym rapidem
    z 2016 roku (silnik 1.2 TSI i chyba 110 KM), dlatego w pierwszej chwili
    pomyślałem o
    takim samym. Ale tak naprawdę nie mam żadnego porównania z czymkolwiek
    innym.

    Wymagania:

    - jak najmłodszy
    - benzyna
    - raczej nieduża pojemność
    - te 100 KM mógłby mieć
    - raczej niekoniecznie z takich co to wystarczy młotek żeby je naprawić
    - raczej coś większego niż typowe auto do miasta ale też na pewno nie
    większego niż ten rapid
    - no i chyba nie muszę pisać (ale napiszę) że najlepiej bezawaryjne i
    ekonomiczne

    Człowiek który jeździł rapidem.

  • 2. Data: 2020-10-18 18:29:34
    Temat: Re: Samochód tak do 40?
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-10-18 o 18:00, kriters pisze:
    > jak najmłodszy

    Jak dorośniesz to skreślisz ze swoich wymagań ten zapis ;-)

  • 3. Data: 2020-10-18 18:33:59
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 18:29, _Master_ pisze:

    > Jak dorośniesz to skreślisz ze swoich wymagań ten zapis ;-)

    ja już raczej nie dorosnę

  • 4. Data: 2020-10-18 18:43:10
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    To może zmądrzejesz?

    Ale... Kto bogatemu zabroni ;-)

  • 5. Data: 2020-10-18 20:16:51
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Oct 2020 18:00:34 +0200, w <5f8c66a3$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
    kriters <k...@o...pl> napisał(-a):

    > Witam. Co można kupić na dojazdy do pracy (ponad 50 km w jedną stronę) w
    > cenie do 40 tys. (i to

    Tutaj osobiście kupiłbym sobie Alfę 159.

    > Wymagania:
    >
    > - jak najmłodszy

    Raczej będzie.

    > - benzyna
    > - raczej nieduża pojemność
    > - te 100 KM mógłby mieć

    To kłopot, bo albo benzyna 1.6 ~150KM, albo diesel 1,9JTD też jakieś 150KM.

    > - raczej niekoniecznie z takich co to wystarczy młotek żeby je naprawić

    Super skomplikowane też nie jest.

    > - raczej coś większego niż typowe auto do miasta ale też na pewno nie
    > większego niż ten rapid

    Chyba +/- takie same.

    > - no i chyba nie muszę pisać (ale napiszę) że najlepiej bezawaryjne i
    > ekonomiczne

    Nie wiem jak z bezawaryjnością 159, ale silnik z dieslem na pewno będzie
    dobrze.
    Ekonomika będzie przy dieslu, a przy benzynie to będzie taka, jak będziesz
    jeździł :)

  • 6. Data: 2020-10-18 20:17:16
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5f8c6e78$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    user kriters pisze tak:

    > ja już raczej nie dorosnę

    kup dwa po 20k

    Słyszałeś o dyskach RAID?

    W Polsce gdzie są (jeszcze) zimy drugi samochód bezcenny ;)

    --
    Piter

    #ZawszeGratem

  • 7. Data: 2020-10-18 21:08:03
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 20:17, PiteR pisze:
    > in <news:5f8c6e78$0$517$65785112@news.neostrada.pl>

    > kup dwa po 20k
    >
    > Słyszałeś o dyskach RAID?
    >
    > W Polsce gdzie są (jeszcze) zimy drugi samochód bezcenny ;)
    Mam drugi. Ale za 5000 i trochę strach nim jechać dalej niż do
    najbliższego lidla.

  • 8. Data: 2020-10-18 21:18:01
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 18.10.2020 o 20:16, r...@k...pl pisze:

    > Tutaj osobiście kupiłbym sobie Alfę 159.

    > Raczej będzie.

    Lata produkcji: 2005 - 2011. Nawet gdybym wziął ostatnią sztukę która
    zeszła z taśmy to i tak młode nie będzie.

    No i moim zdaniem urodą nie grzeszy. Choć wiem, że kto wybrzydza ten
    chodzi pieszo.

> [...]
    > dobrze.
    > Ekonomika będzie przy dieslu, a przy benzynie to będzie taka, jak będziesz

    To ta alfa co to w memach jeździ głównie na lawecie?

  • 9. Data: 2020-10-18 22:03:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 18.10.2020 o 21:08, kriters pisze:

    > Mam drugi. Ale za 5000 i trochę strach nim jechać dalej niż do
    > najbliższego lidla.

    nie wiem o "co kaman", ale chyba tu parę osób przekonałem do
    samodzielnego myślenia. a może to złomnik? nie ważne. widzisz... auta
    tracą wartość, dość szybko. potem efekt jest taki że harujesz w robocie
    a gówno z tego masz, bo (przy nowym aucie) tracisz dziennie 45zeta bo
    auto stoi pod domem. więc kalkulator podpowiada zeby kupić najtańsze
    jakie akceptujesz. jeśli masz duże wymagania - nikt Ci nie broni, Twoja
    sprawa - wydaj 40 tyś, ale może nie pytaj tutaj o poradę. Też nikt Ci
    nie broni, ale to jakbyś technicznych pytała jak rozpierdzielić kasę.
    nie ten adres.
    Wracając do tematu. kup cokolwiek co ma silnik hdi 90 koni z euro4. bo?
    bo euro4 raczej nie będzie miało dpfu, dwumasy itp. 90 koni nie pobudza
    wyobraźni wiejskich rajdowców i pozwala wierzyć że silnik przejedzie 300
    tys bez zająknięcia. co naprzykład? 10letnią xsarę picasso za 10 -12
    tyś. podobnego peugeota też znajdziesz.
    Jeśli musi być benzyna lub gaz, to kup najtansze auto ze zdrową
    blacharką jakie akceptujesz, i oddaj je do remontu. bedziesz na 100%
    pewny co masz, i będziesz spokojnie jeździł. musisz w to zainwestować
    troche czasu, ale zaoszczędzisz więcej niż połowę deklarowanej kwoty.
    Wspominasz ze masz drugie auto za 5 tyś i strach nim jechać. Może to
    auto powinieneś wyremontować? Ja mam auto za 4 tyś i popierdzielam raz
    nad morze raz w góry - z 4 rowerami lub 4 parami nart - i nie boję się
    że auto nagle "stanie". Tyle że auto jest uczciwie serwisowane.
    policz i wydaj kasę mądrze, albo pieprz rady i kup co Ci się podoba.
    ToMasz

  • 10. Data: 2020-10-18 22:15:04
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-10-18 o 21:18, kriters pisze:
> [...]

    Też mi się podoba, ale już miałem 156 2.4JTD.

    2.4JTD zachęca do jazdy nieekonomicznej ;)

    > To ta alfa co to w memach jeździ głównie na lawecie?

    Ogólnie Alfa jako Alfa jeździ na lawecie, ale 159 poprawili w stosunku
    do 156. Choć właściwie oprócz rudej i zawieszenia (takie samo do
    ciężkiego 2.4JTD jak do lekkiej benzyny 1.6) nic więcej się poważnego
    nie działo. Benzynowe TwinSparki miały "przygody".

    --
    Irokez